Ammattioulun käyneet: teetko koulutustasi vastaavaa työtä?
taannoin huomasin, että tuntemani duunarit on kaikki opiskelleet jotain ihan muuta mitä työtä nyt tekevät, harva oli koskaan tehnyt työtä jota opiskelivat. Onko tää yleistä?
Kommentit (16)
Olen lähihoitaja, erikoistuin lapsiin ja nuoriin. Tein nuorten kehitysvammaisten kanssa töitä, ennenkun jäin mammalomalle :)
Lähihoitaja - työskentelen vammaisten lyhythoidonyksikössä.
Tosin opiskelen samalla terveydenhoitajaksi.
Valmistuin ammattikoulusta, ja jatkoin suoraan insinööriopintoihin. Meitä oli luokalla 18, ja heistä yli 10 on jatkanut ammattkorkeaan tai yliopistoon. -Aika hölmöä kouluttaa asentajiksi, jos kukaan ei juuri niihin hommiin mene...?
ja nyt olen markkinointi hommissa.
Ei menny se konepiirrustelu ja sorvaus hukkaan :)
Aika monella tuttavallani on myös samoin. Tosin mitä olen ollut tekemisissä entisten luokkakavereideni kanssa (siis ammattikoulun aikaisten), niin heistä moni eri hommissa. Se saattaa kylläkin johtua siitä, että kaikille ei vain ole hommia. Olen siis koulutukseltani laivakokki.
Töitä riittää enemmän työntekijöitä
Kyllä. Ja niin tekee myöskin mieheni.
Vain nimike on muuttunut sitten takavuosien. Muuttui asetuksella yhdessä yössä siinä vaiheessa, kun luotiin ammattikorkea-järjestelmä.
Aika monella tuttavallani on myös samoin. Tosin mitä olen ollut tekemisissä entisten luokkakavereideni kanssa (siis ammattikoulun aikaisten), niin heistä moni eri hommissa. Se saattaa kylläkin johtua siitä, että kaikille ei vain ole hommia. Olen siis koulutukseltani laivakokki.
ihmisiä ammatteihin, jotka ovat nyky-yhteiskunnasta katoamassa. Ei mitään järkeä, koulutustarve ei pysy mukana. Ajatellaan, että kun on viimeiset 50 vuotta koulutettu levyseppähitsaajia, jatketaan seuraavatkin, viis siitä että koko ala on kuolemassa Suomesta ja siirtyy Kiinaan...
Vain nimike on muuttunut sitten takavuosien. Muuttui asetuksella yhdessä yössä siinä vaiheessa, kun luotiin ammattikorkea-järjestelmä.
tehnyt parturi-kampaajan ötiä mutta nykyään ihan eri alan yrittäjänä.
Tein yli kymmenen vuotta oman alani töitä. Sitten menin yliopistoon ihan toisenlaisia asioita lukemaan ja sillä tiellä olen edelleen.
Olen tehnyt töitä vanhusten, lasten ja vammaisten parissa, kaikki koulutustani vastaavia. Muissa kun oman alani töissä en ole ollutkaan.
16 vuotta sitten ja tehnyt siitä lähtien vain koulutustani vastaavaa työtä. Sitä ennen kävin lukion.