Milloin Oulun seudulla välikausiasut käyttöön?
Viime keväänä oma lapsi oli vielä vauva, jonka kanssa ei ulkoiltu ilman vaunuja niin en enää muista milloin talvivaatteet vaihtuivat välikausivaatteisiin.
Kommentit (5)
itse olen pitänyt lapsella vielä toppahaalareita, koska on ollut niin tuulista ja koleaa, että esimerkiksi bussia odotellessa lapselle olisi tullut helposti vilu. Tämä ilta taisi olla ensimmäinen, että vaihdoin lapselle kevyempää vaatetta, koska ei tuullut ja oli niin lämmin. Paljon riippuu siitäkin, paljonko lapsi liikkuu - isompi lapsi pitää itsensä ihan hyvin lämpöisenä vähemmälläkin vaatteella, mut vielä hitaasti taapertava lapsi tarvitsee enemmän lämmikettä.
Tänään on ollut jo tosi märkää ja siksi halusin laittaa vedenpitävän vk-puvun. Talvipuku kun ei ollut vedenpitävää mallia. Lisäksi pieni lapseni aivan heräsi ulkoilun riemuun, kun pystyy aivan erillä lailla liikkumaan kevyemmissä vaatteissa! Nyt meillä ei kitistä ulkona (niin kuin talvella) vaan pikkututkija kävelee pitkiä matkoja, leikkii lätäköissä ja muutenkin viihtyy.
Toiset tykkää toppahaalaria ja kevyitä sisävaatteita. Toiset tykkää pitää heti uutta VK-pukua ja sinne alle sitten varustetta.
Täällä Helsingissä päiväkodissa oli vielä kaikilla lapsilla toppahaalarit. Päiväkodin piha on kuitenkin ihan lumessa vieläkin vaikka on lämmintä.
Ja ilman mitään välikerroksia. Tosin mun lapset on jo 4-7 vuotiaita, joten touhuavat pihalla niin että hiki tulee.
Mutta tulee se aika vielä tässä, kun saa ne toppavaatteet vielä kaivaa päälle, täytyy nyt heti nauttia tästä kun vielä voi:)
Mitä pidät välikausipuvun alla? Onko villahaalari liikaa vai sopiva?