vaihdoin autoon uuden tuulilasin, nyt en uskalla ajaa sillä jos siihen tulee särö
Kommentit (18)
Ongelma ratkeaa sillä, että hankit tuulilasivakuutuksen. Toinen vaihtoehto on se, että haet apua itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Ei tuossa jää. Ifillä oli 200€ omavastuu tuossa. En ole enää ifin asiakas. Enkä suosittele kellekään. Paljon muitakin ongelmia oli.
Ennenvanhaan piti olla oikein iso kivenmurikka että meni edes särölle ja nykyään jokin aivan pikkuinen murskeen pala ja nastasta sitten särö?
Sama fiilis. En halua vaihtaa, koska sitten se veetitus on potenssiin miljuuna kun tulee heti kuitenkin joku kiveniskemä motarilla kun ajan sitä päivittäin.
Juuri vaihdatin lasin.Vakuutuksella 200eur, ilman vakuutusta 430eur.Luulen että luovun tuulilasivakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan piti olla oikein iso kivenmurikka että meni edes särölle ja nykyään jokin aivan pikkuinen murskeen pala ja nastasta sitten särö?
Lasimateriaali on kai jotenkin pehmeämpää nykyisin. Niihin saa nykyään viiruja jo ihan jääskrapalla. Ei tällaista aiemmiin käynyt :(
Nykyään aitonvalmistajat säätää ja ei tee laseista yhtä kestäviä kuin aiemmin. Oiskohan niissä ollut lyijyä mukana. No valmiskustannukset alas ja myyntihinnat ylös. Eiks kaikissa tuulilasivakuutuksissa ole 200e oma vastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Sulla taitaa olla aika vanha auto. Mulle olisi pelkkä lasi maksanut 800€ plus työt päälle. Väittäisin että vakuutus kannatti.
Hieman asian vierestä, mutta puolisoni käyttäytyy vähän samoin.
Hän vaihtaa autoa uuteen noin 3 vuoden välein. Autoon pitää saada humpat ja herkut / kaikki lisävarusteet ja ajomukavuutta lisäävät asiat. Auton hinta näiden lisäjuttujen kanssa liikkunut noin 80.000 euron tietämillä.
Sitten tuleekin se outo osio: mitään näistä ei kuitenkaan saa käyttää, koska ne ovat sähkönsyöppöjä. Ei niin kovaa vesisadettakaan ole ollut, että saisi tuulilasinpyyhkijöitä käyttää (ne kuluvat ja raapivat tuulilasia)
Ilmastoinnin käyttö kesällä kielletty, talvisin ei saa käyttää lämmitystä, ei penkinlämmitintä.
Ne muutamat kerrat, kun olen auton kyydissä ollut esim syksyllä, kun sataa ja ikkunat menevät huuruun, ovat olleet pelottavia tilanteita, kun ulos ei näe mitään.
Hän ei oikeastaan käytä autoa ettei tulisi kilometrejä mittariin; on myyntivaltti, kun 3 vuotta vanhassa autossa on kilometrejä alle 10.000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan piti olla oikein iso kivenmurikka että meni edes särölle ja nykyään jokin aivan pikkuinen murskeen pala ja nastasta sitten särö?
Lasimateriaali on kai jotenkin pehmeämpää nykyisin. Niihin saa nykyään viiruja jo ihan jääskrapalla. Ei tällaista aiemmiin käynyt :(
Olisiko liikenneturvallisuuden parannus taustalla? Jalankulkijan pääkoppa ei kalahda panssarilasiin vaan kallon sijaan lasi antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Sulla taitaa olla aika vanha auto. Mulle olisi pelkkä lasi maksanut 800€ plus työt päälle. Väittäisin että vakuutus kannatti.
Onko sun tuulilasissa jotain "turhaa" teknologiaa kun on noin kallis?
(Sadetunnistin, lämmitys, tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Sulla taitaa olla aika vanha auto. Mulle olisi pelkkä lasi maksanut 800€ plus työt päälle. Väittäisin että vakuutus kannatti.
Onko sun tuulilasissa jotain "turhaa" teknologiaa kun on noin kallis?
(Sadetunnistin, lämmitys, tms)
Itellä varmaan tuulilasi maksaisi 1000€:n luokkaa. Lasissa on lämmitys, sadeanturi, pimeyden tunnistin jne. Nämä olivat autossa jo ostohetkellä, niin en voinut vaikuttaa näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tuulilasivakuutus.
Kuinka paljon sellainen maksaa?
Pari vuotta sitten vaihdatin lasin autooni ja se maksoi vähän yli 200 €. Miten usein lasi pitää mennä rikki, että vakuutuksen kanssa jää voitolle?
Sulla taitaa olla aika vanha auto. Mulle olisi pelkkä lasi maksanut 800€ plus työt päälle. Väittäisin että vakuutus kannatti.
Onko sun tuulilasissa jotain "turhaa" teknologiaa kun on noin kallis?
(Sadetunnistin, lämmitys, tms)
Aina naurattaa kun köyhät talvella skrapaavat autonsa ikkunoita teräsjäästä kun itselle riittää että laittaa tuulilasin lämmityksen päälle. Varsinkin silloin on hienoa kun sataa alijäähtynyttä vettä, lämmitys on ihan ehdoton.
"Aina naurattaa kun köyhät talvella skrapaavat autonsa ikkunoita teräsjäästä kun itselle riittää että laittaa tuulilasin lämmityksen päälle. Varsinkin silloin on hienoa kun sataa alijäähtynyttä vettä, lämmitys on ihan ehdoton."
Minulle auto on pelkkä käyttöesine. Tarpeellinen hyödyke siinä missä vessaharja tai leivänpaahdin.
En ole juuri kiinnostunut autosta tai fiilistele sen teknisillä ominaisuuksilla. Minua kiinnostaa vain se mitä hyötyä autosta minulle on - pääsen sillä paikasta A paikkaan B.
Enkä ole ikinä edes ajatellet kenenkään tarvitsevan itsestään lämpenevää tuulilasia autoonsa. Minusta se tuntuu vain yhdeltä tarpeettomalta rikki menevältä osalta. Kallis se näköjään ainakin on korjata.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aitonvalmistajat säätää ja ei tee laseista yhtä kestäviä kuin aiemmin. Oiskohan niissä ollut lyijyä mukana. No valmiskustannukset alas ja myyntihinnat ylös. Eiks kaikissa tuulilasivakuutuksissa ole 200e oma vastuu?
Lasi on nykyään tavallaan osa koria. Lasi on liimattu koriin ja siihen kohdistuu voimia ihan eri tavalla verrattuna siihen aikaan kun ikkunat oli kiinni kumitiivisteellä. Pieni isku jännitettyyn pintaan saa aikaan särön.
Mee hoitoon!