Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla ajokortti ja auto käytössä, miksi ET aja?

Vierailija
05.04.2011 |

Itselläni juuri tämä tilanne ja ystäväni eivät ymmärrä miksi en aja. Syitä itselläni ovat

- pelkään ajamista

- en saa autoa lainaksi mieheltä

- valituksia joka ajokerran jälkeen mieheltä parkkeeraamisesta esim hieman vinoon.

- auton syynäys ulkoa kun olen ajanut

Siksi en aja... en vaan jaksa kuunnella niitä valituksia ja pelkään, että ajan kolarin tms.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää yksin ajamaan niin ei mies pääse motkottamaan! Ajamalla sitä oppii ja mitä väliä jos matkaan menee 10 minuuttia kauemmin kuin miehen ajaessa.

Moni mun ystävä on lopettanut ajamisen kun meni yhteen miehen kanssa. Sitä ennen siis ajoivat ihan "normaalisti", mutta nyt miehen pitää saada ajaa joka paikkaan vaikka auto olisi naisen ja naiset suostuu tähän kun niin "kuuluu" olla -> naisten ajotaito ruostuu. Korkeintaan kännikuskiksi kelpaa. Parin kaverin mies on yrittänyt munkin kanssa sellaista, että kun ollaan porukalla menossa jonnekin niin he ajavat vaikka ollaan mun autolla liikenteessä. Yrittäminen on jäänyt siihen yhteen kertaan :)

Meillä minä ajan useimmiten ja olen paljon parempi kuski kuin mieheni. Tässä oli hänelle sulattelemista, mutta kai hän on jo tajunnut tosiasiat :) Appiukko taas ei voi käsittää naisia ratissa ja siitä ollaankin saatu monet väännöt aikaan...

Vierailija
2/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ratikkakiskoille. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska auton tankki melkein tyhjä ja olen sairas enkä jaksa lähteä ajamaan saati tankkaamaan autoa

Vierailija
4/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen ajaessani olevani suorituskykyni ylärajoilla ja se ei ole kivin miellyttävää.

Ajan vain pakon edestä ja tuttuja reittejä. En jaksa keskittyä vieraisiin liikennetilanteisiin.

Vierailija
5/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen ajanut jo vuosia niin menee enemmin niin et mies antaa mun ajaa. Tosin meillä 2 autoa ja kuljen lasten kans joka paikkaan autolla

Vierailija
6/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun oikea käsi on vaurioitunut, ei niin etten sais ajaa, mutta se väsyy helposti

Vierailija
7/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ajotaito ja varmuus ajamatta parane.

Yrittäkää nyt ihan oman itsenne takia pitää taitoa yllä, viis miehen puheista.

Vierailija
8/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokoulussa (ja vuosi sitten kertauskurssilla) ajoin ja pysäköin varmasti, mutta mies haluaa lähteä vahtimaan kun ajan. Hermostun sitten ja alan pelätä virheitä. Mies (kiree ja helposti ärtyvä pilkunviilaja) vielä huutaa, jos unohdan vaikka laittaa vilkun päälle (siis kun hermostun hänen läsnäolostaan).

Mutta olen aikeissa ostaa oman auton ja harkitsen muutenkin avioeroa.

Vierailija
9/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan samalla raitista ilmaa ja hyötyliikuntaa, eikä tarvitse stressata parkkipaikan löytymisen kanssa.

Ajan kyllä autollakin, mutta vain kun on pakko, tosi huono keli tai paljon tavaraa.

Vierailija
10/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ratikalla pääsee perille. Auto nököttää tallissa ja ajan jos tarvettä ja haluja löytyy. Päiväkotiin on kilsa ja töihin kaksi, joten autolla ei tarvitse suhata.

Vierailija
11/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska inhoan aamu ja iltapäivä ruuhkissa jonottamista. Joka aamu tilaan taksin kotiovelle ja iltapäivällä tilaan taksin työpaikan ovelle. Kätevää, säästyy aikaa, kun taksi saa ajaa bussi ym reittejä ruuhka aikoina ja ennenkaikkea oma mieleni pysyy hyvänä, kun ei tarvitse ruuhkissa seista. :)

Tietysti tuo taksilla ajo maksaa, mutta teen sitten kuukaudessa sen verran enemmän yövuoroja, että on varaa ajella taksilla. :)

Auton omistan ja ajelen sillä ehkä kerran kuussa.

Vierailija
12/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua, miksi joku parkkeeraa vinoon esimerkiksi, kun suoraankin voi, ja se on naapuriruutulaisille vähän ystävällisempää... Eikä autoilun pelko autoja katselemalla poistu.

Minusta olisi kamalaa, jos joku pelko rajoittaisi ns. normaalia tekemistä...

Vierailija
13/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalla on nipottava ja kyttäävä mies? Miksi hitossa niiden täytyy puuttua johonkin aivan epäoleellisuuksiin, esim. tuo hieman vinoon parkkaaminen? Vaaratilanteet erikseen. Minäkin ajan mieluiten yksin, olo on paljon rennompi kun ei tarvitse kestää miehen neuvoja. Mutta ajaa kannattaa, jos haluaa pitää ajotaitoansa yllä! Lähtekää rohkeasti yksin liikennetilanteisiin, aloittakaa sopivan haasteellisista ja vaikeuttakaa asteittain. Varatkaa aikaa riittävästi, niin ettei harhaan ajamisesta tule ylimääräistä stressiä.

Vierailija
14/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan lähellä keskustaa, töihin ei kannata mennä autolla, harrastuksiinkin pääsee 15 minuutissa julkisilla, ystävät asuu lähellä.

En myöskään erityisemmin pidä autoilusta, se tylsää ja jos keskittyminen herpaantuu, se on vaarallista.

Kesällä tulee jonkun verran autoiltua mökillä. Ja joskus pääsen kännikuskiksi =).

Vierailija
15/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei tarvitsisi miehen kysellä sulta yhtään mitään eikä syynätä autoa sun ajojen jälkeen.

Vierailija
16/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en osta omaa autoa.

Lottovoittoa toivova ap...

Vierailija
17/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosiin siksi, että ajoin ajokortin asuessani vielä kotona, ja isäni istutti minuun ajopelon koska oli varma että tapan sekä itseni että kyydissä olijat aina kun ajan. Hän huusi siinä vieressä ja nalkutti + kertoi kaikista vaaratilanteitsta joita EHKÄ olisi voinut sattua viisi kilometriä sitten, ja sai mut aivan hermoraunioksi. Mitä enemmän jännitin, sitä huonommin ajoin. Isäni oli kuin se nainen pokka pitää- sarjasta, mut pahempi. :D

Vuosi sitten hankimme oman auton, ja aluksi kynnys ajaa oli todella korkea. Jalat ja kädet tärisi ja olin tosiaan ihan varma etten pääse edes parkkiruudusta pois ennen ensimmäistä kolaria. Oma mieheni on kuitenkin ihana, hän ei ikinä moiti, vaan opastaa jos näkee että sille on tarvetta. Aloin nopeasti ajaa yksin ja jo ihan muutaman kerran jälkeen tajusin miksi jotkut pitävät ajamisesta. Nyt ajelisin joka päivä ihan ajamisen ilosta, en vaan keksi enää tekosyitä miksi lähteä illalla yksin köröttämään koska en ole enää ihan NIIN huono kuski sentään ( ja yhtään kolaria ei ole sattunut eikä muutakaan kamalaa).

Vierailija
18/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en osta omaa autoa.

Lottovoittoa toivova ap...

Kelpo ajopelin saa jo 8000 eurolla.

Vierailija
19/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en osta omaa autoa. Lottovoittoa toivova ap...

Kelpo ajopelin saa jo 8000 eurolla.

se auto niin sitä ei ole varaa pitää. Bensa maksaa, vakuutukset ja huollot.

Pakko vaan pärjää yhdellä autolla ja ajella busilla.

ap

Vierailija
20/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen ajanut jo vuosia niin menee enemmin niin et mies antaa mun ajaa.

voi ymmärtää, miten joku mies EI ANTAISI naisen ajaa autoa... Tai miten joku nainen tyytyisi tilanteeseen (katselisi tuollaista miestä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme