Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen landella asuville (asuntojen hinnat pk-seudulla järkkyjä!)

Vierailija
05.04.2011 |

Olen NIIN kyllästynyt, ettei Helsingistä tai Espoosta irtoa järkevän hintaisia perheasuntoja!!

Noin 120 neliön (vanhasta) rivitalo-osakkeesta pitäisi maksaa 350 000 - 450 000 euroa.

Kotipaikkakunnalleni landelle "kaupan kassoiksi" jääneet ikätoverini asuvat paljon hulppeammin kuin me koskaan. On velattomat omakotitalot ja kaksi autoa tallissa. Olen kateellinen!

Että tulikin hankittua yliopistokoulutus alalta, jolla ainoat koulutusta vastaavat työpaikat sijaitsevat käytännössä Helsingissä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi alle 70 000. Tehdään molemmat kotoa käsin yliopistokoulutuksen vaativaa työtä.

*kääntää veistä haavassa*

Vierailija
2/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian uhraaminen kadehtimiseen on maailman turhin juttu. Olettaisin kuitenkin, että kun koulutuksesi on noinkin ainutlaatuinen, olet oman alasi huippuammattilainen ja tulot sen mukaiset, eikö? Veikkaan että "kaupankassat" todennäköisesti kadehtivat sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin kyllästynyt asumaan ylipienessä, ahtaassa (64 m2) kerrostalokolmioss Helsingissä! Haluaisin sellaisen vanhan hirsitalon, jota sisustaa. Kotia olen rakkaudella sisustanut,mutta ei ole varaa hankkia isompaa näillä hinnoilla, varsinkin kun ja jos korot nousevat! Töitä en tältä alalta maalla saisi, eikä ole muuhunkaan koulutusta. Eikä sitä tilavampaa asuntoa pystyisi sitten maksamaan, kun ei olisi töitä.

Vierailija
4/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä saa asunnot myytyä!

Täällä landella kun ei talot maksa paljon, mutta ei ole paljon ostajiakaan. Tarttis meinaan saada myytyä...

Vierailija
5/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi alle 70 000. Tehdään molemmat kotoa käsin yliopistokoulutuksen vaativaa työtä.

Vierailija
6/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin kyllästynyt asumaan ylipienessä, ahtaassa (64 m2) kerrostalokolmioss Helsingissä! Haluaisin sellaisen vanhan hirsitalon, jota sisustaa. Kotia olen rakkaudella sisustanut,mutta ei ole varaa hankkia isompaa näillä hinnoilla, varsinkin kun ja jos korot nousevat! Töitä en tältä alalta maalla saisi, eikä ole muuhunkaan koulutusta. Eikä sitä tilavampaa asuntoa pystyisi sitten maksamaan, kun ei olisi töitä.

Vierailija
7/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä puoliksiromahtaneita on turha kadehtia

Ei ole puoliksi romahtanut, vaan ihan hyväkuntoinen vanha talo, jossa on tärkeimmät remontit tehty ennen kuin ostimme.

Maalla on ostajan markkinat, kun talot ei mene niin hyvin kaupaksi.

Vierailija
8/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattilainen kapealla erikoisalallani ja tykkään kovasti työstäni, mutta palkka valitettavasti on tavallisen kuolevaisen tasoa.

Ehkä tuplat kaupan kassaan verrattuna.

Koulutusalaa valitessani en tajunnut, että työ- ja rahatilanne tulee olemaan tällainen.

AP

Vierailija
9/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattilainen kapealla erikoisalallani ja tykkään kovasti työstäni, mutta palkka valitettavasti on tavallisen kuolevaisen tasoa.

Koulutusalaa valitessani en tajunnut, että työ- ja rahatilanne tulee olemaan tällainen.

AP

Toivottavasti tulevaisuudessa mahdollisuudesta tehdä etätöitä otetaan oikeasti kaikki irti. Myös Helsinki-keskeisestä ajattelusta kannattaisi siirtyä jo pois, ja siirtää virastoja ym. vähän muuallekin Suomeen.

PK-seudun - ja jopa lähialueiden - asunnot ovat jo aivan naurettavan kalliita. Minusta paljolti huonon aluepolitiikan tulosta. Kaikki valuu Helsinkiin.

Vierailija
10/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

350 000 eurolla. Tilaa on 220 neliötä ja pihaakin riittää vaikka muille jakaa. Sisustaa sielunsa kyllyydestä!

Kaksi autoakin löytyy, kun ne on pakko olla jos haluaa liikkua. Minä taas kadehdin kaupungin kulttuuritarjontaa, shoppailumahdollisuuksia, puistoja jne. Täällä tätä tilaa on oltava, sillä kotona ollaan paljon enemmän kuin kaupungissa asuessamme.

