Miksi joku vie alle vuoden ikäisen
lapsen muumimaailmaan tms paikkaan? Eihän lapsi sellaisesta mitään vielä tajua tai sitä 'tarvitse'. Minä ainakin kävisin vauvan kanssa vaikka taidenäyttelyssä, kun vielä voi kun lapsi ei juokse ympäriinsä jne.
Muumimaailmaan sitten vaikka 3-vuotiaana.
Kommentit (28)
Kannattaa ehdottomasti käydä noi ns. lapsihelvetit jo silloin, kun vauva vetelee tyytyväisenä tirsoja vaunuissa. Olisi kätevää, kun voisi sanoa, ettei enää sinne, kun ollaan jo oltu, nyt kiikutaan leikkipuistossa:) Kukas noihin nyt oikeasti haluaa isomman tai varsinkaan useamman lapsen kanssa lähteä?? :D
joissa on VAIN se yksi lapsi eli vauva. Ei isompia sisaruksia! t. ap
ja selkeästi.
joissa on VAIN se yksi lapsi eli vauva. Ei isompia sisaruksia! t. ap
mun ystävä vetoaa monissa asioissa siihen ettei hänen alle 1vee vielä mitään tajua.. noh, poika on jo 1v7kk ja huomaa lapsen kehityksestä, että äiti luulee edelleen ettei lapsi vielä mitään ymmärrä. vaikka lapsi ei tuotra puhetta, hän ymmärtää paljonkin. kokemuksia lapselle, niin muumeja kuin taidenäyttelyitä, kiiiitos :)
vähäsen. Me matkustettiin Dubaihin lapsen ollessa 7 kuukautta. Siellä kävimme Dubai Mallissa jossa sijaitsee maailman suurin akvaario tämä meidän pieni lapsi ''joka ei mistään mitään tajua'' tajusi kuitenkin sen verran että katselisi yhtä innostuneena kalojan akvaarion läpi kun vieressä olevat vanhemmat lapset. Tiedoksi ap:lle että lapset kehittyvät omassa tahdissa ja jotkut lapset ymmärtävät jo asioista paljon enemmän kuin toiset lapset :) Ja tämä meidän pienokainen osasi jo seistä tukea vasten 7 kuukautisena. Nyt melkein 10 kuukautisena seistään ilman tukea ja kävellään lähes itse.
lapsen muumimaailmaan tms paikkaan? Eihän lapsi sellaisesta mitään vielä tajua tai sitä 'tarvitse'. Minä ainakin kävisin vauvan kanssa vaikka taidenäyttelyssä, kun vielä voi kun lapsi ei juokse ympäriinsä jne. Muumimaailmaan sitten vaikka 3-vuotiaana.
veisi sellaiseen paikkaan, minne äiti tai isä itse haluaa mennä (ottaen huomioon, ettei siellä ole liian meluisaa ym). Kun eihän se alle vuoden ikäinen oikeasti mistään teemapuistosta ymmärrä. Pienelle riittää ihan ulkoilu vaikka tavallisessa puistossa ja vaikka oravan tai linnun näkeminen. En käsitä, miksi noissa lapsikohteissa on ravattava vauvojen kanssa. Meilläkin nyt 1,5-vuotias on käynyt linnanmäellä, mutta vain siksi, että esikoinen on kolme vuotta vanhempi, ja haluaa jo mennä!
meidän nyt puolitoistavuotias lapsi tykkäsi kovasti kun oltiin viime kesänä lintsillä ja pääsi mm. siihen junaan mikä kiertää siellä ylhäällä linnanmäkeä. Tykkäsi myös kun oli paljon katseltavaa ja muita lapsia paljon.
Mutta joidenkin mielestä vauvan kanssa on niin tylsää, että kaivataan "ulkopuolista" viihdykettä. Ja mitäs siitä, jos joku haluaa viedä vaavinsa huvituksiin, niin eiköhän siinä ensisijaisesti virkisty vanhempi (miksi muuten lähtisi?) ja eikös sekin ole sitten hyvä. 1-v sitä paitsi tarvitsee jo actionia ja joskus kotihiekkis voi tuntua vähän tylsältä (vanhemmasta).
että kuinka monta tälläistä perhettä olet todellisuudessa tavannut/nähnyt? Itse en tietääkseni yhtäkään, aina on ollut isompiakin mukana, sen minkä olen ehtinyt katsella, on toki kivampaa viettää sitä aikaa sen oman perheen kanssa kuin tuijotella ihmisiä.
3