Kamala nimi tytöllä!
Törmäsinpä sitten tänään sellaiseen nimihirvitykseen kun Jessiina. Siis apua... Mitähän nimen antajalla on päässä liikkunut? Lienee ollut kännissä.
Kommentit (44)
tummelia laitetaan lehmän utareisiin jos niissä iho kuivuu tms.
Itselläni on ollut jo vuosikymmenet nimi, joka varmasti erottuu joukosta. Koska se on niin harvinainen, en nyt sitä ala tässä sen enempää avaamaan. Olen silti ihan normaalisti elämässäni pärjännyt todella vieraasta nimestäni huolimatta. Mahdolliset kiusaajat olen kyllä oppinut pistämään hiljaiseksi. Enkä nyt ihan hevillä muista, onko niitä edes ollutkaan... Ja tyttärelläni on myös erikoinen nimi - tosin ei niin erikoinen kuin minulla. Ihan hyvin hänkin näyttää pärjäävän. Ja erottuu heti joukosta toisin kuin Lumit, Ainot ja muut Minnat ;) On myös ulkonäöltään erilainen, joten ei se tyttö muutenkaan seinäruusuksi jäisi...
Ainoa asia mikä oikeasti hatuttaa on ventovieraiden ihmisten kysymykset ensimmäistä kertaa tavatessamme "Mistä olet kotoisin?" Enhän minäkään kulje kyselemässä vierailta tuollaista. Ymmärrän, että se on usein ihan ystävällisessä mielessä kysytty, mutta välillä en voi vastustaa kiusausta vastata "sieltä samasta paikasta mistä muutkin vauvat tulevat".
Vierailija kirjoitti:
Tuttelilla on varmaan tosi mukavaa teininä ja aikuisena :D Siis mitä pahaa nää lapset ovat tehneet ansaitakseen tuollaiset nimet?
Tuo on kyllä kaikkein pahin.
Mä pidän Martina-nimeä Martinin sisarnimenä. Samalla logiikalla menevät Erik -> Erika, Julius -> Julia, Johannes -> Johanna, Paulus -> Paulina jne. Petriinan voisi taas ajatella tulevan logiikalla Petra + Riina = Petriina.
PS Mun mielestä nimeä ei saa antaa ns. potentiaalisten kiusaajien ehdoilla. Toki monet täällä mainitut nimet ovat minustakin aika mauttomia enkä niitä siksi antaisi, mutta lähtökohta on se, että ihmiselle annetaan se nimi mikä annetaan ja siitä ei saa kiusata. Mielestäni esim. mainitsemasi Jemina ei ole edes mikään kovin erikoinen nimi.