Onko täällä sinisilmäisiä ihmisiä, jotka ovat aina mieltä "minun mieheni ei pettäisi"
Olen aika varma että kaverini mies pettää häntä.
Ovat olleet yhdessä yli kymmenen vuotta ja heillä on lapsi.
Kuulin tällaisia asioita 5 vuotta sitten yhteiseltä hyvältä ystävältämme joka kielsi asian kertomista kaverillemme.
Kyselin syytä ja sain vastaukseksi kuinka hän oli yrittänyt kertoa asiasta mutta kaveri oli suuttunut hänelle moisen potaskan jauhantaa.
Kaverini vähän aikaa sitten sanoi minulle puhelimessa miten on toiselta hyvältä ystävältään kuullut miten miehensä muka pettää häntä.
Minulle sanoi ettei hänen mieheni pettäisi häntä ikinä! Kuinka oli mieheltä jopa kysynyt asiaa ja mies sanoi ettei petä...hmm..
Kuinka moni pettäjä myöntäisikään asiaa?
Mietin vaan kun todella moni yhteinen ystävämme "tietää" asiasta..minkä tähden hyvät ystävät jauhaisi "kakkaa" tuollaisista asioista?
Olen yrittänyt ystävälle vaivihkaa vihjata, että ottaisi asiasta selvää kuka aloittanut tällaisen asian puhumisen ja miksi, mutta torjuu jyrkästi asian, koska hänen miehensä ei häntä ikimaailmassa pettäisi ikinä.
Kommentit (39)
Kumpaakaan ei koskaan tapahdu minun mieheni elämässä. Jos minulla olisi puoliso, jolla on taipumusta juoda itsensä känniin asti ja/tai lähteä risteilyille ilman perhettään, pitäisin häntä kyllä potentiaalisena pettäjänä.
Taisin olla pitkälti itsekin sellainen, kunnes mieheni tunnusti yhden yön jutun itse (kännipano risteilyllä). Ei siihen meidän suhteemme kaatunut vaikka tietty itseluottamuksen menetys ja luottmuksen puute minua edelleen ajoittain vaivaavat. Olen myös huomannut oelvani mustasukkainen pienistäkin jutuista, mitä en aiemmin ollut. Mutta tuohon syihin ja seurauksiin, myös meillä on ollut pitkä, hyvä ja läheinen suhde, loistava seksielämä ja valtavasti hyvänä pitoa. Ei osannut mies sanoa miksi noin teki silti, alusta asti sanoi ettei "syy" ollut minussa tai meissä vaan hänessä. Valitettavasti se hyväkään suhde ja seksielämä ei takaa etteikö toinen menisi kokeilemaan onko ruoho vihreämpää aidan takana :(
ap.. mitä todisteita sinulla on???? huhupuheiden ja luulojen lisäksi?
Tiedän tosin miten mies suuttuu pienistä. On siis ollut viikkoja pois kotoa ja kun kotiin pääsee heittelee lautasia ja suuttuu todella pienestä.
Tämä kaveri jolta kuulin asiasta on myös miehen hyvä ystävä, joten miksi hän menisi jauhamaan paskaa selän takana??
Muutamia kertoja mies on mennyt baariin ja jatkoille "kaverin" luokse. Ei ole ollut puhelin päällä ja aamulla kotiin mennessä ilmoittanut kotiin tullessa että sammui "kaverin" sohvalle.
Tällaisista asioista esim. ystävät ovat sanoneet ettei ole ollut kaverin luona
jos ei ole selvää faktatietoa.
Minä en usko, että mieheni pettää, vaikka meillä on meneillään aika vaikea jakso suhteessamme. On ollut itse aika ehdoton tuon pettämisen suhteen ja asiasta on puhuttu paljon suhteemme eri vaiheissa. Ollaan sovittu, että sanotaan suoraan, että nyt menen toisen vällyjen väliin kuin jäädään raukkamaisesti kiinni.
Omaa "sinisilmäisyyttäni" lisää se, että miehellä ei itse asiassa edes ole kauheasti mahdollisuuksia pettämiseen. Ykköstyöpaikkansa on miesvaltainen, eikä tee siellä ylitöitä tai muitakaan viikonlopputöitä. Lisäksi omistaa yrityksen, jossa hänen siskonsa on töissä, siellä on enemmän, mutta sisko on hyvä ystäväni, joten ei ole mahdollisuutta valehdella siitä asiasta.
Toki jos tuo sisko tai vaikkapa oma siskoni kertoisi pettämisestä, uskoisin silti. Olisin varmasti epäuskoinen mutta en niin sinisilmäinen, että kuvittelisin heidän haluavan minulle pahaa. Siitä tulisi meille keskustelun paikka. Jos kyseessä on suhde, mukana tunteita ja mies valehdellut minulle järjestelmällisesti, saisi lähteä samantien. Muissa asioissa neuvoteltaisiin ja mietittäisiin.
Tässä elämäntilanteessamme ymmärrän oikein hyvin, jos hakee helppoa ja mutkatonta ihmissuhdetta ja hyvää seksiä. Mutta jos ei ole sen suhteen minulle rehellinen, saisi tosiaan lähteä mies vaihtoon.
Todisteita pitäisi silti aina löytyä, ei vain epäilyksiä. Niitä ei valitettavasti usko kukaan, koska se parisuhde yleensä on elämän tärkein suhde eikä se ystävyyssuhde. Niin sen kuuluu ollakin. Jos ei omaan puolisoonsa voi luottaa, niin kehen sitten...
(ei ole sanonut suoraan) vaikka hän ei kunnolla edes tunne miestäni, ja kahden viimmmeisen vuoden sisällä ovat tavannut vain kerran, koska mieheni ei pidä haänestä.
tiedän ettei mies pettäisi. Mulla on ollut aina hyvä ihmistuntemus.
vaikka onkin iloinen ja puhelias luonne..Tätähän jotkut naiset (kuten tämä ystäväni) pitävät pettämisen merkkinä.
27.
Mies ei halua enää nähdä kaveriasi, koska pelkää hänen möläyttävän jotain miehesi nokan edessä pettämiseen liittyen tms.En minäkään pitäisi tyypistä joka tietäisi minun pettämisistäni ja saattaisi sanoa asiasta. En siksi häntä haluaisi nähdäkään
Minun ystävni myös epäilee että mieheni pettää (ei ole sanonut suoraan) vaikka hän ei kunnolla edes tunne miestäni, ja kahden viimmmeisen vuoden sisällä ovat tavannut vain kerran, koska mieheni ei pidä haänestä.
Kumpaakaan ei koskaan tapahdu minun mieheni elämässä. Jos minulla olisi puoliso, jolla on taipumusta juoda itsensä känniin asti ja/tai lähteä risteilyille ilman perhettään, pitäisin häntä kyllä potentiaalisena pettäjänä.
Taisin olla pitkälti itsekin sellainen, kunnes mieheni tunnusti yhden yön jutun itse (kännipano risteilyllä). Ei siihen meidän suhteemme kaatunut vaikka tietty itseluottamuksen menetys ja luottmuksen puute minua edelleen ajoittain vaivaavat. Olen myös huomannut oelvani mustasukkainen pienistäkin jutuista, mitä en aiemmin ollut. Mutta tuohon syihin ja seurauksiin, myös meillä on ollut pitkä, hyvä ja läheinen suhde, loistava seksielämä ja valtavasti hyvänä pitoa. Ei osannut mies sanoa miksi noin teki silti, alusta asti sanoi ettei "syy" ollut minussa tai meissä vaan hänessä. Valitettavasti se hyväkään suhde ja seksielämä ei takaa etteikö toinen menisi kokeilemaan onko ruoho vihreämpää aidan takana :(
Pitdätkö myös jokaista työssäkävijää potentiaalisena pettäjänä?
Jo aikoinaan 9 vuotta sitten kun aloitimme seurustelun, tein varsin selväksi sen, että mun kanssa se on kerrasta poikki. En siedä pettämistä ollenkaan. Kuten sanottu. En kyttää mieheni menoja, enkä rajoita. Se tietää itse sen että lusikat on jaossa välittömästi jos narahtaa.
