Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

33v- liian myöhäistä uudelleen kouluttautua?

Vierailija
05.04.2011 |

Mulla on kriisi. Olen maisteri, mutta täysin väärän alan. Haluaisin lukea itselle "kunnon ammatin", onko liian myöhäistä? Mielipiteitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajasta tradenomiksi ja ikää oli valmistuessa 39 v... go for it.

jas edelliselle, miksi omalla rahalla? Suomen koulutusjärjestelmä ei syrji iän eikä aikaisemman koulutuksen perusteella...

Vierailija
2/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäkin about täsmää.

mitä meinasit opiskella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti elämääsi loppupäästä tähän päivään. Meidän elinikäennusteemme on n. 80-vuotta. Sulla on elinikää jäljellä 47 vuotta. Tällä menolla päästään eläkkeelle 65-70-vuotiaina. Työikää siis jäljellä 32-37 vuotta.

Vaikka opiskelisit vielä 7 vuotta, ehdit harjoittamaan uutta ammattiasi 25-30 vuotta. Jos elät oikein terveesti ja olet mieluisassa ammatissa, todennäköisemmin jaksat työelämässä pidempään kuin ei-mieluisessa. Joten sulla saattaa olla uudelleen kouluttautumalla yhtä paljon jäljellä työvuosia kuin silloin, jos et kouluttautuisi.

Vierailija
4/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa laskin ja laske, kuinka paljon sinulla on työuraa edessä. Kuinka paljon sitä olisi, vaikka valmistumiseen menisi 10 vuotta?

Huomaatko, että vielä 45-vuotiaana valmistuvalla on kaksikymmentä vuotta työaikaa ennen eläkeikää.

Moni joutuu pakon edessä vaihtamaan ammattia vielä vanhempanakin.

Vierailija
5/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ansiosidonnaista...

Vierailija
6/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun eläkeikä voi olla liki 70v, joten ehdit opiskella kaksikin ammattia ennen sitä ja tehdä töitäkin

Vierailija
7/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin yliopisto-opinnot viime syksynä, 33-vuoden iässä ja olen tyytyväinen päätökseeni. Siitä vaan vielä opiskelemaan!

Vierailija
8/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudumme miehen kanssa molemmat vaihtamaan ammattia paremmin työllistäville aloille. Mies on nyt 32 ja opiskeluja jäljellä vielä pari vuotta. Sen jälkeen minä lähden opiskelemaan. Miehellä on tiedossa jo nyt vakkaripaikka, millä on valtava merkitys opiskelumotivaatiolle ja muillekin asioille elämässä. Ihanaa, jos ei loppuelmää tarvi kitkutella pätkä - ja reissutöissä. Minä olen jo siinä pisteessä, etten usko että nykyinen alani koskaan tulee työllistämään, ja olen tosi innoissani siitä että voin opiskella uuden tutkinnon. Parin vuoden päästä olen itse 34, enkä koe että olisin tuolloin yhtään liian vanha yhtään mihinkään.

Vierailija
9/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista lystiähän tämä, mutta valmistun alalle jolla on hyvä työllisyys, ja olen todella nauttinut opinnoistani.

Vierailija
10/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maisterin ja pian jo myös amk-tutkinto taskussa. Ikää nyt 32 v. Maisterin tutkinto täysin väärä veto, eikä työllistä/kiinnosta. Silti haaveilen vielä siitä yhdestä tutkinnosta. Amk-tutkinnon kanssa kokeilen tilanteen, viihdynkö jne. Kolmatta tutkintoa ajattelin opiskella vanhempainvapaalla aluksi avoimen yliopiston kautta. Eka tutkinto meni opintotuella ja toinen ansiosidonnaisella. Ikuinen opikelija en kuitenkaan ole vaan korkeintaa 40 v. saakka. Toki olen ollut välillä töissä ja lapsiakin on.

Ja nyt kaatuu ämpärillä lokaa...