Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme nykyajan lastenlikkoja oikein vaivaa..?

Vierailija
04.04.2011 |

Kun itse hoidin lapsia nuorempana, laitoin aina lasten nukkumaanmentyä tiskit koneeseen/tiskasin käsin ja JOPA tyhjensin samalla ja muutenkin jätin keittiön siistiin kuntoon. Leikkien jälkeen siivosin lelut pois jne. Nykyään maksan lastenhoitajalle kymmenenkertaisen palkan kun mitä itse markka-aikana sain ja tiskit ovat systemaattisesti altaassa, joskus osa koneessa jos oikein on tuuria ja lelut pitkin maailmaa.. Mieheni alkaa aina hänen pukiessaan laittamaan vinkkinä astioita koneeseen ja minä siivoamaan leluja, mutta ei tunnu menevän perille. Minua harmittaa jos tällaisesta pitää alkaa sanomaan, muuten fiksu tyttö ja lapset pitävät kovasti..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kykene avaamaan suutasi, niin ainoa mitä voit tehdä, on toivoa, että hänellä on kuitenkin kyky lukea ajatuksia. Kaikki on mahdollista.

Vierailija
2/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan jälkeen..!!!??

Huomaa minkälainen kasvatus, pitäisikö sinunkin lapsillesi siis sanoa erikseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turhaa olettaa ajatustenlukijaksi.

Mun aikana kerrottiin, mitä vaadittiin, eli esim ne lelut kerättäiin jo silloin, kun lapset olivat hereillä, eli ei mun hommaa yksin, vaan niitten lasten kanssa.

Vierailija
4/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun mielestä on aika normaalia, että palkattu työntekijä tekee vain ne työt, joista on sovittu.

Sovipa tarkemmin mitä haluat tehtävän. Ihmeellinen tapa tuo takana päin vinoilu ja äänettömien vihjeiden antaminen. Varmaan olet itsekin huomannut, että ne ovat aika tehoton keino kommunikoida.

Vierailija
5/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut lastenvahtina on kerrottu ihan heti aluksi mitä odotetaan. Eli esim.riittää kun laittaa tiskit koneeseen,siivoaa omat jäljet tms.

Vierailija
6/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh.. miten te lapsianne oikein nykypäivänä kasvatatte..?

Vierailija
7/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikseen lastenvahdit ja siivoojat.

Vierailija
8/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei viitsittäisi hoitaa itse edes kodinhoitoa vaan oletetaan että lapsenvahdiksi palkattu tyttö hoitaa myös taloudenhoidon?

Hohhoh, olisko kannattanut palkata au pair niin sille olisitte saaneet ujutettua muitakin töitä`?

Ja totta hitossa se palkka on varmasti isompi kuin mitä sinä joskus antiikin Kreikan aikaan oot saanut, katsos palkkasummilla kun on tapana kasvaa vuosien varrella...

Kun itse hoidin lapsia nuorempana, laitoin aina lasten nukkumaanmentyä tiskit koneeseen/tiskasin käsin ja JOPA tyhjensin samalla ja muutenkin jätin keittiön siistiin kuntoon. Leikkien jälkeen siivosin lelut pois jne. Nykyään maksan lastenhoitajalle kymmenenkertaisen palkan kun mitä itse markka-aikana sain ja tiskit ovat systemaattisesti altaassa, joskus osa koneessa jos oikein on tuuria ja lelut pitkin maailmaa.. Mieheni alkaa aina hänen pukiessaan laittamaan vinkkinä astioita koneeseen ja minä siivoamaan leluja, mutta ei tunnu menevän perille. Minua harmittaa jos tällaisesta pitää alkaa sanomaan, muuten fiksu tyttö ja lapset pitävät kovasti..

Vierailija
9/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta lastenhoito, on lastenhoitoa. Jos odotetaan muuta, siitä kerrotaan tarkasti, ja myös maksetaan sen mukaan :). Ja mehän eletään nyt 2011, joten ei voi millään imaista ajatuksia sieltä -70 tai -80 luvulta, ja kuvitella että kaikki on niinkuin silloin :). Paljon on asioita muuttunut.

Vierailija
10/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä "asiakkaat" mitenkään tuntuneet vihjaavankaan. Sano ihan suoraan mitä haluat. Onko sulle nyt sitten tärkeämpää, että lapsilla on kivaa ja turvallista vai, että koti on siisti?

Eihän tyttö voi tietää jos et kerro!

Millähän luvuilla olet piikonut itse...

Vierailija
11/11 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla ei oo kokemusta tiskikoneista. En tiedä pitääkö astiat huhtoa vai ei ja jos niin kuinka hyvin ja miten ne asetellaan koneeseen niin, että eivät rikkoudu.

Yleensä hoidan siis vain sellaiset kotityöt joista voin olla varma. Just lelujen kerääminen on harmitonta ja pöytien pyyhkiminen, mutta koneisiin en koske ellei pyydetä ja erikseen opasteta.