Kun lapset kasvavat ja muuttavat, luulen että olen sisustanut tarpeeksi ja kaupunki kutsuu jällleen... Että niin sitä maalaiselämän ihanuutta. Kai sitä uneksii siitä, mitä ei ole!

Vierailija
11/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaan kyllä niitä palveluja, joita sieltä kaupungista löytyy. Sekä harrastuksia lapsille. On lyhyemmät matkat ja naapurin lapset kavereina ym. Lapsettomana olin kyllä tyytyväinen maalla asumiseen, jotenkin lasten kanssa kaikki on vaan vaikeampaa, siis ihan arjessa. Toki lähellä asuvat isovanhemmat auttavat paljon. Jos jotain erikoista tarvit, niin se vie koko päivän matkoineen kaikkineen (mukaan lukien palkattomat vapaat).

Vierailija
12/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

350 000 eurolla. Tilaa on 220 neliötä ja pihaakin riittää vaikka muille jakaa. Sisustaa sielunsa kyllyydestä!

Kaksi autoakin löytyy, kun ne on pakko olla jos haluaa liikkua. Minä taas kadehdin kaupungin kulttuuritarjontaa, shoppailumahdollisuuksia, puistoja jne. Täällä tätä tilaa on oltava, sillä kotona ollaan paljon enemmän kuin kaupungissa asuessamme.

Kun lapset kasvavat ja muuttavat, luulen että olen sisustanut tarpeeksi ja kaupunki kutsuu jällleen... Että niin sitä maalaiselämän ihanuutta. Kai sitä uneksii siitä, mitä ei ole!

kahviloita ja sitä, että voi mennä kaupungille vain muuten vaan. Samoin on tosi tylsää liikkua autolla joka paikkaan (onneksi meille riittää vain 1) - tulee käveltyä paljon, paljon vähemmän, vaikka lenkkeilen päivittäin. Mä rakastan hyötykävelyä, mutta täällä ei onnistu!

Toisaalta kyllä olen tosi tyytyväinen asuinpaikkaamme, mulle luonto, hiljaisuus ja koko tää ympäristö on hirmu tärkeitä.

Aina on ne puolensa ja puolensa.

Vierailija
13/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan, ja ihan velattomasti.

Talo maksoi noin 20 000 €.

Pärjätään taloudellisesti tosi hyvin, vaikka toinen olisi työttömänä tai lasten kanssa kotona.

Miinuspuolena pitkät matkat, ja se, että kaksi autoa on välttämättömyys.

Vierailija
14/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
15/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette muuta kehyskuntiin? Esim. Klaukkalasta saa tuollaisen uudehkon rivarin 100 000 euroa halvemmalla. Jos olet Helsingissä töissä, esim. Manskun varrella tai keskustassa, niin työmatkakaan ei ole juuri pidempi kuin vaikkapa Espoosta.

Vierailija
16/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pihat, voi pitää koirat pihalla irrallaan, luontoa, harrastuksia, pienet koululuokat, kasvurauhaa lapsille..

Vierailija
17/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee liikaa aikaa kehyskunnista. Siksi ei Klaukkala käy.

Helsingin kulttuuri- tai ravintolatarjonnasta en välitä, mutta kotoa pitäisi olla siedettävän pituinen työmatka Helsinkiin.

AP

Vierailija
18/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kulttuuri- tai ravintolatarjonnasta en välitä, mutta kotoa pitäisi olla siedettävän pituinen työmatka Helsinkiin.

AP

matka-aika ruuhkien ulkopuolella n. 30 min. Aikaa menee noin 10 minuuttia enemmän kuin Helsingissä asuessa.

Vierailija
19/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskipiste Helsinki. Sen jälkeen alat käymään ko paikkakuntien asuntotarjontaa läpi. Hämmästy ja ihastu!

Vierailija
20/47 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

eikä sun toki tarvitsekaan. Mutta ehkä et ole oikeasti tajunnut miten lähellä monet kehyskunnat ovat. Itse olen töissä Pasilassa, ja asun juuri Klaukkalassa. Työmatka kestää 25 minuuttia. Aikaisemmin asuin Helsingissä, Lauttasaaressa. Arvaapa kauanko työmatka silloin kesti?

Ja siis jo esim. Myyrmäestä tai Martinlaaksosta Vantaan puolelta saa sen 50000-100000e halvemmalla kämpän, ja junamatka Helsinkiin kestää reilun vartin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän