Onko muita, jonka 10- vuotias tyttö käyttää pikkuhousunsuojia?
Meillä tytöllä valkovuotoa niin häiritsevästi että käyttää.
Kommentit (28)
Pikkuhousunsuojissa ei ole mitään vikaa, kunhan niitä vaihtaa usein.
Mun tytöllä alkoi kuukautiset 10-vuotiaana. Jonkun aikaa ennen sitä tuli paljon valkovuotoa.
On ok käyttää pikkuhousunsuojia, jos tuntuu että ne auttavat häiritsevän valkovuodon kanssa. Itse olen käyttänyt 12 v. lähtien. Ja kyllä näitä/meitä alaikäisiä tällä palstalla pyörii nauramassa aikuisten trollailuille ja riitelyille, ollaan kattokaas fiksumpia kuin te aikuiset : )
Mulle tuli pikkuhousunsuojista kierre. Käytin niitä varmaan jostain 15-vuotiaasta alkaen koko ajan. Sitten kolmikymppisenä tulin jotenkin allergiseksi niille perusmuovisille suojille. Nyt en voi käyttää niitä ollenkaan, iho alkaa heti kutista ja kirvellä. Vaihdoin muovittomiin pikkuhousunsuojiin ja käytin niitä monta vuotta. Sitten nekin alkoi hautoa.
Pari vuotta sitten opettelin niistä pois kokonaan. Käytän vaan kuukautisten yhteydessä, jos on vähän vuotoa ja pahimpina valkovuotopäivinä. Opettelin vaan hyväksymään sen, että pikkuhousut ja välillä housutkin täytyy joskus vaihtaa kaksi kertaa päivässä.
Alapään iho ja limakalvot voineet huomattavasti paremmin. Ei enää sellasta sietämätöntä kutinaa, kuin aiemmin, jota kävin ihotautilääkärillekin näyttämässä. Ei hän osannut sanoa muuta, kuin ihon ärtyminen.
Eli ei ne pikkuhousunsuojat niin harmittomia ole, kuin monet tässäkin antaa ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2011 klo 20:45"]
Meillä tytöllä valkovuotoa niin häiritsevästi että käyttää.
Mielenkiintoista...
Oon 11v ja ihmettelen kun valkovuotoja on ollut jo kauan mutta pimppiä alkoi kutittaa pari päivää sitten. Alapää punottaa ja valkoista mönjää löytyy. En ole varma onko tämä hiivaa vai valkovuotoa? En ole nyt pitkään aikaan käyttänyt pikkuhousunsuojia
Vierailija kirjoitti:
jos oikeesti on pakko niin kestopikkuhousunsuoja vois olla vaihtoehto.
Mä käyttäisin tyttöä kyllä gynellä. Lastenlääkäriasemillakin on gynekologeja (esim.pikkujätit). Voi olla hiiva tai joku muu tulehdus:/
Gynokologikäynti ei tuon ikäiselle ole mikään helppo juttu... En altistaisi sille, ellei ole isompaa ongelmaa.
Ja onko kehon koostumus millainen, valkoiset jauhot pois, sokerit pois ja glukoosisiirapin saantiinkin huomiota.
ravinto!