**KOLMOSEN haaveilijat**
Kerta täällä on tuo juttu kuivunut täysin kasaan, ei ole mitään järkeä aloittaa kuukausipinoja, joten tässä vain tällainen yleispino.
Jos täällä yhtäkään enää on jäljellä niin tulin vain kertomaan, että meillä on homma jäähyllä siihen asti kunnes vaaka näyttää -5kg. sitten aloitetaan clomit.
Kommentit (224)
Moi vaan.
Nyt tulee aika lailla omaa napaa. Kävin nyt perjantaina verikokeessa, missä estrogeeni- ja progesteronitasot mitattiin. Tulokset saan viikon kuluttua. Päivä oli 1 pv myöhässä lääkärin ehdottamaan ajankohtaan 5pv ovisplussasta (ja mulla alkoi just torstaina pienet alavatsajomotukset), mutta sain sopivasti juuri perjantaiksi nuoremman pojan hoitoon. Meinaan ettei verikokeen tulokset ole "pielessä", jos menkat alkavatkin esim. jo nyt lauantaina. Verikokeen tarkoitus on arvioida, mitä muuta lääkitystä voisin tarvita femareiden lisäksi, esim. terolut.
Mutta muutoin huomaan, että hentoinen toivo, että tässä kierrossa voitaisiin onnistua, on alkanut viritä. Tein jopa äsken rtestin, puhdas nega oli.
Mutta tuntemukseni ovat nyt hieman erilaisia kuin aiemmissa kierroissa. Rintoja aristaa jännästi, ikäänkuin kevyesti polttelee. Ja mulla on ollut parina viime päivänä alavatsatuntemuksia, mutta nyt ne on vähän erilaisia. Ja ulkosynnyttimien limakalvo tuntuu jotenkin ärtyneeltä, kirvelevältä. No, olipa täsmäanalyysiä, mutta hieman eri fiilis on nyt kuin viime kierroissa.
Tietty kaikki voi olla pelkkien femareiden aiheuttamaa muutosta hormonitoiminnassa. Jos siis täti saapuu kohta kylään, niin silti tuntuu, että femareilla on ollut myönteinen vaikutus.
Tällaisissa tunnelmissa. Plussatuulia puuuuh! Tänään onkin ollut oikea myrskypäivä, toivottavasti se tietää onnea. :-)
TaigaQ kp24/24 yk10 39/39 pojat06ja09
Huhuu, missäs te kaikki olette? :)
Enpä ole itsekään vielä maininnut, että tätihän se pölähti sunnuntaina kylään. Mutta kp oli 25 (edelliset kierrot 24-24-23-23), joten kierron hienoisen pitenemisen ja muiden tuntemusten ansiosta fiilikset ovat ihan myönteiset.
Ja eilen sain verikokeen tuloksia. Taustaa, että ovisplussa oli la 3.12. ja ovis (tuntemusten mukaan) viimeistään ma 5.12. Verikoe oli 9.12. ja täti tuli kylään 11.12. Verikokeen arvot olivat estradioli 0,32 (viitearvo 0,15-1,10) ja progesteroni 21 (viitearvo 12-69). En tiedä yksiköitä.
Lekuri sitten sanoi, että progesteroniarvot ovat turhan alhaiset ja että mun pitäisi käydä parilla piikillä (tai ehkä yhdellä kun joulun pyhät sotkevat). Sain hoitoajan enskeskiviikolle. Ennen piikkiä munarakkulat ultrataan. Tuotteesta en tiedä enempää kuin että se on varmaan progesteronia. Ja tähän kiertoon otan femareita kp 2.-6.
Viikonlopun jatkoja.
TaigaQ kp5/24 yk11 39/39 pojat06ja09
Moi vaan.
Näyttää, että olen ainoa fiilistelijä tässä pinossa. Toivottavasti teillä muilla on tärpännyt tai muutoin kaikki mallillaan. Taidan nyt siirtyä kokonaan tuonne Pitkään tuhdanneiden pinoon, mutta käyn kyllä täällä vilkuilemassa vielä lähiviikkoina, jos täällä keskustelu vielä viriäisi.
Mutta lyhyesti vielä kuulumiseni. Kävin keskiviikkona (kp10) ultrassa ja munarakkula + limis näyttävät hyvältä. Sain 1 ml ruiskun Gonapeptyliä, jonka otan 3 pv ovisplussan jälkeen (jonka pitäisi olla su-ti). Gonapeptylin pitäisi lisätä progesteronin määrää ja samalla pidentää luteaalivaihetta. Lekuri lupaili, että hyvin sitä voisi raskautua tähänkin kiertoon. :-)
Rauhallista joulua ja muutoinkin hyvää jatkoa kaikille.
