Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuneesti laihduttaneet!

Vierailija
08.04.2011 |

Nyt tarvittaisi näkemyksiä tilanteeseeni, missä vika?

Olen ollut vuoden alusta asti tekemässä elämäntapa emonttia. Huonolla menestyksellä. Vuoden alussa paino n.70kg pituus 162cm. Välillä paino tippui jo 66kg kaloreita seuraamalla. Pyrkimys 1200-1500 kaloria/vrk Helmikuun lopussa-maaliskuun alussa oli useiden juhlien putki, sekä meillä kotona, että kutsuttuna vieraana. Vaikka yritin tsempata, lähti mopo käsistä ja maaliskku lopussa paino oli taas 70kg :(((

Nyt huhtikuun olen taas ollut todella tiukkana, tavoite max. 1200 kaloria/vrk, siltä varalta, että en ole osannut laskea jotain oikein, ja tuleekin vahingossa enempi. Esim. huomaan etten ole välttämättä laskenut jokaista kahvikuppia mukaan, vaikka käytän seassa maitoa, josta tulee yllättävästikkin kaloreita. Olen nyt kahden viikon ajan käynyt lisäksi jumpissa 4-5krt/viikko. Jumpat on todella kova tempoisia, compattia, zumbaa, spinning, pumppia. Hiki lentää, syke nousee ja naama punottaa :)Arvelisin, että keksimäärin yksi tunti kuluttaa sen 500 kaloria?

Lihakset on koko ajan vähän jumissa ja jäykkänä, mutta en haluasi pitää liian pitkää lepoa, ettei homma taas lässähdä. Olen miettinyt, että esim. suurin pudottaja ohjelmassahan ne tuntuu liikkuvan koko ajan, ja siksi laihtuvat niin vauhdilla? Toki ruoka on varmasti vielä suuremmassa roolissa.

Kävin tänään parin viikon tauon jälkeen puntarilla, olin varma, että ainakin kilo olisi lähtenyt, mutta ei!? Paino 70,1kg, nytkin, kahden viikon todella tiukan ruokailun ja jumppaamisen jälkeen! Usko alkaa loppua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin sun keho on säästölinjalla koska syöt liian vähän jos treenaat noin paljon, silloin keho vetää aineenvaihdunta alas. Lihakset kärsii ja kutistuu kun keho ottaa energiaa niistä.

Toisesksi sulla on jo ihan ok paino, eli jos ei paljon ylipainoa niin ei laihdukaan helposti. Itse olen vuoden aikana saanut pois 15kiloa (95-80) syömällä normaalisti (kakkuja, pizzaakin) muttei karkkia tai keksejä. Olen sen lisäksi treenannut 4-5kertaa viikossa (kävelyä, pumppia ja spinning). Nyt on jämähtänyt paikoilleen samoista rutiineista huolimatta (3kk ei mitään muutosta) ja se johtuu siitä että mun pitäisi tehdä jonkun muutoksen jossain koska nyt kroppa tottunut tähän. Mieti uudelleen sun strategiat ja syö enemmän.

Vierailija
2/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi?

Energian yksikkö on muuten joule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä laihdutan, niin mä syön todella vähän. Paino tippuu myös rutkasti, mutta jossain vaiheessa tulee aina se tilanne, että paino jumittuu tai alkaa nousemaan. Kun jatkan sinnikkäästi, niin se alkaa taas tippumaan. Yleensä kun se tapahtuu, niin alkuun tippuu hieman nopeammin ja sitten sa taas tasaantuu. Mä liikun myös ja teen niiden päälle sarjan vatsa- ja selkälihaksia ja venyttelen.

Pidän myös kerran viikossa herkkupäivän, ilman sitä en pystyisi laihduttamaan.

Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin kun lopetan laihiksen, n. 2 kiloa tulee takaisin, mutta siitä se ei lähde nousemaan pitkään aikaan. Ei nouse ollenkaan, jos en ala mättämään ruokaa. Koita nyt vain jaksaa, jos ei muun takia, niin ainakin sun lihakset kasvaa ja vartalo näyttää satakertaa paremmalta kuin jos et tekis mitään.

Vierailija
4/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että oikeesti syöt vielä vähemmän kaloreita. Jaksatko liikkua hyvin? Muista myös että ihmisen paino vaihtelee muutenkin päivittäin.

Jos kuntoilet noin paljon ja syöt terveellisesti niin ainakin lihakset kasvaa. Ja luulisin että painokin alkaa putoamaan.

Laita esimerkki päivä ruuastasi?

Vierailija
5/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan,syön aamulla,lounaan,välipalan,päivällisen ja iltapalan. Mutta,syön selvätsi pienempiä annoksia ja kuuntelen kehoani,koska on täysi olo,kun se tulee ja ruokaa on vielä vaikka puolet jäljellä,niin lopetan. Juon paljon kalorittomia nesteitä ja liikun "vain" 3-4 kertaa viikossa kävelylenkkejä (1-max2h). Kerran viikossa herkkupäivä,jolloin kohtuudella herkkuja,esim 1 suklaapatukka,ei muuta,1 jätski,ei muuta.

Vierailija
6/6 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin kunnon laihiksen heti maaliskuussa, kun pääsin jälleen käymään kuntosalilla. Raskauden myötä minulle jäi kymmenkunta ylimääräistä kiloa. Tein kuukauden töitä sen eteen, että lähti vaivaiset yksi kilo pois. Kävin kuitenkin vaunulenkillä muutaman kerran viikossa ja iltaisin 3-4 kertaa salilla pumpissa, combatissa ja milloin missäkin. Puhumattakaan ruokavaliosta. Tuo energiamäärä kyllä kuulostaa aika pieneltä, yritä syödä säännöllisemmin ja pienennät aterioiden kokoa. Ei se kahvikupillinen lihota, kahvikupillisessa sis. rasvattoman maidon ilman sokeria ei kuitenkaan ole kuin se korkeintaan 30 kaloria. Vaihdat tuotteet vähärasvaisiin ja lisäät kasvisten määrää niin kyllä niitä tuloksia alkaa tulemaan. Ja mikäli oot paljon tehnyt lihaskuntoa, niin se elimistö ensin kiinteytyy ja sitten alkaa niitä kiloja vasta tippumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi