G: Lapsesi ikä/iät ja kuinka usein sanot heille "rakastan sinua"?
Meillä kaksivuotias tytär, ja sanon vähintään kerran päivässä. Iltaisin nukkumaankäydessä, yleensä päivälläkin.
Kommentit (51)
sanon pari kertaa päivässä.
Aluksi piti ihan opetella, nyt jo sujuu :)
ja sanon joka päivä ainakin kerran että äiti rakastaa "Samua", usein monta kertaa, mutta nukkumaanmenorituaaleihin kuuluu. Haluan pitää kiinni siitä että sanon ne sanat joka päivä pojalle vanhempanakin. Rakastan häntä niin hirveästi.
monta kertaa päivässä, lapset 3 ja 5. Myös lapset sanovat minulle ja isälleen, saattavat myös minulle sanoa "mä rakastan Maijaa/Mattia (siskoa/veljeä)". Meillä uskalletaan näyttää ja sanoa tunteet niin hyvässä kuin pahassa.
Joka päivä sanon, että rakastan heitä.
En koskaan... Pitäisi varmaan opetella tuo taito. Tuntuu, ettei nuo sanat tule suusta luontevasti. Omat vanhempani eivät koskaan sanoneet tuota minulle. Miehelle kyllä tunnustan rakkauteni silloin tällöin, ehkä kerran kuussa.
vähintään kerran päivässä, yleensä useammankin.
tytär 6 v.
miehellekin muuten sanon joka päivä, viimeistään nukkumaan mennessä hänellekin :)
Vanhimmalle en usein enää noilla sanoilla sano(meidän tämän hetken elo on aika myrskyisää), pienemmille sanon melkein joka päivä.
Minäkin yleensä kullittelen lapsia
viikossa, pojat 8v ja 9v. Muuten kutsun äidin murseliineiksi jne hellittelynimillä. Mies sanoo myös lapsille usein, että iskä rakastaa sinua tms.
teinipojalleni vähintään 2krt/pvä, aamusella ja iltasella...lisäksi kerron että hän on mulle kauhean tärkeä!
sanon, rakastan teitä (lapset 1 ja 2) ja ilmoittelen sitten, kun tilanne muuttuu.
Oikeasti ihan joka päivä ja monta kertaa. Miehellenikin melkein joka päivä. Joskus täytyy kyllä sanoa, että Mä rakastan sua, mutta tänään et ole tehnyt sitä helpoksi ;)
Kyllä se melkein päivittäin tulee lipsautettua, jossain vaiheessa. :) Ellei suoraan noilla sanoilla, niin ainakin kutsun rakkaaksi tms.
3,5-vuotias poika, monta kertaa päivässä jossain muodossa.
Sanon monta kertaa päivässä, että olet ihana. Ja että olet äidin rakas. Rakastan sinua, sanon ehkä joka toinen päivä.
Tarkoitan myös mitä sanon, sydämeni pohjasta.
mulla 6 vuotias tyttö ja sanon yleensä aamulla kun lähtee hoitoon ja illalla nukkumaan mennessä.
Alusta asti olen lapselle saman litanian aina nukkumaan mennessä höpötellyt. Toivotan kauniita ja ihania unia ja lopuksi sanon aina että rakastan häntä.
Rakkaaksi tulee sanottua lasta pitkin päivää.
oon 16-vuotias tyttö, en muista että olisin kuullut tuota lausetta vanhempieni suusta koskaan.