Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JO ON NYT HELVETTI!!!!!

Vierailija
08.04.2011 |

Miehen työpaikalla käydään joka kevät viettämässä yhteistä "laatuaikaa". Ja JOKA helvetin kerta se on lauantai ja seuraavana päivänä on äitienpäivä. Joka vuosi aina sama marmatus kotona jokaisella ja sitten juhlia on siirretty viikolla eteen tai taaksepäin.

Nyt pomo on sitten viemässä koko äijäporukan monen sadan kilometrin päähän viettämään laatuaikaa. Lähtevät lauantai aamuna ja palaavat sunnuntai iltana. Kaikki hotellit ym. on varattu jo. Se, että lähtevät yöreissuun on jo ihan tarpeeksi sulattelemista (sillä pomolla on tapana aina maksaa KAIKKI ja tilata hotelliin huoria ym.) mutta tänään kuulin päivän. Ja YLLÄTYS YLLÄTYS.. Se sunnuntai on äitienpäivä. Oli ihan piste iin päälle.

En ymmärrä.. Totesin miehelle, että jos se niin paljon inhoaa vaimoaan niin ottais avioeron. Ei tartte joka saatanan vuosi pilata sitä kaikilta muilta.

Juu ja tiedän ei se maailma yhteen äitienpäivään kaadu, mutta vituttaa silti ja rankasti, kun sama kuvio toistuu vuodesta toiseen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä on jollain äitienpäivällä? Laatuaikaa ja toisen huomioon ottamista voi harrastaa joka päivä.

pieniä lapsia, jotka on kerhossa/hoidossa/koulussa? Siellä tehdään innolla äitienpäiväkorttje ja -lahjoja eli on aika paljon väliä, että yhdessä perheen kanssa sitä vietetään. Lapsille on aika vaikea selittää, että isi on nyt työporukan kanssa juhlimassa, kun se on niin tärkeä reissu. Siinä ne pienet sitten oppii mikä arvo äidillä on...

Mutta voidaanhan alkaa vaatimaan että kaikki juhlapyhät on oltava vanhempien kotona ettei mene lasten elämä pilalle. Siis ihan oikeasti on töissä käyviä ihmisiä ja kaikki ei voi olla kotona äitienpäivänä.

Vierailija
42/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä on jollain äitienpäivällä? Laatuaikaa ja toisen huomioon ottamista voi harrastaa joka päivä.

pieniä lapsia, jotka on kerhossa/hoidossa/koulussa? Siellä tehdään innolla äitienpäiväkorttje ja -lahjoja eli on aika paljon väliä, että yhdessä perheen kanssa sitä vietetään. Lapsille on aika vaikea selittää, että isi on nyt työporukan kanssa juhlimassa, kun se on niin tärkeä reissu. Siinä ne pienet sitten oppii mikä arvo äidillä on...

Minä en nyt vain pidä äitienpäivää oikein minään. Jotkut naiset vain tekemällä tekevät siitä tärkeämmän kuin se oikeasti on.

Vaikka itse, et sitä arvostaisi, niin kannattaisi edes lasten vuoksi yrittää olla iloinen äitienpäivän sankari. On aika iso pettymys niille pirpanoille, jos äidin asenne on tuollainen, kun tuovat niitä itse väkerrettyjä juttuja sille suurestia arvostamalleen maailman parhaalle äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta moni äiti on äitienpäivänä töissä, samoin moni isä eikä ne perheet siihen kaadu. Ei se ole lapsille kamalaa viettää äitienpäivä vain äidin seurassa. terveisin äiti joka tekee viikonloppuisin töitä

äiti tai isä on töissä äitienpäivänä. Silloin yleensä on kotona edes jossain vaiheessa päivää. Tai juhlaa voi viettää vaikka lauantaina. Ja tuo työssäkäynti viikonloppuna ei tule lapselle yllärinä, koska se on normiarkea sellaisessa perheessä. Toki lasta silti voi asia harmittaa.

Ap:n tapauksessa isä tulee sunnuntai-iltana kotiin vanhalle viinalle haisten ja mahdollisesti tulee perheriitaa huorien vuoksi. Onpa siinä sitten mukava päätös äitienpäivälle.

Vierailija
44/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan innolla päästäsi puolisonsa bileisiin, jossa parikymppiset isomunat olisi vapaasti käytössä...

Ihan oikeasti naiset, ei kaikkea tarvitse sulattaa. Mun mielestä olisi aika uskomatonta, jos mieheni haluaisi edes lähteä tuollaisiin bileisiin "kivan ja tiiviin" porukan kanssa (=huorissa kävijöitä? Tuskin niitä horoja sinne ilmaiseksi maksellaan)...

