Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa FB:ssa, oikeasti kauniita ei kehuta, mutta

Vierailija
05.04.2011 |

sitten "perusnätit" ja tavallisen näköiset saa monia kommentteja "oi kun oot nättinä", "tosi hyvännäköinen mamma", "oot kaunis" jne. kommentteja. Kaverilistallani on muutama mukava ja oikeasti kaunis (toinen tehnyt mallintöitä) ja heidän kuvia ei ole kehunut oikein kukaan. Mistähän johtuu? Eivät ainakaan ennen olleet mitenkään veemäisiä ihmisiä tai ylpeitä, vaan ihan mukavia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin pois, jos kehuu toista. Ihminen, joka on sinut itsensä kanssa, pystyy kyllä antamaan positiivista palautetta niin lapsesta kuin aikuisesta.

Vierailija
2/25 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oikeasti kauniita ei kukaan viitsi kehua, koska olettavat näiden olevan tietoisia asiasta muutenkin. Tuntuu jotenkin päivänselvän asian toteamiselta.

Joillakin on varmasti mukana myös sitä, että ollaan kateellisia eikä haluta, että kauniilla ihmisellä nousee kusi päähän. Halutaan ikään kuin näpäyttää ja siksi ei kehuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kukaan ei oo fb:ssa kehunut mun kuvia :D

Vierailija
4/25 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kukaan ei oo fb:ssa kehunut mun kuvia :D

Eikä kyllä muutenkaan ikinä. Korkeintaan jupistaan miten olen liian laiha.

Vierailija
5/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse miettinyt ihan samaa! ja ihmetellyt sitä... kauniita kuvia ja ei mitään kehuja.. sitten joku mamma on kerra vaihtanu verkkarit hameeseen ja laittanu tissit tyrkylle niin kyllä sitte on kaveripiiri tykkäillyt :DD

Vierailija
6/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Facbook-sivuilla puhutaan kaikkea muuta kuin ihmisten ulkonäöstä.

Vierailija
7/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että liian laitetut ihmiset - siis ihmiset, jotka pyrkivät näyttämään kauniilta - eivät yksinkertaisesti vetoa normi-ihmiseen.

Ihan aikuisten oikeasti, taviksen näköinen tallaaja voi hyvinkin olla vetävämmän näköinen kuin malli.

Kauniiksi pynttäytyminen näet kertoo ihmisen turhamaisuudesta ja varsinkin nuorilla naisilla pissismenttaliteetistä, jossa tärkeintä on olla nätti ja kuuluisa, että saa..hmm..."etuja".

Mielummin jokin tavallisemman näköinen, joka opiskelee joksikin muuksi kuin kosmetologiksi tms, ja unelmoi muustakin kuin hienosta autosta ja ulkomaan matkoista.

Tosin, Facebook on saatanasta(tm), joten siihen nyt minkään vakavan lähteenä kannata uskoa.

Vierailija
8/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin esim. "olet nättinä" viittaa siihen, että henkilö on ko. kuvassa nätti verrattuna normitilanteeseen.

niiden tosi kauniiden ihmisten kohdalla tuntuu turhalta kehua ulkonäköä kun varmasti saavat kuulla siitä koko ajan ja tietävät sen itsekin. ja itse kun on ruma, niin tuntuu siltä, että he eivät edes pitäisi siitä, että ruma ihminen kiinnittää heihin siinä mielessä huomiota.

Vierailija
9/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me todella kauniit emme todellakaan kaipaa muiden kommentteja kauneudestamme - miksi niin olisikaan?

Vierailija
10/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei ole kukaan koskaan, IKINÄ, sanonut kauniiksi tai nätiksi. Ei edes omat vanhemmat tai isovanhemmat. Jotain vaatetta tai muuta on voitu joskus lapsena kommentoida sanalla "nätti", mutta ei minua ihmisenä. Olen siitä huolimatta ihan normaalilla tavalla nätti ja tiedän sen ilman kehujakin. En siis mikään mallinnäköinen (nehän on usein muuten aika, hmmm, oudon näköisiä, ei välttämättä perinteisellä tavalla kauniita edes), mutta en ole missään nimessä ruma. Poikaystäviäkin on aina riittänyt, samoin olen onnistunut pääsemään naimisiin.

