Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti työkaverina, miten ihmeessä sen kanssa pärjää?

Vierailija
09.04.2011 |

Tai enhän minä tiedä, mutta ainakin monet merkit täyttyy. Yhtä kaikki, hankala työkaveri hän on.

Valehtelee pokkana kaikille ja luikertelee aina tilanteista pois, kun asioita yritetään selvittää. Jos häneltä kysyy selitystä jollekin valheelle, mesoaa niin, että uskon jo itse keksineeni koko jutun ja luulen olevani tulossa hulluksi. Hän on taitava manipuloimaan ja selittämään asioita ja saa aina puhuttua asiansa niin, ettei kukaan enää tiedä, mikä oli totta ja mikä ei. Välillä hän saa ihmeellisiä raivareita ihan tyhjänpäiväisistä asioista ja on silloin jopa vähän pelottava. Arvaamaton ainakin.

Koko ajan on käynnissä joku hänen tavalla tai toisella aloittamansa hässäkkä, eikä muilla oikein ole työrauhaa. Itse olen ollut jopa sairaslomalla, koska hänen käytöksensä on niin kuluttavaa. Pitääkö tässä nyt vaihtaa työpaikkaa, vai onko joku kikka kolmonen, miten tällaisten ihmisten kanssa pärjää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tottele Mammaa.

Vierailija
2/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei hän kyllä tottele esimiestäkään sen puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa

minä vaihdoin työkaverin takia osastoa ja pomon takia työpaikkaa-

eihän siitä mitään tullut- sain onneksi tukea työsuojelulta ja työterveyshuollolta molemmissa caseissa

Vierailija
4/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman vähän puheyhteydessä

Vierailija
5/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittanut Sirpa Polo. Ahdistavaa luettavaa, kun niin samaa saa töissä tuta.

Vierailija
6/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muunkaan, mutta työtä teemme yhdessä. Pakko tehdä, kun olemme tiimi. Työasiat hoituvat pääasiassa suht asiallisesti, mutta jälkeenpäin saan kuulla ihan ihmeellisiä valheita tekemisistäni tai tekemättäjättämisistäni. Ja kun yritn korjata niitä, niin tämä työkaveri on kuin märkä saippua, joka vain luisuu pois otteesta. Usein minulla on todisteita hänen valheistaan, mutta pokkana tyyppi vain väittää, että olen esim. väärentänyt sähköpostin. Ja kaiken tällaisen puheen jälkeen, seuraavana päivänä hän on kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut.

On tosi raskasta, kun mihinkään ei voi luottaa, mitä hänen suustaan tulee. Ja lisäksi hän tekee kaikkensa urkkiakseen minun yksityiselämästä kaikenlaista ja sitten hän pudottele eminun yksityisasioitani kahvipöydässä kaikkien kuullen. Ja useimmat niistäkin ovat vähintäänkin puolitotuuksia.

Vierailija
7/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tulet tarvitsemaan tukea

Vierailija
8/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samassa työpisteessä, joten hänen on joskus tosi vaikea ottaa tilanteisiin kantaa, kun puhumme ihan päinvastaisia asioita. Asioista on kyllä puhuttu kaikki yhdessä ja niiden tilaisuukisen jälkeen tuntuu, että kaikki on ihan hyvin, mutta tämä työkaverinhan ei sanaansa pidä ja sama meno jatkuu. Ja se on tosi uskomaton tilanne.

työni olen toki aina hoitanut hyvin, eikä siitä ole koskaan kenelläkään ollut sanomista. Sanomista tulee työkaverin puolelta siitä, jos en suostu hänen töitään tekemään. Joskus olen tehnytkin, koska omani seisovat, jos hän ei hoida osuuttaan.

Työterveyshuoltoon en ole asiasta ollut yhteydessä, vaan oma lääkärinin on kirjoittanut sairaslomaa kerran. Ja mikä hitsi edes on työsuojelu? :) En ole koskaan ennen tarvinnut sellaista.

Vierailija
9/13 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen samassa suossa. meille (sosiaalialalle) tuli 2 vuotta sitten psykiatrinen sairaanhoitaja toiselta puolelta Suomea. Kaveri aloitti heti ekan tunni aikana paikkakuntamme palveluiden, toimijoiden, yhteistyökumppaneiden moittimisen. kahden päivän päästä haukkui jo minua ja pomoa muille työntekijöille. Muutaman päivän päästä oli jo koko työyhteisö samassa sopassa.

Ota heti yhteys työterveyshuoltooon ja työsuojeluun. Jos epäselvyyksiä hänen tekemisissään: kirjauksissa, sähköposteissa jne. tulee ota aina toinen työntekijä paikalle. Älä ottaudu keskusteluun lainkaan (ei edes normaalin kohteliaisuuden nimissä) ilman, että paikalla on kolmas työntekijä. Kirjaa virheet ylös järjestelmällisesti. Tähän käy myös sinun/toisten työkavereiden haukkuminen, epäasiallinen käytös (raivarit) ja yhteistyökumppaneiden mollaus. Tällä tavalla sai tämä työtoveri siirron arkiston perälle.

prosessin aikana tuli sairausloma vähän jokaiselle, narsisti vie voimat. ja pyydä sitä saikkua; ne ovat yleensä ainoa asia mikä työnantajalle painaa. Älä puhu hänen kuullen mitään henkilökohtaista; narsisti on mesteri löytämään heikkoutesi (vaikka keksitytkin) ja käyttää saamiaan tietoja häikäilemättä hyväksi.

Eli lyhyesti: et jää ikinä kahden kesken, kirjaat tarkasti ylös kaikki virheet ja otat heti yheteyden työsuojeluun.

Ja niin kuin kaikki artikkelit ja tutkimukset päättyvät- monesti ainoa keino lopettaa on vaihtaa itse työpaikkaa.

Tällä tavalla

Vierailija
10/13 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin joskus kohdata narsistin. Mut mä etinkin konfliktia. Sellaiseen kai olisi kiva purkaa tuntojaan. Tekisi mieli yrittää pistää sellainen kuriin, tai saada raivoamaan siten että joutuu lähtemään työpaikaltaan, väliaikaisesti tai pysyvästi. Ehkä pian onnistaa, on työpaikkakin luvassa.

Vierailija
11/13 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, todella hyviä neuvoja!! Onneksi meillä on muitakin samassa tilassa työskentelemässä, että "todistajia" on ja en todellakaan ole ainoa ketä on riepoteltu. Itse kun en ole kovin riidanhaluinen ihminen niin pysyttelen yleensä hiljaa ja kuuntelen kaikki haukut ja yritän vastata joskus, mikä yleensä tosiaan vain pahentaa tilannetta.

Sääliksi käy niitä ihmisparkoja ketkä hänen kanssaan joututvat vielä töitä tulevaisuudessa tekemään. Itse ennemmin ampuisin oikean käteni irti, kuin menisin enää samaan työpaikkaan kyseisen riivaajan kanssa. Luova työ kun vielä kyseessä, niin ei kauheasti kannusta ideoiden kertomiseen kun kaikki aina lytätään ja haukutaan vielä ihminen henkilökohtaisellakin tasolla. Lähinnä siis tämän kiusaajan ideoita lähtään toteuttamaan, koska kukaan ei uskalla laittaa vastaan, mutta ei oikeen sata prosenttisesti voi niiden ideoiden takana koskaa seistä.

Vierailija
12/13 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän yhteyttä, et puhu mitään henkilökohtaisia, olet mahdollisimman viileä,ja huomaamaton. Onnea!

Vaihda työpaikkaa jos voit. Hänestä et tod.näk. muuten pääse eroon.

Vierailija
13/13 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös samanlainen kokemus, mutta onneksi tiedän pääseväni kyseisestä ihmisestä eroon vielä tämän vuoden aikana. Tämä henkilö on nimittäin hyvin räjähdysaltis ja aina hänen ympärillään pitää sipsutella varovasti, ettei vaan hermostuta häntä. Tyyppi saattaa alkaa syyttelemään sinua ihan ihme asioista, kuten että olet vienyt hänen tavaroitaan tai yrität muka tahallasi tehdä kiusaa hänelle tai ilkeillä hänellä, vaikka et olisi sanaakaan sanonut. Hän vai on niin "hyvä" tulkitsemaan ihmisten eleitä ja ilmeitä ja etenkin FB päivityksiä, jotka siis AINA liittyvät häneen. Hän itsehän on täydellinen ja jos työ menee joskus mönkään on sekin yleensä minun vika, koska olen rauhassa tehnyt omia töitäni enkä esimerkiksi auttanut häntä, kun hän telepaattisesti apua pyysi.

Ja jos nyt totta puhutaan, olen itse yrittänyt pysyä mahdollisimman kaukana koko henkilöstä, mutta hän vain tulee väkisin haastamaan riitaa ja huutaa välillä minulle suoraa huutoa, koska olen vain niin hirveän huono työntekijä ja työkaveri yms. Että tästä voi jokainen päätellä kuinka kiva on mennä joka päivä töihin tämän mukavan työkaverin viereen istumaan. Luojan kiitos tiedän lähteväni tästä paikasta pois kesäkuussa, että bye bye bitch!