Kenelle tulisi itselleen edes mieleen lähteä moisiin juhliin jos on parisuhteessa?

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
45/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis asiatonta ylipäätään tollaset firman bileet. Ei kuulu normaaliin tykytoimintaan vaikka olis kuinka tiivis työyhteisö. Törkeä miehes on jos lähtee vaikkahan ei olisi ikinä aiemmin käynyt missään yksin.

Vierailija
46/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä suostuis moiseen pelleilyyn. Jos mies ei itse ymmärrä jättää väliin, niin minä sanoisin että et mene, jos meinaat avioliittoa/perhe-elämää jatkaa. Ei työnkään vuoksi kaikkeen tarvitse suostua, ellei sitten kuitenkin itse halua.

Olisko aika vaihtaa työpaikkaa, ei tuollainen ole sattumaa. ..."ja kukaan ei millään taaskaan arvannut et just äitienpäivä uhrattais tähän ryyppäämiseen (panemiseen)!" Sairasta, mutta vapaaehtoista.

Vierailija
47/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä komppaan. Ja ensinnäkin minkä firman työntekijät on pelkästään miehiä, ja vielä noin saamatonta sakkia? Tää haiskahtaa hyvin laaditulta provolta, joka on voinut saada kipinän siitä, että kerran jokin saunailta tms. on osunut äitienpäivän aattoon. Esim. ystäväni järkkäsi 30-vuotisjuhlat äitienpäivän aattona lauantaina, ja tajusi vasta ihan liian myöhään ajankohdan.

työpaikan miehistä, ILMAN vaimon/tyttöystävän marmatusta, sano sille pomolle, että tuo viikonloppu on pahin mahdollinen valinta työporukan reissuun?

Aika munatonta porukkaa koko jengi. Kyllä luulis perheellisten miesten sen verran vaimojaan ja lapsiaan arvostavan, kun varmaan lapsetkin on väkertänyt äitienpäiväkortteja ja täpinöissään odottavat äitienpäivän viettoa yhdessä isin kanssa laitetun aamupalan yms.

Vai onko niille kaikille reissu ja huorat tärkeämpiä?

Vierailija
48/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiemmin jo sanoin, että työpaikan sihteeri/kirjanpitäjä/palkanlaskija on nainen, mutta kaikki muut ovat miehiä. Pieni rakennusalan firma. Ja mistä minä tiedän vaikka olisivat tajunneetkin, että on äitienpäivänä, kukaan ei vaan ajatellut asiaa sen kummemmin. Pointti koko jutussa oli, että itseäni vituttaa pomon käytös. Ei mieheni vaan hänen pomonsa. Se, että hän tarkoituksella vuosi toisensa jälkeen suunnittelee juhlat silloin kun on äitienpäivä.

Ja mitä tulee huoriin, niin sehän on jokaisen itse päätettävissä mitä tekee. Porukasta suurinosa ei ole maksullisista kiinnostunut.

Ap

Vierailija
49/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nyt niin, että sun mies on sinne menossa, koska sä et ole vaatimassa jäämään kotiin? Mies ei älyä itse olla menemättä? En tiedä luinko ketjun huonosti, mutta en nähnyt semmoista kohtaa, jossa ap kertoo, että mies ei aio osallistua. Valitusta on vain siitä, että ajankohta on huono.

Onko tuo reissu palkallista? Jos ei, niin se ei ole pakollinen, sinne ei ole pakko osallistua. Jos jo valmiiksi tietää, että sinne on jotain huoria tilattuna, niin voipi ap siinä miettiä, että millainen mies on se, joka moisiin rientoihin osallistuu.

Sinänsä en ymmärrä, mikä ongelma se on, että mies on pois äitienpäivänä, voihan äitienpäivää viettää äiti ja lapset keskenään. Olen mäkin ollut työmatkalla äitienpäivänä, ja se on vain elämää, ei lapset ole siitä traumatisoituneet, vaikka koulussa on äitienpäiväkortit askarrelleetkin. Mutta sitä ihmettelen, että mies ei itse älyä olla menemättä.

Vierailija
50/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois enkä aio pyytääkkään. Jokainen tekee itse omat valintansa. Mies ei ole ilmoittanut, että meneekö vai ei. Reissu on täysin vapaaehtoinen, kuten firman pippalot yleensäkkin. Mutta ymmärrän että haluaa mennä viettämään työporukan kanssa laatuaikaa, kun ei muuten käy koskaan missään. Ainoastaan työporukalla sen pari kertaa vuodessa.

Senkin sanoin ettei maailma kaadu yhteen äitienpäivään vaan se vituttaa, että pomo vuosi toisensa jälkeen keksii pitää firman bileet juuri äitienpäivä viikonloppuna. Ja se, että pitää mennä monen sadan kilometrin päähän ja olla yötä, kun juhlia voisi lähempänäkin ja kömpiä aamuyöstä omaan sänkyyn.

Ap

Vierailija
51/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuulostaa vähän siltä, että ovat oikeasti sopineet pippaloista ja niiden ajankohdasta porukalla siellä työpaikalla. Koska muutenhan ne työpaikan miehet olisivat jo ajat sitten tehneet asialle jotain, sanoneet pomolle, että tuo viikonloppu ei käy.

Miksei ne miehet siis tee vastarintaa pomolle? Päätä porukalla olla menemättä? Mennä yhdessä kaljalle seuraavana/edellisenä viikonloppuna? Ettei nyt kuitenkin olis niin, että miesten mielestä on ihan ok mennä tuolloinkin, ja itse asiassa ihan mukavaa, kun ei tarvii stressata siitä pakollisesta äitienpäivästä, vaan voi skipata sen hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
52/57 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin käynyt mielessä :D

Ap

Vierailija
53/57 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Timo Harjakainen firman omistaja??? Se kielen lipoja joka aina haukkui Kerttu-vaimoaan ja höpisi likaisista kalsareistaan ja Sohlbergin Jarskan hanurista? Kuulostaa ihan sen tekosilta koko pippalot!!!

Rehellisesti sanottuna, sinuna en olisi ihan noin sinisilmäinen ap. Eiköhän ne ukot siellä firmassa ole tosiaan tienneet mikä viikonloppu on kyseessä. Kyllä varmasti joku perheellisistä miehistä olisi sanonut asiasta ja "havahduttanut" muutkin tajuamaan äitienpäivän, joten jos se ukoille jotain merkitsisi niin olisivat voineet porukalla sille pomolle kyllä sanoa, että tää viikonloppu on huono. Valitaan joku toinen.

Ja se mitä sanoit siitä, että porukassa tyhmyys tiivistyy, pitää paikkansa. Jos huoria on tiedossa ja pitkin päivää on otettu, niin ikinä ei tiedä mitä tapahtuu. Turha kuitenkaan odottaa mitään rehellistä selontekoa viikonlopun tapahtumista. Pojilla oli vain "pienet jatkot" Levottomat-leffan tyyliin (jos muistatte poikien polttareista)... :S

Koita kestää ap!

Vierailija
54/57 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida hirveästi miettiä äitienpäiviä/syntymäpäiviä/jouluja ym. kuin vasta sitten viikkoa ennen. Aikaisempinakin vuosina ovat havahtuneet vasta sitten kun kotona on mäkätetty asiasta. Oli miten oli :D

Juu, ei ole tapana pyytää mitään selontekoa. Meillä jutellaan ihan normaalisti illan kulusta jos jompikumpi ollut jossain. Aina on voitu rehellisesti jutella vaikka jotain olisi illan aikana sattunutkin.

Itselläni on todella rankka tausta, josta mies tietää kaiken sekä meillä on todella hyvä parisuhde joten en usko, että ihan noin vain menisi pettämään. Mies itse on tullut edellisessä suhteessaan petetyksi, joten tietää miltä se toisesta tuntuu. Vaikka koskaanhan ei voi olla varma mistään, paitsi itsestään.

Kiitos kannustuksesta.

Ap

Vierailija
55/57 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että siinä äijäporukassa on vain vaimojen painostuksesta aikaisempina vuosina sitä päivää siirretty.

Epäilen, että melko moni muukin mies kuin pomo on äitienpäivänä mieluummin jossakin muualla kuin kotona.

Vierailija
56/57 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että siinä äijäporukassa on vain vaimojen painostuksesta aikaisempina vuosina sitä päivää siirretty.

Epäilen, että melko moni muukin mies kuin pomo on äitienpäivänä mieluummin jossakin muualla kuin kotona.

Vierailija
57/57 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin miehellä JOKA vuosi vapaapalokunnan virkistyspäiväksi valitaan äitienpäivää edeltävä lauantai. En ymmärrä MIKSI. Onhan siellä muillakin vaimoja/lapsia kuin miehelläni...

Mieheni onneksi ottaa ne rauhallisesti ja seuraavana päivänä on ihan kivasti juhlittu äitienpäivää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän