Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teillä ei jaettu isyys- ja äitiyslomaa/vanhempainvapaata 50-50

Vierailija
08.04.2011 |

Miksi miehesi vietti vain yhden kuukauden lapsen kanssa, jos sitäkään? Kumman päätös se oli?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaan jakamisesta ei edes keskusteltu, koska kumpikin ymmärsi, että mieheltä ei onnistu imettäminen.

Mies on kyllä kummankin lapsen kohdalla pitänyt täydet isyysvapaat sekä isäkuukauden. Esikoisesta oli lisäksi osittaisella hoitovapaalla. Kuopuksen kohdalla ei vielä olla päätetty hoitovapaan jakamisesta.

Vierailija
2/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten lomat on paperilla, ei vaikuta meidän tuloihin tai siihen kuka tekee mitäkin. Vanhempainraha on kummallakin saman suuruinen, joten on ihan sama kummalle se tulee. Ja yrityksen työt on hoidettava ihan samalla tavalla, oli lomalla kuka tahansa. Joten välillä ollaan molemmat töissä, välillä molemmat vapaalla, ja useimpina päivinä toinen kotona ja toinen hommissa - yleensä osia vaihdetaan päivän mittaan parikin kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen mahdollisuus siihen ja se on pakollinen. Siksi piti vanhempainlomaa vain kuukauden. Isyysloman toki piti ja isäkuukauden sitten, kun tämä vanhempainloma on päättymässä.

Meillä siis adoptiolapsi, joten äitiyslomaa ei ole ollutkaan. Isä jäi ensin kotiin, sitten vaihdoimme, kun tuo kurssi alkoi.

Edellisestä lapsesta minä pidin kaiken, koska minulla ei ollut työpaikkaa. Olisin jäänyt työttömäksi, jos ei lapsi olisi tullut juuri silloin.

Vierailija
4/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapailla on kyllä ollut vuosikausia. eikö teillä??? =(

Vierailija
5/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma päätös.

Vierailija
6/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin laski tarkkaan voiko pitää isäkuukauden syyskuussa.

Vierailija
7/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma päätös. Minä olisin voinut olla kotona pidempäänkin, mutta mies halusi nämä asiat itselleen.

Kuopuksesta tilanne oli työpaikalla toinen ja ensin piti tehdä niin, että mies olisi ollut hoitovapaalla pidempään (6 kk) isäkuukauden jälkeen, mutta loppujen lopuksi ei sitten uskaltanut pitää kuin tuon isäkuukauden ja minä sitten pompin työpaikalla hetkisen.

Vierailija
8/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä halusin olla kotona ja mies halusi olla töissä. Yhteinen päätös ja molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
9/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta minä halusin selvästi enemmän jäädä kotiin. Meillä on suunnilleen samat palkat, joten sen suhteen olisi ollut oikeastaan ihan sama.

Vierailija
10/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mies on työssä josta tipahtaa pahasti kelkasta jos on vuosia poissa.

-Mies on kiinnostunut urakehityksestään, toisin kuin minä omastani (vaikka olen "hyvässä" työssä).

-Työssäni on hankala palata töihin lyhyeksi ajaksi (terapeuttia ei ole kovin hyvä vaihtaa lennosta useasti).

-Minä halusin olla kotona kovasti, miehellä olisi hajonnut pää jo parissa kuukaudessa.

-Imetin pitkään.

Muistelemme kaikki kaiholla kotiäitivuosiani. Elämä oli kaikille silloin niin mukavaa.

Vierailija
11/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä isä äitiyslomaa... Siksi.

Vanhempain- ja hoitovapaan kyllä jaoimme.

Vierailija
12/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla mies oli 2 viikkoa isyyslomalla ja nyt kun toinen syntyy, ei pidä päivääkään. Kalliita viikkoja asuntovelallisille. Ja miehellä vuositulot 50 000 ja minulla 27 000. En viihdy työssäni, kotona on ihana olla. Mies taas viihtyy työssään. That´s it.

Vierailija
13/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos olisi koittanut työntää minut töihin kesken äitiysloman, olisi kyllä tullut rajusti sanomista... minusta äitiysvapaa on ihan liian lyhyt kokonaisuudessaan, ja olen ottanut hoitovapaata. Kuopuksesta lomani loppuu nyt kesäkuussa, ja olen ainakin tämän vuoden kotona. Koetan kovasti keksiä jotain keinoa ansaita sen jälkeen vähäsen vaikka viikonlopputöillä, että voisin olla kotona vielä vuoden lisää.

Vierailija
14/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minun palkka isompi, joten lapsi joutui jo 1-vuotiaana hoitoon kodin ulkopuolelle.

Vierailija
15/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ettei nyt väärinkäsityksiä pääse syntymään niin eihän imetys ole mitenkään este työssäkäynnille. Täysimetys varmasti olisi vaikeaa, mutta eihän sitä suositellakaan kauempaa kuin 6 kk. Mä imetin lapset noin 1,5-vuotiaaksi vaikka ne olivatkin isänsä kanssa kotona, eikä se ollut mitenkään hankalaa.

Imetin viimeiseksi aamulla, ensimmäiseksi kun tulin kotiin, illan ja pitkään vielä yölläkin (nukuimme perhepedissä, siksi se ei ollut raskasta).

Vierailija
16/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä tämä asia meni omalla painollaan sen takia näin. Ei tästä kyllä varsinaisesti ole keskulteltukaan.

Vierailija
17/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä yhden hengen firma, joten se vaikeuttaisi yritystoimintaa, jos pitäisi pitkiä lomia. Lisäksi hänen päivärahansa ovat pienet verrattuna siihen, että minä sain 106 Euroa/pv päivärahaa. Mies kyllä tienaa yhtä paljon, mutta ei maksa YEL:iä niin paljoa, että päivärahasta tulisi yhtä hyvä.

Vierailija
18/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ettei nyt väärinkäsityksiä pääse syntymään niin eihän imetys ole mitenkään este työssäkäynnille. Täysimetys varmasti olisi vaikeaa, mutta eihän sitä suositellakaan kauempaa kuin 6 kk. Mä imetin lapset noin 1,5-vuotiaaksi vaikka ne olivatkin isänsä kanssa kotona, eikä se ollut mitenkään hankalaa.

Imetin viimeiseksi aamulla, ensimmäiseksi kun tulin kotiin, illan ja pitkään vielä yölläkin (nukuimme perhepedissä, siksi se ei ollut raskasta).

Mä täysimetin 7kk:n ikäiseksi asti, ja käsittääkseni vanhempainloma loppuu, kun vauva on n. 10 kk. Hankala siinä on puolittaa 50/50.

Vierailija
19/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen päätös.oli aika itsestään selvää että minä jään kotiin koska miehellä isompi palkka, IMETYS, minä nautin lapsen kanssa kotona olemisesta ja hoitamisesta. arki kaikin puolin sujuvampaa näin. isyyslomat pitänyt kyllä. isyyskuukautta ei, syynä raha ja se että mun hankala palata töihin hetkeksi ja jäädä taas kotiin. Mulla niin pieni palkka että tosta hoitovapaasta turha ees keskustella. samoin tehään nyt toisen lapsen kanssa.

Vierailija
20/51 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä olisi ollut keskeyttää opinnot moneksi kuukaudeksi, jolloin tuloista olisi tippunut n. puolet pois.

Mulla ei ollut työpaikkaakaan minne mennä.