Ja tällä samalla metodilla ollaan selvitty etäavioliitossakin työkomennuksien vuoksi. En usko, että mieheni pettää mutta pidän sitä silti mahdollisena. En jaksa asialla päätäni vaivata, niin kauan kuin ei ole todisteita tai mitään syytä epäillä. Mies kuitenkin tietää, että se on kerrasta poikki jos kiinni jää.
ja rakastin ja suorastaan palvoin miestäni. Kaiken, mitä hän halusi, hän sai.
Ja sitten lyötiin kovaa päin naamaa. Paljastui, että mies ei ole koskaan uskollinen ollutkaan yli 20 vuotisen avioliittomme aikana. Seksi kyllä maistui kanssani hyvältä ja olin hyvä äiti, perheen toimeentulon tuoja ym ja täydellinen vaimo, mutta en hänelle.
Nyt etsin omaa asuntoa kotona vielä olevalle lapselle ja minulle, kaikki on lopussa ja mittani täynnä. Miehestä ei ole edes muuttamaan.
ennekuin 9 vuotta sitten, uskoin kaiken, olin siis sinisilmäinen. Mies oli oli ensimmäinen suhteeni ja olin aika nuori ja naiivi naimisiin mennessä.
Viimeiset 9 vuotta olen sitten tiennyt, mutta olen odotellut, että lapset kasvoivat ja nyt on minun aika muuttaa pois.
Ja mitä tulee noihin ystäviin.... juu kyllä ne ns hyvät ystävätkin sitä paskaa osaavat jauhaa. Että sillee... Onko joku niin sinisilmäinen, että luottaa sokeasti kaikkiin ystäviinsä.
En tarkoittanut kaikkia kavereita vaan hyviä/parhaita kavereita jotka puhuivat tällaista. En usko silloin että se olisi paskan jauhamista.
AP
Mun mieheni ei ikinä pettäisi. Ja silmäni on siniset. ;) Ja mitä tulee noihin ystäviin.... juu kyllä ne ns hyvät ystävätkin sitä paskaa osaavat jauhaa. Että sillee... Onko joku niin sinisilmäinen, että luottaa sokeasti kaikkiin ystäviinsä.
ollessani sinkkuna pyörin yhdessä vaiheessa treffipalveluissa netissä. Kappas vaan, löysin sieltä tuttavani miehen kuvan ! Profiili oli luotu sen jälkeen, kun ehdiän lapsensa olivat syntyneet. Kerroin tästä tietenkin ystävälle, koska ainakin haluaisin, että minulle kerrottaisiin, jos joku löytäisi jotain noin outoa. Olen kuullut miehestä myös muita epämääräisiä juttuja.
Ystävän mies katkaisi minuun välit kokonaan ( minkä ymmärrän...), mutta ystävänikin mökötti minulle vähän aikaa, totesi sitten, ettei ole enää vihainen, ja että annetaan jutun olla.
Nykyään puhuu miehestään tyyliin, kuinka ihana tämä on. No, ilmeisesti haluaa elää valheessa.
Kauheeta olis koko ajan epäillä ja kytätä pettääkö mies.
Minä ainakin luotan siihen, että mieheni ei petä ja elän niin.
Jos asia joskus toisin todistetaan, se on sitten uuden pohdinnan paikka.
Ota huomioon että jotkut haluavat vain testata markkinarvoaan treffipalstoilla.. kuten minä Enikinä lähtisi noiden ääliöiden kanssa treffeille. Rakastan miestäni.
Minulle on ainakin tärkeämpää olla onnellinen kuin olla oikeassa.
En usko, että mieheni pettäisi, mutta sinisilmäinen en silti ole. Uskon kyllä, että hän voi mennä jonkun toisen kanssa sänkyyn, mutta se ei olisi pettämistä, koska meillä ei ole ehdotonta keskinäistä kieltoa tehdä niin. Meillä on pettäminen määritelty toisella tavalla.