Mitä tykkäisit jos toinen asiakas keskeyttäisi sinun kassatapahtumasi
huikkaamalla myyjälle jonkin kysymyksen sinun selkäsi takaa? Mitä myyjän kuuluisi sinun mielestäsi tuollaisessa tilanteessa tehdä?
Kommentit (12)
joku jaarittaja, joka tuijottaa kahta eri tuotetta eikä osaa päättää myyjän venatessa vieressä, niin ihan varmasti kysyn, esim. "missä suunnassa on maito-osasto". Ja oletan, että myyjä voi siinä välissä parilla sanalla kommentoida ja huitoa jonnekin päin.
Ette voi tehdä tällasista aloituksia. Tuota tapahtuu joku jumalan päivä. Joskus ärsyttää, joskus ei.
Kassatapahtuma = kantiskortin kysely, rahastaminen kassalla, hyvän päivän toivotukset jne
että kassan eteen pöydälle levitetään kamaa ihmeteltäväksi ja tuijoteltavaks?
Jos olisi vastattavissa tyyliin "Oikealla hyllyn päässä" tai "Meillä ei valitettavasti ole sitä" niin minusta voi vastata kesken toisen asiakkaan palvemisen. Osoittaa kyllä urpoutta tulla tuolla tavalla etuilemaan.
Jos vaatii enemmän ajatusta niin minä toteaisin "Pieni hetki palvelen hänet ensin" ja jos mussuttaa vielä jotain, niin hymyilisin kohteiaasti ja jatkaisin ensin olleen asiakkaan palvelemista.
kun joulun aikaan muutenkin ruuhkaa, eräällä naisella edelläni ei kortti toiminut eikä tarpeeksi käteistä mukana ja sen sumplimiseen meni siinä jo aikaa, jätti osan ostoksistaan siihen.
Jono eteni hiljakseen enkä vieläkään ollut päässyt vuoroon, niin samainen nainen tulee kesken kaiken sieltä takaa maksamaan niitä jääneitä ostoksiaan käteisellä. Saatana kassana olisin sanonut että mars jonoon eikä etuilla, mutta ei....
Ja aina se on yhtä kiusallinen. Periaatteessa haluan palvella 'sokeasti' aina asikakkaan kerrallaan (erikoisliike) ja nuo selän takaa huutelijat häiritsee kyllä. Odotusaika kun ei pitkä koskaan ole, sen verran on porukkaa duunissa.
Vastaan yleensä just lauseella, parilla ja palaan sitten varsinaiseen asiakkaaseen. Jos asia vaatii pitemmän vastauksen, sanon, että pieni hetki, palvelen pian.
Oisikin kiva kuulla asiakkaan mielipide onko toi iso juttu, että välillä vastailee muille :-)
Voin tehdä tilaa, hymyillä huikkaajalle ja nyökätä myyjälle, että keskeytys sopii minulle.
MInusta myyjän kuuluu silti muodollisesti ja ystävällisesti näyttää siltä, että hän ei ole halukas keskeytykseen. Että hän palvelee ensoin minut ja kääntyy sitten huikkaajan puoleen.
ja noita urpoja tulee jatkuvasti :D edellisellä asiakkaalla on vielä maksaminen kesken ja seuraava jo tuputtaa etukorttia tai pullokuittia. Jännä juttu muuten että monesti nämä pullokuitin lunastajat kuvittelevat voivansa ruuhka-aikana keneltäkään kyselemättä tulle sieltä ei-myymälän puolelta silleen "mä nyt vaan nopee otan nää rahat heh heh". Joo et muuten ota, jonon pää on tuolla. Jos kohteliaasti kysyy, saatan antaaki välistä mikäli seuraavalle asiakkaalle sopii.
jono oli pitkä,ja jollain maksutapahtuma kesken. kysyin kassalta,missäpäin on naisten vaatteet... kyllä huomaisin siitä äreästä rouvasta,joka oli maksamassa,ettää sitä vitutti,naama meni ihan norsunvitulle:)
ja kyllä,saa kysyä. eri asia alkaa vaatimaan varsinaista "palvelua",jos jollian on vuoro kesken.
(hänellä oli joku tuote kädessä jota heilutteli että oli kai kysymässä jotain tuotetietoja) että "Pieni hetki, mulla on tässä toinen asiakas, ja tuossa on kyllä toinen myyjäkin vapaana." johon tämä kyselijä suuttui vaikka kollegani oli lähistöllä täysin toimettomana ja tulikin sitten vastailemaan kyselijän kysymyksiin. Kyselijä jatkoi shoppailua kaikessa rauhassa vielä kymmenisen minuuttia joten kiireestäkään ei ollut kyse.
Asiakas jota palvelin, oli kyllä tyytyväinen etten antanut toisen keskeyttää ja jutteli siinä että hänenhän tässä pitäisi olla loukkaantunut jne.
Jos olisin itse ollut asiakkaana tuollaisessa tilanteessa olisin voinut tölväistä että eikö äiti ole opettanut että keskeyttäminen on rumaa.
Olimme siis tuon edellisen asiakkaan kanssa täysin kesken kassatapahtuman, siinä ei enää emmitty että otetaanko tuote vai ei vaan löin ostoksia koneelle.
Noloa, noloa tulla huikkimaan puskista "Mulla olis kysyttävää!"
ja noita urpoja tulee jatkuvasti :D edellisellä asiakkaalla on vielä maksaminen kesken ja seuraava jo tuputtaa etukorttia tai pullokuittia. Jännä juttu muuten että monesti nämä pullokuitin lunastajat kuvittelevat voivansa ruuhka-aikana keneltäkään kyselemättä tulle sieltä ei-myymälän puolelta silleen "mä nyt vaan nopee otan nää rahat heh heh". Joo et muuten ota, jonon pää on tuolla. Jos kohteliaasti kysyy, saatan antaaki välistä mikäli seuraavalle asiakkaalle sopii.
mun takana jonossa oli niin helvetin nopea, että ehti tunkemaan pankkikorttinsa masiinaan ja maksamaan mun ostokset... Koska on mun "kantakauppa" en kehdannut vaan häipyä, ja heti tuli mieleen että meniköhän siinä papan viimeiset rahat...
joku jaarittaja, joka tuijottaa kahta eri tuotetta eikä osaa päättää myyjän venatessa vieressä, niin ihan varmasti kysyn, esim. "missä suunnassa on maito-osasto".
Ja oletan, että myyjä voi siinä välissä parilla sanalla kommentoida ja huitoa jonnekin päin.