TaigaQ kp12/24 yk11 39/39 pojat06ja09
Oikein hyvää joulua kaikille ja Onnea vuodelle 2012!!! :)
Ja paljon tsemppiä!! :)
Itse pysyttelen vielä taka-alalla. Palailen kertomaan sitten kun jotain asiaa on :) Sis vauva-asian tiimoilta.
lisäys: Minkähän nimimerkin tämä kone minulle oikein antoi... ?!? :O Siis 2pojanäiti tässä. :)Hmm, pitää tutkia asiaa. Omituista.
Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti! :)
Joulukiireiden takia en pahemmin ole ehtinyt tänne raportoimaan, mutta josko nyt sitten edes jotakin. :)
Meillä siis yk 2 menossa eikä ole harmainta hajua missä vaiheessa kiertoa mennään kun se on niin kovasti km jälkeen heitellyt. Kuluneella viikolla oli kyllä kovasti menkkamaista selkä- ja vatsasärkyä eli ovis saattoi olla silloin. Peittoa on kovasti koitettu heilutella viikon ajan ja vielä tänään pitää säännöllisyyden vuoksi kokeilla. :) Mielen koitan pitää korkealla ettei jää tärppäämättä ainakaan sen takia että olisi mieli maassa. Vaikkakin on vähän sellainen fiilis ettei tästä kierrosta raskauduta. Se voi kyllä omalta osaltaan mennä sen piikkiin että uusi km pelottaa...
Muttapa mutta... Taidan tästä siirtyä lasten kanssa leikkimään uusilla leluilla. :D
-muumi- yk 2
Oon käyny lukemassa teidän juttujanne, mutta oon pitäny tietoisesti taukoa täällä kirjoitteluun. Km 09/10 jälkeen ollaan yritetty raskautta ilman tulosta, ja ens kuussa olis tarkoitus mennä yksityiselle hoitoon... Katotaan tuottaako sekään tulosta...
Meillä siis pojat 06 ja 08 syntyneet ja nyt kovasti toivotaan sitä pikkukolmosta...
Nyt on niin moni tuttavapiiristä saaneet vauvan tai odottavat, et vauvoja näkee tuontuosta, mikä on ihanaa, mut toisaalta raastavaa... Ollaan kyllä avoimesti puhuttu et kolmonen olis toiveissa, jotkut sen ymmärtää ja toiset ei, tai siis lähinnä se taitaa olla ihmetystä "no jos te kerran yritätte, niin miksi se ei oo viel onnistunu" Niinpä, miksi!
Yrityskertoja/kiertoja mä en oo ees laskenu enää, ja km:n jälkeen on kierrotkin ollu mitä sattuu 24-72päivän välissä... et eipä noilla kierroilla kyllä raskaaksi tullakaan... Mut yritys on aloitettu joskus loppukesästä -09, et kyllähän siitä jonkun verran on aikaa... Edelliset menkat alko (lääkkeiden avustuksella) tän kuun alussa, joten nyt ois varmaankin n kp 25 tai jotain...
Mutta eipä täältä tällä kertaa enempää, jos tässä yrittäis vähän aktivoitua kirjoitteleen enempi...
Katka (vai millähän nimimerkillä tää kirjaus tulee..)
Moi vaan, mukava nähdä viestejä tässä pinossa.
Katka, kiva lukea tarinaasi. Muistuttaa aika paljon meidän tilannetta, vaikka km oli meillä ennen esikoista. Mutta yritetty ollaan kesästä 2010 lähtien ja tosissaan toukokuusta 2011. Meidän nuorempi poika on s.09/09, joten ikäeroa tulee olemaan vähintään 3v, jos nyt tässä lähitulevaisuudessa tärppäis...
Me aloittelimme hoidot tuossa syyskuussa ja olen syönyt pari kiertoa femareita ja tässä kierrossa lisänä yksi gonapeptyl-pistos 3 pv ovisplussan jälkeen, tavoitteena pidentää turhan lyhyttä (n. 7pv) luteaalivaihetta. Kierto on siis ollut 23-24pv ja ovulaatio kp16-17 tienoilla.
Gonapeptylin otin perjantaina, joten nyt sitten eletään jo piinaviikkoa. Saa nähdä piteneekö kierto, tai peräti tärppääkö jo. Hieman silti hirvittää tämä hormonien käyttö. Jotain sivuoiretta pistoksesta taisi tulla, selkä ja munasarjat ovat tuntuneet kipeiltä. Tosin selkä saattaa reistailla omia aikojaan. Mutta parempaan suuntaan olotilassa mennään.