Kuinka pinnallisia te olette, jos kaipaatte kehuja ulkonäöstänne? Vai onko se joku itsetuntokysymys, että ulkonäön kommentointi on tärkeää? En ole koskaan itse tarvinnut tai osannut kaivata ulkonäöstäni kommentteja, joten en ehkä täysin ymmärrä mikä ongelma tässä kommentoimattomuudessa on. Eikä mun Fb-kaverilistalta löydy sellaisia ihmisiä, jotka laittaisivat omia kuviaan kehujen toivossa. Eikö sellainen ole vähän teinimeininkiä muutenkin?

Vierailija
11/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoon liittyvissä keskusteluissa täällä aina vakuutellaan, että vaikka BMI on ylipainon puolella, ei todellakaan näytetä siltä ja aina kaikki kehuvat hoikan näköiseksi.

Minä olen ihan "hoikka" (BMI 20) eikä minua jatkuvasti kehuta hoikaksi...

Vierailija
12/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole laittanut omia kuviani näytille, en myöskään kuvia perheestäni. Kuulostaa aika teintouhulta tuollainen aikunsäootnättinä-kommentointi.

Vierailija
13/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole laittanut omia kuviani näytille, en myöskään kuvia perheestäni. Kuulostaa aika teintouhulta tuollainen aikunsäootnättinä-kommentointi.

Vierailija
14/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Facbook-sivuilla puhutaan kaikkea muuta kuin ihmisten ulkonäöstä.

Mun kummitytön päivityksissä näkyy noita kommentteja (on yläasteella), muuten kommentoidaan korkeintaan lasten kuvia.

Vierailija
15/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoon liittyvissä keskusteluissa täällä aina vakuutellaan, että vaikka BMI on ylipainon puolella, ei todellakaan näytetä siltä ja aina kaikki kehuvat hoikan näköiseksi. Minä olen ihan "hoikka" (BMI 20) eikä minua jatkuvasti kehuta hoikaksi...

marmatusta kyllä että olen liian laiha. Jopa kuvaan jossa olen raskaana tuli näitä "onko sulla lasta siellä ollenkaan kun oot noin laiha"

Ei kaikki muistuta sotanorsua raskaana ollessaan.

Vierailija
16/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. joitakin nuoria, jotka oikeasti nyt ei ole mitenkään erikoisen näköisiä, kehutaan, että voi kun olet nätti, missiainesta jne. Sitten joku nuori, joka ihan oikeasti on missiainesta, ei saa mitään kommentteja. Aivan omituista. Aikuisten kohdalla en ehkä niinkään ole tätä huomannut, harvempi ylipäätään mun kaveripiirissä ainakaan kenenkään ulkonäköä kommentoi.

Vierailija
17/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ylipainoista ihmistä kehutaan hoikaksi, kun hän on saanut pudotettua muutaman kilon, mutta sellaista hoikkaa, joka on aina ollut hoikka, ei kehuta hoikaksi. Hän ikään kuin on sitä itsestään selvästi eikä poikkea mitenkään aiemmasta.

Vierailija
18/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ylipainoista ihmistä kehutaan hoikaksi, kun hän on saanut pudotettua muutaman kilon, mutta sellaista hoikkaa, joka on aina ollut hoikka, ei kehuta hoikaksi. Hän ikään kuin on sitä itsestään selvästi eikä poikkea mitenkään aiemmasta.

Vierailija
19/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä että se joka on aina kaunis, ei poikkea tavallisesta, mutta jos tavis laittautuu, häntä kehutaan kun on niin suuri muutos.

Mä en kaipa kehuja ulkopuolisilta, mutta mieheltä olis kiva kuulla usemmin että olen kaunis... Ei hän ole ikinä ollut kehujatyyppiä, joten turha sitä on odotella. itse välillä kehaisen häntä jos on erityisen syötävän näköinen. Kai sitä on niin arkisen näköinen täällä kotona ollessa...

Vierailija
20/25 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten ei ole tullut edes mieleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä