Kiinteiden aloittaminen...TAAS! ;)
Aiheesta löytyy hurjan paljon tietoa netistä...mutta en löytäny vastausta omaan kysymykseen! joten siis olen antanut nyt 5 aamuna perunasosetta n. 3 teelusikallista, eikä mitään vatsanväänteitä ole tullut. nyt mietinkin sitä että jos annan tuota perunaa viikon verran yhteensä, sitten lisään sekaan bataattia ja sitä viikko, sitten esim. peruna-porkkana, niin voinko antaa tuolloin toisella viikolla myös pelkkää perunaa ja kolmannella viikolla myös peruna-bataattia? eli pitäisikö antaa vain sitä uutta makua vai voiko antaa myös sitä mitä on jo aiemmin maisteltu vai onko vielä liian nopea tahti?
En tiedä ymmärsittekö mitä ajoin takaa...;) vaikea pukea ajatustani sanoiksi!:D:D
Kommentit (2)
kiinteät aloitettiin neuvolan suosituksesta jo nyt... eli voisin siis antaa jo ensiviikolla esim. lounaalla peruna-bataattia ja vaikka päivällisellä pelkkää perunaa!
Ostin myös tattarijauhoja ja ajattelin siitä tehdä velliä itse. Se varmaan on parempaa/täyttävämpää kuin valmiit vellit? tarkoituksena olisi antaa sitä iltaisin kunnes sitten 5-6kk iässä saa antaa puuroja. Hedelmäsoseita tein itse pakastimeen odotusaikana, joten nekin tulee jossain vaiheessa kehiin, kunhan ensin tottuu noihin kasviksiin...
Meillä kiinteät on aloitettu puolivuotiaana ja nopeasti lisätty uusia ruokia: 1-3 viikossa. Mitään ongelmia ei ole tullut. En aina edes sekoittanut sitä uutta makua vanhaan vaan annoin ihan sellaisenaan esim. porkkanaa bataatin jälkeen.