Miksi joku vie alle vuoden ikäisen
lapsen muumimaailmaan tms paikkaan? Eihän lapsi sellaisesta mitään vielä tajua tai sitä 'tarvitse'. Minä ainakin kävisin vauvan kanssa vaikka taidenäyttelyssä, kun vielä voi kun lapsi ei juokse ympäriinsä jne.
Muumimaailmaan sitten vaikka 3-vuotiaana.
Kommentit (28)
lapsen muumimaailmaan tms paikkaan? Eihän lapsi sellaisesta mitään vielä tajua tai sitä 'tarvitse'. Minä ainakin kävisin vauvan kanssa vaikka taidenäyttelyssä, kun vielä voi kun lapsi ei juokse ympäriinsä jne.
Muumimaailmaan sitten vaikka 3-vuotiaana.
ja se ymmärtää taidetta paremmin kuin Muumeja?
Niin, niinhän sitä toivois... ja kyllä oli ihan fiilareissa kun pääsi mm. merimaailmaan, outoa olettaa ettei alle vuotinen tajua mistään mitään.
t. 8kk käveemään/juoksemaan lähti kuopus.
rippeet joltain Palsta-Pirkolta, jonka mielestä ainoa oikea paikka alle 1-v ikäisille on taidenäyttely.
jo vastata kakkoselle, mutta ajattelin sitten, että jos se ei tajua, se ei tajua.
Aika hienoa. Eikö olekin? Minua ei ole koskaan kiinnostanut taidenäyttelyt. Olenkin vienyt vauvani vaatekaupoille joissa hän tykkää katsella lamppuja katossa yms.
eivät ole ainokaisia kultamussukoita.
veisi sellaiseen paikkaan, minne äiti tai isä itse haluaa mennä (ottaen huomioon, ettei siellä ole liian meluisaa ym). Kun eihän se alle vuoden ikäinen oikeasti mistään teemapuistosta ymmärrä. Pienelle riittää ihan ulkoilu vaikka tavallisessa puistossa ja vaikka oravan tai linnun näkeminen. En käsitä, miksi noissa lapsikohteissa on ravattava vauvojen kanssa. Meilläkin nyt 1,5-vuotias on käynyt linnanmäellä, mutta vain siksi, että esikoinen on kolme vuotta vanhempi, ja haluaa jo mennä!
veisi sellaiseen paikkaan, minne äiti tai isä itse haluaa mennä (ottaen huomioon, ettei siellä ole liian meluisaa ym). Kun eihän se alle vuoden ikäinen oikeasti mistään teemapuistosta ymmärrä. Pienelle riittää ihan ulkoilu vaikka tavallisessa puistossa ja vaikka oravan tai linnun näkeminen. En käsitä, miksi noissa lapsikohteissa on ravattava vauvojen kanssa. Meilläkin nyt 1,5-vuotias on käynyt linnanmäellä, mutta vain siksi, että esikoinen on kolme vuotta vanhempi, ja haluaa jo mennä!
nimeltä "vauvoilta kiellettävä pääsy Muumimaailmaan"
vauvan lasten paikkoihin, niin mitä pahaa siinä on. Ärsyttävämpää on kuunnella vauvan itkua ja jokellusa taidenäyttelyssä tai muussa aikuisten paikassa.
äitiä olet sitten muka nähnyt moisissa paikoissa? Varmaankin aika moni on siellä juuri siitä syystä miksi sinunkin kuopus on siellä linnanmäellä ollut.
3
kun jennajannica katselee muumia kuola valuen!
Nuo ihmiset ovat niitä, joilla on vain yksi lapsi ja jotka odottavat malttamattomina sitä, että lapsen kanssa "voi tehdä jotain". Sitten kun lapsia on useampia, noissa muumimaailmoissa ym. lapsihelveteissä käynti alkaakin maistua puulta kun niissä on rampattu jo vauvan kanssa.
Mä en ulkoillut koskaan alle 1-vuotiaan kanssa. Ulkoilua tuli, kun lähdettiin muskariin, kauppaan tms.
Mitä alle 1-vuotias saa irti ulkoilusta?
Se on niin kiva paikka aikuisellekin.
Muumimaailmaan pitää ehdottomasti säätää alaikäraja! Ja joku hemuliksi pukeutunut sisäänkäynnin luokse tarkastamaan kävijöiden henkkarit.
jos isompien sisarusten kanssa mennään
käyneet vauva-aikana ap:n kuvailemissa paikoissa, mutta minä ainakin ihan oikeasti itsekin tykkään mennä esim. johonkin lastentapahtumaan.
DINK-vuosinani joskus jopa mietin, että pitäisikö sittenkin hankkia lapsi, että kehtaisi mennä lastentapahtumiin :P.
Mä en ulkoillut koskaan alle 1-vuotiaan kanssa. Ulkoilua tuli, kun lähdettiin muskariin, kauppaan tms. Mitä alle 1-vuotias saa irti ulkoilusta?
neuvolassa ainakin suositeltiin...
joissa on VAIN se yksi lapsi eli vauva. Ei isompia sisaruksia! t. ap
Kannattaa ehdottomasti käydä noi ns. lapsihelvetit jo silloin, kun vauva vetelee tyytyväisenä tirsoja vaunuissa. Olisi kätevää, kun voisi sanoa, ettei enää sinne, kun ollaan jo oltu, nyt kiikutaan leikkipuistossa:) Kukas noihin nyt oikeasti haluaa isomman tai varsinkaan useamman lapsen kanssa lähteä?? :D
Haluaisin tietä että onko paha asia kun poika 20 kk halua niin paljon katsoa kotivideot läheisän omat videot kun oli vauva ja tykä myös paljon lauluista ja halua tansia yksin mutta ennemmän meijän sylin?