Minkä kokoinen on iso vastasyntynyt? Minusta
Kommentit (26)
ei nyt alle nelikiloista kai voi vielä isoksi sanoa? Just hormaalin kokoinenhan tuo on. Ehkä reilusti yli 4kg on isokokoinen?
Oma esikoiseni oli 4030g, eikä hänkään ollut mielestäni erityisen iso. Virallisestihan vasta 4,5 kg painava vauva on iso.
Mä pitäisin sellasta yli 4-kilosta isona. Tai raskaana pelkäsin että lapsi on yli 4-kilonen, jotenkin se tuntuu jo tosi isolta vauvalta synnytettäväks ja näyttääkin jo aika isolta.
Itse en kokenut ketään isoksi, vaikka hiukan kookkaita olivatkin. Kaikki kolme olivat yli 4kg, isoin 4380g.
Pitkiä ovat kaikki edelleen, mutta aika hoikkia. Tai kuopus on vielä hiukan lapsen pyöreä, muttei missään tapauksessa lihava.
Kun esikoinen oli 4500g niin siihen verrattuna toinen vauva 4000g tuntui ihan pikkuruiselta... Molemmat olivat kyllä yliaikaisia.
Kumpikaan ei ole mitenkään erityisen iso lapsi enää nyt, se meni ohi vauva-aikana. Koko perhe ollaan tosi keskikokoisia.
No, kai se on synnyttäjänkin koosta kiinni. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kaikki 4kilosen synnytäneet olisi läskejä! Itse olen normaalia pienempi lantiolta.
Onneksi se oli jo kolmas lapsi, niin plop plop vaan syntyi ilman mitään ongelmia, vaikka olikin pieni ja paksu, eli 49 cm ja tasan 4500 g.
Se oli sellainen pieni sumopainija, aika söpö!
esikoinen painoi syntyessään 490g
Jos nää yli nelikiloset on vasta isoja :) ?
No, kai se on synnyttäjänkin koosta kiinni. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kaikki 4kilosen synnytäneet olisi läskejä! Itse olen normaalia pienempi lantiolta.
ensinäkin minä painoin 70kiloa(olen 170cm pitkä) kun synnytin,synnytin 4800g tytön alateitse. lantiota minulla ei ole ollenkaan mutta monesti olen kuullut että kapealantioisella on jotenki pidempi "joku"(en muista mikä osa lantiosta) kun leveälantioisella ja synnytys voi jopa olla helpompi.
tai edes pyöreä, vaikka kaikki kolme ovat yli 4kg. Olin hyvinkin hoikka esikoista ja kolmatta odottaessani.
t:olinkohan kasi?
oli 2,7kg ja kuopus 3,9kg. ja vaikka kuopus oli esikoiseen verrattina iso, tuntui synnytys PALJON helpommalta/kivuttomammalta kun tiesi mitä on tulossa/tapahtumassa.
Onneksi se oli jo kolmas lapsi, niin plop plop vaan syntyi ilman mitään ongelmia, vaikka olikin pieni ja paksu, eli 49 cm ja tasan 4500 g.
Se oli sellainen pieni sumopainija, aika söpö!
tolla 'plop plop' että tuli helposti kun on jo kaks synnytystä takana ni paikat löystynyt?
Toinen pikkuruiseni painoi syntyessään 2,6kg ja kun samaan huoneeseen tuli äiti 3,8kg painoisen lapsensa kanssa, niin se näytti jättiläiseltä!
Toisin, kun tänään 4v. myöhemmin kävimme katsomassa siskoni 4050g painoista lasta, näytti hän aika pieneltä. ;)
Topakalta kylläkin.
Ehkä iso on yli 4-kiloinen (jos nyt ei mieti noita "suhteellisuusjuttuja"), 5-kiloinen olisi jo jättiläinen.
ja voin kertoa että oli ISO! Eka oli ihan normaali 3600g ja 51cm.
ensinäkin minä painoin 70kiloa(olen 170cm pitkä) kun synnytin,synnytin 4800g tytön alateitse. lantiota minulla ei ole ollenkaan mutta monesti olen kuullut että kapealantioisella on jotenki pidempi "joku"(en muista mikä osa lantiosta) kun leveälantioisella ja synnytys voi jopa olla helpompi.
Kunhan vain ajatukseni päästin ulos sen kummempia miettimättä :D
Jep, sitäpä juuri tarkoitin! Kun olin esikoista punnertanut ulos 1h57min (ei käynnistynyt vaikka vedet jo menneet 2 vrk sitten ja oksitosinilla autettiin) niin toinen tuli 9 min ja kolmas 6 min ponnistusajalla. Ja se oli ihanaa! Se eka kerta oli niin kamalaa ja noi kaksi niin ihania kokemuksia, että koska vaan voisin synnyttää uudelleen - mutta raskaana en viitisi olla kun se loppu on niin vaivalloista. ;)
eli minusta