Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä olet juonut ekaa kertaa alkoholia?

Vierailija
05.04.2011 |

Tuli mieleen tuosta teinejä koskevasta ketjusta, kun moni kauhistelee jos 14-vuotias juo alkoholia. Minä olen juonut ekaa kertaa 14-vuotiaana ja 15-vuotiaana olin ekaa kertaa kunnolla humalassa. Kaveripiirissäni moni on juonut alkoholia jo nuorempanakin ja kaikki viimeistään 16-vuotiaana. Eikä meistä kuitenkaan ole tullut mitään yhteiskunnan elättejä, vaan perheellisiä, tasapainoisia ja hyvin elämässä pärjääviä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ikäiseni aloittelivat siinä seiskalla ja kasilla.

Vierailija
2/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain kotiviiniä, sain kaverilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotiin feteascaa lantrattuna cokiksella :)

siis maistoin

tein mä ite kiljua simasta joskus samoihin aikoihin :)

olen sittemmin oppinut juomaan alkoholia :)

Vierailija
4/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimpana aloitelleet kaverini olivat 12. Omani nyt samanikäinen ja sydän särkyisi jos sen tekisi.

Vierailija
5/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana ekat kunnon kännit, ja siitä se sitten lähti...

Vierailija
6/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni vielä pieniä mutta en kauhistele esiaa että hekin maistelisivat olutta kotona 15- vuotiaana.

Vierailija
7/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin 14 v 10 kk. Pari kaljaa otin ja olin tosi humalassa. Olin todella kiltti tyttö, kiitettävä keskiarvo koulussa.

Vierailija
8/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, 17-vuotiaana kunnolla...

Olin kiltti tyttö. Ja hyvä niin!

Vierailija
9/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottiin isän kanssa kesäjuhlien jäljiltä pöytiä. Minä päätin hörpätä mehulta näyttäneen lasin tyhjäksi. Ei ollut hyvää, joten tämän jälkeen pidin pitkän paussin ennen kuin tutustuin aineeseen uudestaan. Muistaakseni seuraavan kerran maistelin kuudennella kaverini mökillä hänen isänsä kaljoja. Saimme niitä luvalla juoda, mutta omalla kohdallani juominen oli väkinnäistä, sillä Lapin Kulta oli aivan kamalaa. Mutta join muutaman, sillä kaverinikin isoveljineen joi.

En ole koskaan paljoa juonut. Ensimmmäinen känni tuli otettua ehkä 13-15 kesäisenä. Äiti osti joskus muutaman siiderin ennen kuin lähdettii kavereiden kanssa diskoon. Keravan Party Planet vai vastaava oli kova sana sen pari kertaa vuodessa.

Vierailija
10/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se esimerkki tulee kotoa.

Vierailija
11/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. luokan keväällä

Vierailija
12/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni liian aikaisin.

Vierailija
13/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ala-asteella maistoin kaljaa

Vierailija
14/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v ja ihan reilut kännit,liikuttiin kavereiden kanssa vanhemmassa porukassa.

Vierailija
15/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen en olutta ole ikinä juonut!

Muut kyllä maistuivat 16 -vuotiaasta eteenpäin.

Vierailija
16/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kaverin kanssa pullo lonkeroa 11-vuotiaana. Ekan kerran olin humalassa 14-vuotiaana.

Lähes kaikki koulu/lapsuuden kaverini joivat yläasteella alkoholia. Olen käynyt yläasteen suht "hyvässä" koulussa.

Silti toivoisin, että omat lapset eivät aloittaisi juomista ihan niin aikaisin. Mutta tiedän sen olevan mahdollista. Kaikkien vanhemmat eivät todellakaan tajunneet mitä jälkikasvu puuhaili teinivuosina. Ei mun omatkaan.

Vierailija
17/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se esimerkki tulee kotoa.

15 v ja absolutistiperheestä (muttei silti mistään viinaonsaatanasta -lahkosta:)).

Vierailija
18/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä antoi mökillä minulle ja vuotta nuoremmalle siskolle kaljapullot. Emme mitenkään niitä pyydelleet, eikä alkoholi kiinnostanut, päinvastoin. En muista joiko sisko omaansa, mutta minä vähän maistoin ja kaadoin loput maahan. Seuraavan kerran join alkoholia joskus 25-vuotiaana.

Vierailija
19/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tarjottiin jo aiemmin, mutten ottanut. Ekan kerran humalassa 16-vuotiaana.

Omien teinieni olen antanut maistaa vähän yli 17-vuotiaina, esikoisen 18-vuotiaana. En ole koskaan kotoa antanut mitään mukaan enkä ostanut. Täyttävät nyt 18.

Vierailija
20/29 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä antoi mun maistaa lonkeroa. Tulin muutamasta kulauksesta senverran känniin, että ajoin traktorilla ojaan. Seuraavan kerran maistoin sitten alkoholia vasta 15-vuotiaana ja muutaman vinettoryypyn jälkeen konttasin juhannuksena pitkin lattioita ja kuvittelin olevani kiimainen kissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä