Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen saanut päähäni, että minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö

Vierailija
04.04.2011 |

Onko täällä ketään, joka tietäisi aiheesta omakohtaisesti tai lähipiirinsä perusteella

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin esim. täältä ja tunnistin paljon oireita itsestäni:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../kht00078

Vierailija
2/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo persoonallisuushäiriö vaikuttais sun elämään eniten? (Mua kiinnostaa tosi paljon persoonallisuushäiriöt, sori kun utelen!)

Vierailija
4/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaaliuden kriteerit ovat ihmisen tekemiä, ei mitään jumalallisia totuuksia.

Itse olen sitä mieltä, että useimmat meistä löytäisivät itsestään jonkin häiriön, jos ryhtyisivät selaamaan lääkärikirjaa... Itselläni voisin diagnoisoida ainakin epäluuloisen persoonallisuuden ja ehkä myös lievän ahdistuneisuushäiriön. Oikeasti olen tavallista äykkäämpi (testien mukaan siis, jotka toki nekin mittaaavat vain tietyntyyppistä älykkyyttä ja perustuvat tietyllä tavalla keinotekoisiin älykkyyden kriteereihin), herkkä ja tiedostava ihminen.

Meitä on moneen junaan. Jos et käyttäyädy itsetuhoisesti ja kohtelet lähimmisiäsi hyvin, en usko että on syytä huolestua :)

Vierailija
5/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti jollain tasolla masentunut tai ahdistunut. Pidän itseäni epäonnistuneena ja vajavaisena ihmisenä. Holtitonta ahmimista ja shoppailua kuuluu kuviooni. Ihmissuhteet on olleet myrskyisiä.

Vierailija
6/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sun ongelmat kuulostaa siltä, että tarvitsisit ammattiauttajan apua. Ei persoonallisuushäiriöstä ole mahdotonta parantua, jos sulla siis on se.

Vierailija
7/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintakyky heittelee todella paljon, on onnistunut säilyttämään työpaikkansa kuin ihmeen kaupalla. Sairastelee paljon, voimakkaat tunnetilat saattavat lamata pitkäksi aikaa.

Vierailija
8/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mitään tee se itse-diagnooseja kannata viljellä.

Tosin jotain testejä löytyy netistäkin, jolla persoonallisuutta tai häiriöitä voi kartottaa. Diagnoosin tekee psyykepuolella psykiatri.

Vierailija
9/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tietää? Perseestä tää kyllä on, toivottavasti sulla ei oo vastaavaa. Tai jos on, niin toivottavasti onnistut sitoutumaan hoitoon ja hoidattamaan itsesi kuntoon!

Vierailija
10/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apua? Nuo sun ongelmat kuulostaa siltä, että tarvitsisit ammattiauttajan apua. Ei persoonallisuushäiriöstä ole mahdotonta parantua, jos sulla siis on se.

Olen hakenut apua. Sitä on kotikaupungissani todella vaikea saada. Mua "hoidetaan" masentuneena. (LUE: uusin masennuslääkereseptit terveysasemallani näkemättä lääkäriä) Kaksisuuntaista epäiltiiin, sitä ei ole. Mulla on sattunut viime vuosina paljon ikäviä asioita, voihan olla että reagoin siihen. Toisaalta tuntuu, että koko elämäni on ollut yhtä rämpimistä. Taidan olla terapian tarpeessa. Mutta mistä saisin voimat Kelan hakemusten täyttämiseen jne... Hitto kun jostain saisi tukihenkilön tässä asiassa.

t:ap

Vierailija
11/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apua? Nuo sun ongelmat kuulostaa siltä, että tarvitsisit ammattiauttajan apua. Ei persoonallisuushäiriöstä ole mahdotonta parantua, jos sulla siis on se.

Olen hakenut apua. Sitä on kotikaupungissani todella vaikea saada. Mua "hoidetaan" masentuneena. (LUE: uusin masennuslääkereseptit terveysasemallani näkemättä lääkäriä) Kaksisuuntaista epäiltiiin, sitä ei ole. Mulla on sattunut viime vuosina paljon ikäviä asioita, voihan olla että reagoin siihen. Toisaalta tuntuu, että koko elämäni on ollut yhtä rämpimistä. Taidan olla terapian tarpeessa. Mutta mistä saisin voimat Kelan hakemusten täyttämiseen jne... Hitto kun jostain saisi tukihenkilön tässä asiassa.

hoitavalle psykiatrille ajatus siitä, että sulla vois olla tuo persoonallisuushäiriö.

Vierailija
12/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa esittää sua hoitavalle psykiatrille ajatus siitä, että sulla vois olla tuo persoonallisuushäiriö.

Niin varmaan, mutta kun ei mulla ole hoitavaa psykiatria :( Kunpa olisikin

Vierailija
13/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa esittää sua hoitavalle psykiatrille ajatus siitä, että sulla vois olla tuo persoonallisuushäiriö.

Niin varmaan, mutta kun ei mulla ole hoitavaa psykiatria :( Kunpa olisikin

Pitäisi olla. Hoitaako sua sitten TK-lääkäri vai miten? (Siis kuka määrää lääkkeet?)

Vierailija
14/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis käytkö missään avohoidossa tällä hetkellä?

Lasketaanko satunnaiset käynnit psyk.sairaanhoitajalla tai se, että omalääkäri uusii masennuslääkereseptini näkemättä minua? Siinä tapauksessa käyn.

t.ap

Vierailija
15/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK-lääkäriltä lähete psykiatrille!

Vierailija
16/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole sen ihmeellisempi kuin omaan alaansa perehtynyt erikoislääkäri. Ei sen varaaminen ole vaikeaa. Ja kelalta saa osan maksusta takaisin.

Vierailija
17/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun pyytää vähän tiheemmin aikoja ja toivoa oikeasti pääsyä "jatkohoitoon", varsinaiseen terapiaan? Noi satunnaiset keskustelut psyk.sh:n kanssa ei pidemmän päälle auta mitään, ne on vähän kuin alkusysäys tulevaan, varsinaiseen hoitoon.

Mulla aikoinaan pistettiin vauhtia, kun sanoin että luulen että mun pää räjähtää kohta, en kestä enää ja pelkään että teen jotain pahaa. Valitettavasti en kyennyt sitoutumaan terapiaan ja tässä nyt porskuttelen eteenpäin ja suunnittelen taas avopuolelle hakeutumista. Toki jos asut esim. pk-seudulla, niin siellä on ehkä vähän hurjemmat jonot kun täällä syrjemmässä :/

Niin ja kuten joku sanoikin, kannattaa mainita tosta persoonallisuushäiriön mahdollisuudesta.

Vierailija
18/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pidemmän päälle, ihan pari kertaa ei taida riittää.

ei se ole sen ihmeellisempi kuin omaan alaansa perehtynyt erikoislääkäri. Ei sen varaaminen ole vaikeaa. Ja kelalta saa osan maksusta takaisin.

Vierailija
19/20 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää pyytää TK-lääkäriltä lähete psykiatrille!

Väsyttää ja lannistaa ajatuskin. Olen jo kerran sen shown läpikäynyt, kun epäiltiin, että minulla on kaksisuuntainen. Lähetteen kirjoittamisesta kesti 3 kk kutsuun poliklinikalle. Poliklinikalla ei ole psykiatria, vain psykologi. Psykologin ja mun henkilökemiat ei natsanneet yhtään. Olen takaisin lähtöpisteessä. Asun sellaisessa kaupungissa, missä nämä asiat on aivan retuperällä. Pitäisi jostain repiä rahat yksityisellä käyntiin. Tai kilahtaa niin pahasti, että joudun laitoshoitoon. o_O Sitten kai saisin tässä kaupungissa hoitoa... tai sitten en...

Vierailija
20/20 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka epäilet olevasi epävakaa tai olet jo saanut diagnoosin; jos haluat vertaistukea niin käypä vilkaisemassa osoitetta: www.epavakaapersoonani.simplesite.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi