Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoitko käteisautomaatilla vahingossa Planille?

Vierailija
07.04.2011 |

Voit ottaa yhteyttä Automatiaan ja Automatia on velvollinen palauttamaan tuon lahjoituksen tilillesi ja korjaamaan sotkun.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattunutkin, niin en ehkä euron perään itkisi.

Vierailija
2/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla menee muuten joka kk Plan-kummilapselle rahaa joten ei tuo euro olisi hetkauttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te jaksatte joka asiasta itkeä ja valittaa....

Vierailija
4/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan seuraavallakin kerralla, ja saatanpa nistaa käteistä ihan huvikseni vain saadakseni lahjoittaa. Ehkä liityn jopa kuukausilahjoittajaksi.

Minusta se oli ja on ideana kerrassaan loistava ja ihmettelen suuresti tuota paheksunnan ja tuomitsemisen määrää, minkä se on nostattanut.

Vierailija
5/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vahingossa olisin euron lahjoittanut, en todellakaan lähtis sen perään itkemään.

Vaikka rahaa ei liikaa olekaan en nyt noin köyhä ole.

Vierailija
6/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattunutkin, niin en ehkä euron perään itkisi.

Yksi euro kasvaa miljoonaksi kun moni tekee virhenäppäilyn.

Kaikki tietää ettei noista Planin auttamisista mitään hyötyä ole kenellekään. Miettikää nyt mitä kehitysyhteistyä on saanut aikaan viimeisen 50 vuoden aikan, paljon pahaa

Vierailija
7/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on hieno idea meille laiskoille lahjoittajille.

Vierailija
8/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vahingossa olisin euron lahjoittanut, en todellakaan lähtis sen perään itkemään.

Vaikka rahaa ei liikaa olekaan en nyt noin köyhä ole.

Plan tekee paljon pahaa kehitysmaissa. Lähinnä kasvattaa omaa vaikutusvaltaansa. Kehitysapu on bisnestä siinä kuin mikä muu tahansa.

Vierailija
9/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on hieno idea meille laiskoille lahjoittajille.

Kohde on väärä kun se on Plan

Vierailija
10/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaiden tyttöjen auttaminen ei kuulosta kovin pahalta.

Vierailija
11/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ilmoitti, että lahjoituksia tulee 1000 kpl tunnissa. Olisipa hauska nähdä , jos Atuomatialle tulisi vaikkapa 100 korjauspyyntöä tunnissa. Noita kun ne käsipelissä selvittelisivät, voisi Planin helppo rahan tulo loppua aika äkkiä

Vierailija
12/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se raha mihinkään apuun mene vaan Planilaisten Afrikan matkoihin.

Vierailija
13/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin tämä tieto perustuu?

Luulitko että Plan käyttää vain paikallisia? Ei todellakaan, kyllä täältä lentää sinne 'auttajia' jatkuvana virtana. Ollaan vähän aikaa, tullaan takaisin Suomeen ja kohtaa taas lämmittelemään Afrikan lämpöön. Tätähän tämä niinden auttaminen on. Raha hassaantuu lentomatkoihin.

Vierailija
15/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, totta kai, kun voi helposti antaa noinkin pienen summan hyvän asian puolesta.

Vierailija
16/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä "asiantuntija" taas arpoo totuuksia näppikseltään. Minulla on siis se kummilapsi Planin kautta ja saan erittäin tarkkoja raportteja siitä miten ja mihin meidän lahjoittajien rahoja käytetään kummilapseni kyläyhteisössä (esim kaivojen ja koulun rakentamiseen). Joskus oli vertailu eri avustusjärjestöjen rahojen käytöstä ja Plan oli siinä vertailussa paras. Rahasta suurin osa meni avustustyöhön. Toki osa menee itse järjestön pyörittämiseen mutta kyllähän sen tyhmempikin tajuaa.

Vierailija
17/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukutaitoinen. Se oli todella selvästi ilmoitettu, ja todella helppoa ohittaa. Ihmettelen niitä urpoja, jotka maksavat vahingossa. Sellaisille ei pitäisi antaa pankkikorttia lainkaan, eikä ainakaan yhdistelmäkorttia, heillähän menee puutteellisen lukutaidon takia debitit ja creditit sekaisin sekä automaatilla että kaupassa maksaessa. Miten he edes saavat sormensa osumaan niihin numeroihin, jotta osaavat antaa tunnusluvun?

Menkööt pankkiin nostamaan rahaa, jos eivät osaa selkeästi valita vaihtoehtoa "en halua lahjoittaa".

Vierailija
18/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä "asiantuntija" taas arpoo totuuksia näppikseltään. Minulla on siis se kummilapsi Planin kautta ja saan erittäin tarkkoja raportteja siitä miten ja mihin meidän lahjoittajien rahoja käytetään kummilapseni kyläyhteisössä (esim kaivojen ja koulun rakentamiseen). Joskus oli vertailu eri avustusjärjestöjen rahojen käytöstä ja Plan oli siinä vertailussa paras. Rahasta suurin osa meni avustustyöhön. Toki osa menee itse järjestön pyörittämiseen mutta kyllähän sen tyhmempikin tajuaa.

Millä luulit niiden pysyvän vesissään ennen Plania? Pidätkö mustia niin tyhminä ettei ne osaa tehdä edes kaivoa? Löytyy tutkimuksia että nämä kaivot ja muut hankkeet on käyttämättöminä heti kun ylläpito lopetettu.

Vierailija
19/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukutaitoinen. Se oli todella selvästi ilmoitettu, ja todella helppoa ohittaa. Ihmettelen niitä urpoja, jotka maksavat vahingossa.

Nyt kun selvisi etttä Automatia on velvollinen maksamaan summan takaisin kun ottaa yhteyttä Automatiaan. Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20/21 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planilla on sellainen periaate että kyläyhteisön jäsenet itse päättävä tärkeysjärjestyksen toivomilleen kehityskohteille. Jos he ovat itse toivoneet porakaivoja ja koulua/luokkahuoneita niin eiköhän he niitä myös vastedes käytä. Eikä se kehitysapu siellä todellakaan ohi ole vaan jatkuu koko ajan.

Enkä nyt valitettavasti jaksa vaivautua tässä koko iltaa väittelemään jonkun itaran urpon kanssa. Sorry.

Millä luulit niiden pysyvän vesissään ennen Plania? Pidätkö mustia niin tyhminä ettei ne osaa tehdä edes kaivoa? Löytyy tutkimuksia että nämä kaivot ja muut hankkeet on käyttämättöminä heti kun ylläpito lopetettu.