Minkä kokoinen on iso vastasyntynyt? Minusta
Kommentit (26)
niin on iso. Pieni on alle kolmekiloinen.
ite kun oon tämmönen 155 cm ja sitäkin vain hattu päässä, niin 3 900 g oli iso vauva.
Jep, sitäpä juuri tarkoitin! Kun olin esikoista punnertanut ulos 1h57min (ei käynnistynyt vaikka vedet jo menneet 2 vrk sitten ja oksitosinilla autettiin) niin toinen tuli 9 min ja kolmas 6 min ponnistusajalla. Ja se oli ihanaa! Se eka kerta oli niin kamalaa ja noi kaksi niin ihania kokemuksia, että koska vaan voisin synnyttää uudelleen - mutta raskaana en viitisi olla kun se loppu on niin vaivalloista. ;)
takana ja kaikki ollut todella tuskaisia ja käynnistettyjä,mutta siltikin paikat ei ole löystynyt(ainakaan ei olla miehen kanssa mitään huomattu). onko se yleistä että paikat jää löysäksi oikeasti synnytyksen jälkeen? eikö se haittaa elämää,karkaako virtsa ja entäpä seksi? siksikö niin moni mies alkaa sitten pettämään kun oma nainen on lösähtänyt?
ei kuulu tähän ketjuun mutta oikeasti en ymmärrä.
Itsellä paino punnittu edellisenä päivänä 69.8kg ja olen 168cm pitkä.
Ei ollut vauvalla sokereita, helposti tuli vaikka sanottiin ettei yli 4kg vauva lantiosta mahdu.
Edellisenä päivänä kävin neuvolatädin lähetteestä vauvan painoarviossa, sanottiin n 4kg.
Jännitti muutenkin ja pienoinen järkytys oli pojan paino, syntyi nopeasti 2 tuntia ponnistusvaihe 3min ja oli tippua vessaan. Halusin käydä vessassa ja pelästyin, kätilö lähinnä kantoi minut mieheni kanssa vessasta.
3 lapsi, 2 edellistä olleet n 3.5kg.
kun taas kuopus oli 3224g, ja TOSI pieni. Välissä yksi tosi laiha 3280g (52cm).
Eli iso on minustakin vasta reilusti yli 4kg, tai kun pituus menee yli 52cm.