Kommenttina vielä, että kuulin, että lyhentyneeseen kiertoon voisi olla akupunktiosta hyötyä. Jos nykyiset tropit eivät melko pian auta, pidän niistä varmaan taukoa ja kokeilen luonnonmukaisempia konsteja.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille. :)
TaigaQ kp22/24 yk11 39/39 pojat06ja09
En ole vaan ollut kovin aktiivinen nyt kun pari viikkoa sitten meni kesken. kierto tällä hetkellä todennäköisesti aika sekaisin. Ehkäisyä ei olla käytetty eli mennään sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen.
pahoittelut keskenmenosta.. arveten silloin ei tee mieli olla palstalla höpöttelemessä.
Mutta missä kaikki muut on? olen käynyt lukemassa, mutta kukaan ei ole pitkään aikaan mitään kirjoitellut.
mymoosa kiitos kun aloitit tällaisen ajattoman pinon.:) Minunkin mielestäni tämä on parempi näin.
Pahoittelut keskenmenosta eleanora. :( Jaksamista! Ja tsemppiä tulevaan! :)
Omaan napaan ei ihmeempiä: täti saapui sunnuntaina. :( Vähän ajattelinkin että näin käy kun viimeksi ajoitus oviksen kanssa ei oikein onnistunut ja muutenkin kun tämä endo vaan jyllää vieläkin. :/ Vyöhyketerapia jatkuu, mutta ei ole vielä juurikaan auttanut näihin endokipuihin. No, jonkin verran, mutta mitä lähemmäksi menkkoja mennään, niin sitä kovemmiksi kivut käyvät. :(
Ensi kerralla otetaan tunnin hoito puolen tunnin sijaan ja ilmeisesti hoitokäyntejä harvennetaan. Mutta vielä jaksan ollan jonkin verran toiveikas vaikka epätoivo välillä nostaakin päätään. Mutta näillä mennään. :)
Paljon tsemppistä kaikille!!! =)
kp 2/n.28
Moi vaan.
Päivittelenpä tännekin tilannetta eli omaa napaa taasen. :)
No niin, meikäläisellä on taas uusi kierto alkanut, kp oli ruhtinaalliset 24pv. Piti niin saadun hormonihoidon avulla kierron pidentyä. Pöh. Lisäksi olin gonapeptyl-pistoksen jäljiltä viikon sen verran kipeänä, että vähän pelästyin koko touhua. Olisin soittanut klinikallekin ja kysynyt sivuoireista, mutta ovat 9.1. asti lomilla.
Päätettiin miekkosen kanssa, että tässä kierrossa saava femaritkin jäädä väliin. Yritetään kyllä luomumeiningillä. Mutta nyt ei ole ihan hampaat irvessä yritystä pariin kiertoon, kun keskityn töiden hakuun ja nuorempi poikakin aloitti juuri päivähoidon. Vähän haikeata, voi olla että minusta ei enää kotiäitiä tule... Mutta ei fiilikset niin pahat ole, mukavaa kun tulee uusia juttuja elämään.
Plussatuulia.
TaigaQ kp4/24 yk12 39/39 pojat06ja09
Kiitokset mymoosalle myös täältä suunnalta uudesta pinosta ja tsemppiä painonpudotukseen. Itse olen joululta saanut muutamia kiloja tiputettua (n. -4.5kg). Kovan työn takana on ollut ja vielä yritän muutamaa kiloa saada pois. Olen toivonut, että painon tippumisen myötä myös tuhrut vähenisivät, mutta sitä ei ole tapahtunut :(
eleanooralle pahoittelut km:stä :(
Olen nyt tietoisesti pitänyt palstataukoa + yritystaukoa nyt alkuvuoden. Aivan pikaisesti olen nyt muutamina viikkoina käväissyt täällä, mutta aika hiljaiselta vaikuttaa tämä kolmosten pino... Meillehän tuli joulukuussa km, jonka jälkeen heti yritettiin uudelleen, mutta ei täpänny. Nyt olisi tämä tyttö valmiina tositoimiin ja siemeniä on yritetty kylvää nyt pääsiäisen aikana :D
nila kp 14 / n.28-30
Niinhän minä meinasin että kolmosta ei tulekkaan ja kuume hävisi. No sepä tuli takaisin. On ollu jo jonkun aikaa enkä oo puhunu miehellekkään. Mieheni serkku on ostamassa meidän vaunuja itselleen. Eilen niitä pesin ja laittoin lähtövalmiiksi ni hyvä etten itkeä pillittäny! Tuli niin haikea olo! Illalla sitte sanoin miehellekki asiasta. Ei se kielläkkään, ei myönnäkkään. Tuumasi että niin jäisithän sinä kohta mammalomalle jos ei olisi viimeksi menny kesken. Mie haluun sen tytön!!
Hei. Kirjoittelin aikanaan tänne. Käyn vieläkin välillä vilkuilemassa, ihanan monta iloita uutista olen saanutkin jälkeeni lukea. Meillä tyttö vietti eilen ristiäisiään reilun 2kk ikäisenä :) Kovasti pidän peukkuja teille kaikille vielä kolmannen odotusta odottaville!
Nyt kevätsiivouksessa löysin kuumeiluajalta minulla käyttämättä jääneet CB:n ovulaatiotestipaketti (7testiä) sekä CB:n digitaalisen raskaustestin. Kiinnostaisiko jotakuta - myisin nämä halvalla eteen päin 20€+ pk:t. Kaupan päälle saisi Davidin ovulaatiotestit 9kpl. Kaikki on ostettu raskauskeijulta vuosi sitten. Yht.otot oonakasan@gmail.com
Oletko käynyt vielä vyöhyketerapeutilla? Kertoisitko asiasta enemmän. Mitä kohtia hän painelee ja mitä hyötyä tästä on raskautta yrittäessä?
Mukava, että teillä jo ristiäisiä vietetty. Voi kuinka toivon, että myös itse olisimme jo tuossa vaiheessa :) Annaspas tänne niitä tytönteko vinkkejä ;) itsellä kaksi poikaa ja olisi niiin ihana saada yksi tyttökin, vaikka kyllä mulle kelpaa se kolmas poikakin.
Kirjoitin enmmänkin mutta se hävis jonnekin :/
Täällä ovis mitä ilmeisimmin ke ja to välisenä yönä, joilloin heräsin aivan järkkyihin vatsakipuihin, jopa liikkuminen oli tuskaista. Ikinä ennen ei ole toimmosia kipuja ollut. Ma saatiin simpat matkaan, mutta seuraavan kerran vasta to iltana, joten nähtäväksi jää. Jotenkin jo valmiiksi skeptinenolo...
Tänään kp 21, dpo 3, ei oireita ;)
nila
Viestiketjun alkupuolella kirjottelin enemmänki. Nyt on ollu hiljasempaa kolmosta ajatellen. Ehkäsyä meillä ei ole edelleenkään eli ilmeisesti kolmonen saa tulla. Ja niinhän se on itellä et vaikkei yrittämällä yritetä ni siltiki joka kuukausi tulee iso pettymys... Ei kyl peitotkaan heilu ku ehkä kerta tai kaks kuukaudessa mut neki suunnilleen oikeisiin aikoihin. Mut ei oo riittäny. Nyt tässä kierrossa pitäis menkkojen alkaa muutaman päivän päästä. Aamulla tein kaupasta ostetun rfsu merkkisen r-testin.En tiä kuin luotettavia ovat. Negatiivista näytti.
Että tänne tämmöstä. Kauheesti en oo perillä missä muut menevät mutta tuttuja nimimerkkejä näytti vielä olevan mukana, valitettavasti.
Toivottavasti uusi vuosi on vauvarikas
Moi vaan tuulikello ja taustailijat :)
Meikäläisellä oli niin hyvä ovis, että muutin alkuperäisiä suunnitelmiani mennä luomuna tämä kierto. Aloitin eilen terojen popsimisen, kuuri on alkaen 4pv ovisplussasta 10pv 2 tbl/pvä. Aloitin kyllä päivää etuajassa, kun ovisplussa oli vasta kp 16 ja mun kierto on ollut balttiarallaa 24 pv.
Tuntui paremmalta aloittaa jo nyt, koska jos terot toimii mulla heti, niin kierron pitäisi venyä 29-30 pv pitkäksi. Tai tietty raskautuminenkin voi onnistua. Saa nähdä. Sivuoireista, että vähän vetää pinnaa kireälle, toivottavasti ei pahemmin muita sivuoireita. Vähän ehkä päätä särkee ja väsyttää.
Plussatuulia
TaigaQ kp20/24 yk12 39/39 pojat06ja09
Eleanora: Myöskin minulla pari hyvää kaveria raskaana, samoin kuin mieheni serkku, joten samoilla fiiliksillä mennään. Oliskohan jo kohta munkin vuoro?
Täällä elellään outoja aikoja... Menkkojen pitäisi alkaa vasta parin päivän päästä, mutta täällä sitä on vuodettu jo perjantaista alkaen. Ei siis ilmeisesti elimistö ole vieläkään normalisoitunut keskenmenosta. :( Täytynee huomenna soitella neuvolaan että pitäisikö varata lääkärille aikaa kun on näitä vuotohäiriöitä (tavallisesti siis hyvin tarkka kierto) ja hiukan muutakin ongelmaa tuntuu olevan... :/
Joulua jo odotellen...
muumi