Montako Muumimukia teillä on?
Ja mitkä? Minä aloitan; meillä on vasta kuusi, olen juuri hurahtanut ja aion hankkia lisää. Meillä on Nuuskamuikkunen, Mörkö, Muumipappa, Mymmeli, Muumimamma ja sellainen missä monta muumihahmoa. Haluaisin vielä ainakin Pikku Myyn, Nipsun ja Haisulin.
Kommentit (31)
Kaikki vuoteen 2008 valmistetut ja useista useitakin rinnakkaiskappaleita sekä erikoismukit vuoteen 2011 asti, eli jotain lähemmäs 100 kpl varmaan, en jaksa laskea. Ihan arkikäytössä ovat ja osa hajonnutkin. Aika turhaa sälää ja kaapin täytettä, mutta menee lasten leikeissä.
Ehkä olis voinut osan mukeista jättää ostamatta ja niillä rahoilla hankkinut lapsille oikeita leluja.
kuvia en ole edes katsellut, sen tiedän että väriltään ovat vaaleanpunainen, keltainen, sininen ja vaaleansininen..
yhtään en ole itse ostanut, äitini ja siskoni olettavat, että rakastan Muumimukeja yhtä paljon kuin he ja tuovat niitä lahjaksi :)
Itse en siis ostaisi noita, mutta on ne ihan kivoja lasten mukeja. Aikuisille en niitä kata.
Olen saanut sen joskus kymmenen vuotta sitten lahjaksi. En keräile.
40 kpl. Niitä nyt on vaan kerääntynyt...
ostin miehelleni ystävänpäivänä...'
Joo en keräile,meillä muumi muki kokoelma työpaikalla riittää et siel näkee, kotiin en ostaisi
mutta osaa on kaksin kappalein, kun olen saanut myös lahjaksi. Ekat 90-luvun mukit puuttuvat ja kaksi erikoispainosta 2000-luvulta eli ehkä 15 kpl puuttuu.
Kaikki lautaset ja kulhot olen kerännyt.
Arkikäytössä ovat nuo mukit, vaikka juuri laitoin ylähyllylle noin 15 kpl erikoisempia, kun veivät hyllyltä liikaa tilaa. Kulhot ja lautaset olivat ennen ihan aamupalakäytössä mutta nyt lähinnä lastenjuhlissa.
Pidän muumihahmoista ja näistä värikkäistä astioista. Ostan niitä siksi. Ehkä myös jokin lapsellinen piirre minussa vaatii sitä... Anoppi ei tajua yhtään. ;)
En tajua, miksi ihmiset keräilevät niitä.
muumimamma, muumipappa ja muumipeikko saatiin ristiäislahjana. Pikku myy -mukin sain läksiäislahjana eräästä työpaikasta työkavereilta eli kaikki on saatu lahjana ja muumipeikko mukista on kaiken lisäksi korva mennyt rikki. :)