Emme saaneet mitään häälahjaa eräältä parilta
ja nyt tuli kutsu heidän häihinsä. Veisittekö te jotain?
Kommentit (47)
ja veisin esim kitupiikin säästökirjan ja sen säästöpossun.
Mun isä oli rehtori ja on aina naputtanut opettajille kun puhelinlaskut ovat tosi korkeat.
Sai eläkkeelle päästyään piirroksen jossa isäni korvista lähti savua ja kädessä oli puhelinlasku ja takana iso kasa opettajia. Kuva on mieletön !
Ala tälläisestä kehittelee jotain.
Saituus on sairaus, he eivät ole sairaita vaan idiootteja.
Taidan laittaa omiin kutsuihini myös minikirjeen missä kiellän tuomasta lahjaksi kippoja, kuppeja, kodinkoneita, liinavaatteita, pyyhkeitä, koriste-esineitä, mitään muutakaan kodin tavaraa tai rahaa. Jos joku keksii tuon listan ulkopuolelta jotain hyödyllistä, sitä sitten voi tuoda. Jos ei, tuovat mukanaan vain hyvän mielen. =D
Ap, sinun tilassasi antaisin heidän lahjattomuutensa painua unholaan ja miettisin asian niin kuin kenen tahansa muunkin häihin kutsuttuna. Mutta se on vain minun mielipiteeni...
toivottavasti lahja tuo liittoonne hyvää mieltä ja jää muistoksi suuresta päivästänne.
Esimerkiksi kehys hääkuvalle missä kaiverrettu nimi ja hääpäivä (väliäkö siitä onko semmoinen kiva lahja vai ei..)
Viekää Kultaiset käytöstavat -kirja:)
parempaa lahjaa eivät voisi noin moukat saada
En yksinkertaisesti kehtaisi olla viemättä häälahjaa missään olosuhteissa. Jos mulla olisi jotain hampaankolossa hääparia kohtaan niin jättäisin menemättä koko häihin.
Tunnen muuten itsekin yhden parin joka sanoi itse ettei tuonut häälahjaa (ei minun häissäni vaan yhteisen tuttavan) koska nyt ei ole rahaa kun laitetaan kotia, eivätkä halunneet ostaa mitään halpaa. Se on musta kummallista ajattelua, mutta ko. pariskunta ei mielestäni noin yleisluontoisesti ole mitenkään erityisen saita.
Jos he ovat törppöjä niin ei teidän tarvitse olla.
Viekää Kultaiset käytöstavat -kirja:)
parempaa lahjaa eivät voisi noin moukat saada
..on paskanen loppu. Lahja tuodaan tai ei. So what?
Jos he ovat törppöjä niin ei teidän tarvitse olla.
Älkää alentuko samalle tasolle. Jospa niillä alkais omatuntokin vähän kolkuttelemaan, eikö siinä olisi teidän häälahjaa ihan tarpeeksi? :)
mistä sunlaisia idiootteja löytyy??mikä sun ikä ja koulutus on???
Minä veisin säästölippaan :D
mä jättäisin koko häät väliin
Ihanko oikeasti olet niin juntti että menet juhliin ilman lahjaa? Olet varmaan yksi noista röyhtäilevistä sioista...
ja nyt tuli kutsu heidän häihinsä. Veisittekö te jotain?
Olivat ilmeisesti kuitenkin suht läheisiä teille kun kutsuitte häihin? Jos kertoivat teille että säästävät omiin häihinsä eikä ylimääräista rahaa ollut niin onko siitä nyt syytä ottaa nokkiinsa? Mä veisin heille häälahjan, jos rahatilanne sen omasta budjetistani sallisi. Ihme kyttäämistä ja palvelusten ja lahjojen laskemista täällä. Jos ei ole rahaa niin ei ole rahaa - tulivat kuitenkin juhlimaan teitä!
Siis sellaiset, joilla on lahjalistat ja tilinumerot kutsussa. Jos on niin köyhä, ettei voi itse ostaa mitä haluaa, ja kutsua häihinsä ystäviä nauttimaan, on parempi siirtää häitä.
Me sanoimme kaikille vieraille, että meillä ei ole muuta lahjatoivetta kuin se, että tulette paikalle. Tiesimme, että monille vieraillemme jo pelkkä matkustaminen hääpaikalle maksoi paljon. Saimme silti ihania lahjoja, mutta osa vieraista tuli ilman lahjaa, kun tiesivät, että me todella tarkoitamme mitä sanomme.
terkkuja sille mammalle, joka sellaisen anopiltaan sai. Oletko paikalla?
Häät on joku kauppapaikka ja te menitte naimisiin saadaksenne lahjoja? Miten te edes muistatte ja muistelette tuollaisia.
Ehdotan, että jos haudotte tuollaisia asioita, ette mene "erään parin" häihin ollenkaan, ettekä toimita heille lahjaa.
Juhlaan viedään lahja. Piste.
Itse jättäisin menemättä tai ostaisin vittuillessani jonkin tosi halvan lahjan, tyyliin Ikean tuikkukippo on hyvä.
Hääjuhlaan kuuluu lahja, samoin juhlavat vaatteet joilla kunnioitetaan hääparia ja haidän erityistä päiväänsä. Jos ei arvosta hääparia sen vertaa että näkis hieman vaivaa lahjan suhteen, nijn ei kannata mennä jihliin ollenkaan.
Ap.n tilanteessa veisin hääparille jonkun kivan mutta edullisen lahjan, koska en haluis olla yhtä juntteja kuin he.
Häämatkatili näköjään herättää närää monissa, eikä se minustakaan ole kaikkein kivoin tapa, mutta jos se noin nyppii, niin ostakaan sitten joku perinteinen Aalto vaasi, ei kannata vetää hernettä nenään moisesta " ahneudesta" koska sitä se ei varmaankaan ole, vaan järkevä tapa niille, jotka menevät mielluummin häämatkalle, eivätkä halua turhia tavaroita nurkkiin!
Minusta lahjan antaminen kuuluu tapoihin, kun mennään häihin. Jos ei ehdottomasti halua antaa mitään, niin silloin on asiallista kieltäytyä kutsusta.
Lahjalistat ja -tilit sopivat minun pragmaattiseen maailmankuvaani hyvin. Yleensä naimisiin menevä pari on asunut jo sen aikaa yhdessä, että perus kupit, kipot ja kodin pienoiskoneet löytyvät jo. Onko se sitten fiksua, että saa kolmet erilaiset juomalasit, kun kaapit ovat niitä jo täynnä? Jos ei halua antaa rahaa, niin minusta kannattaa tiedustella mitä hääpari tarvitsee. Itse, ajatuksella tehdyt lahjat ovat sitten eri asia.
Minusta tämä juhlissanne ollut pari käyttäytyi tyylittömästi, vaikka on jollain tavalla hellyyttävää, että he halusivatkin kertoa asiasta teille: ikään kuin pyysivät anteeksi. Mielestäni voitte hyvin olla viemättä heille lahjaa, mutta olla sen verran fiksumpia, että ette huomauta asiasta.