Kamala nimi tytöllä!
Törmäsinpä sitten tänään sellaiseen nimihirvitykseen kun Jessiina. Siis apua... Mitähän nimen antajalla on päässä liikkunut? Lienee ollut kännissä.
Kommentit (44)
Inari. Mikse samantien Sotkamo tai Jyväskylä.
Jade. Yök mikä tytön nimi!
toisin kuin siitä väkisin väätämällä väännetyt Jadelle ja Jadessa ym.
kasvatetaan niitä lapsia jotka kiusaavat koulussa tai tarhassa erikoisemman nimen omaavia. Vanhempien asenteesta se nimittäin on kiinni, kun äiti kauhistelee pikkasen erikoisen kuulosta nimeä niin siitähän se lapsikin oppii että "lienee sen vanhemmat olleet kännissä, ihan kamala nimi". Että onneks olkoon vaan, koulukiusaajan äiti.
Törmäsinpä sitten tänään sellaiseen nimihirvitykseen kun Jessiina. Siis apua... Mitähän nimen antajalla on päässä liikkunut? Lienee ollut kännissä.
Mattiina: alle 20 naista ja alle 15 miestä
Jussiina: alle 10 naista, alle 5 miestä
Lassiina: alle 5 naista, alle 5 miestä
Benjamiina: alle 5 naista, alle 5 miestä
onhan niitä...
Marttiina samaan sarjaan... Martti... :)
Nanette on aika suosittu hollantilainen nimi
En minä ainakaan haluaisi että lapseni nimi heti yhdistettäisiin johonkin tuotteeseen/ruokatarvikkeeseen. Mutta jos se ei sinua haittaa niin saathan toki nimetä lapsesi vaikka Bonaksi :)
Mutta on niitä lapsia nimetty Tutteleiksi senkin jälkeen, sitä lähinnä ihmettelen.
Tutteli-nimeä on ollut käytössä jo ennen kuin kyseinen äidinmaidonkorvike edes lanseerattiin.
tuotteella ei sitten ole ihmisen nimeä?
kasvatetaan niitä lapsia jotka kiusaavat koulussa tai tarhassa erikoisemman nimen omaavia. Vanhempien asenteesta se nimittäin on kiinni, kun äiti kauhistelee pikkasen erikoisen kuulosta nimeä niin siitähän se lapsikin oppii että "lienee sen vanhemmat olleet kännissä, ihan kamala nimi". Että onneks olkoon vaan, koulukiusaajan äiti.
Onko siellä joku Brooke ja Ridge Virtasen vanhemmista? :D
niin ihan saletisti sen ihmetyksen tuo esille myös livenä ja etenkin lapsille? Ainakin minä kummastelen juuri tällä palstalla kaikkea sellaista mitä en muuten tuo mitenkään esille.
ja Melenan myös. Melena siis tarkoittaa veriripulia ja Ainu on tosi hölmö nimi siksi että tuotemerkki on tarkoitettu vauvoille. Kiva varmaan näillä tytöillä kasvaa isoiksi...
Inari. Mikse samantien Sotkamo tai Jyväskylä.
mun nimi on hei Melissa ja se on mm. imurin nimi. Kuinkakohan mä pystyn elää?!
Haukkukaa nyt mieluummin vaikka tätä mun "imurinimeä" kuin jonkun lapsiraukan. Gee.
on ap.n morkkaama nimi. Reipas tyttö ja mukavat vanhemmat.
Meidän tuttavien tytär siis Ottelijaana...
Juliette (ranskalainen nimi, joka Ranskassa lausutaan "syljet". Minka on myös tekemällä tehty nimi, samoin kuin Lumia. Minni, Ninni ja Nanna myös kauheita. Poikien nimistä Veeti, Sasu, Rasmus...
Niin, ja Kiti tyttöjen nimistä!
En meinaa, mutta täälläkin voi asiansa ilmaista monella tavalla - ap:n tekstistä näkee asenteen jo ihan sanavalinnoista aika hyvin.. Ja asenne on eri asia kuin mielipide.
37: ei ole meillä Brookea eikä Ridgeä, ihan on perinteiset suomalaiset nimet käytössä.
Pakko kyllä myöntää, että en täysin kyllä ymmärrä tuota erikoisten nimien kammoksumista tällä palstalla, en myöskään ymmärrä sitä ajatusta että "me ainakin annetaan ihan perinteinen Maija Meikäläinen meidän tytölle nimeksi, kun nykyään on vaan sellasia ja tällasia nimiä". Tuo jos joku on itsensä erilaisuuden korostamista.
niin ihan saletisti sen ihmetyksen tuo esille myös livenä ja etenkin lapsille? Ainakin minä kummastelen juuri tällä palstalla kaikkea sellaista mitä en muuten tuo mitenkään esille.
kun vaarana on, että kiusatuksi tulee?
Lähellä asuu sisarukset Jemina, Janette ja Jessika.
Sukunimi nen-loppuinen..
Työkaveri antoi pojalleen nimen Sulo. Hyvä, perinteinen nimi mielestäni.
Antaakohan jotkut nimiä Petriina, Marttiina jne, kun on toivottu poikaa ja saatiinkin tyttö.
Tummeli... ja tuon tietämäni Tummelin sukunimikin on aika karu...
Työkaveri antoi pojalleen nimen Sulo. Hyvä, perinteinen nimi mielestäni.
Ööööks!!!