Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräily raskaana

Vierailija
04.04.2011 |

Oletteko pyöräilleet raskaana ja kuinka pitkään?

Tuli tuossa työpaikan kahvihuoneessa puhetta pyöräilystä ja sanoin, että onpa kiva päästä pyöräilemään kun lumet sulaa. Työkaveri sitten totesi, että ethän sinä tuossa tilanteessa voi pyöräillä. Ilmeisesti lähinnä kaatumisriskiä ajatteli.

Itse olen jotenkin ajatellut, että lähinnä talvella liukkaalla olisi kaatumisriski.. Tai onhan se tietysti aina, mutta en nyt muista, milloin olisin viimeksi kesällä kaatunut pyörällä, joskus lapsena varmaan. Olisihan se tietysti kauheaa, jos kaatuisi, ja vauvalle sattuisi jotain.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu aika lailla missä pyöräilee. Mä en kanssa uskalla normaalireiteillä, koska niissä on niin kova auto- ja pyöräliikenne.

Mulla on ollut myös supistusongelmia, mutta sehän on ihan raskaudesta kiinni. Läheskään kaikilla ei ole.

Vierailija
22/27 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin pahat liitoskivut, että kävellen en olisi päässyt kotikatua pidemmälle. Pyörällä jaksoin käydä parin kilometrin säteellä kotoa, tärkeimmät kauppareissut hoituivat.

Raskauden loppupuoli on minulla ajoittunut aina syksyyn, joten en ole joutunut isovatsaisena pyöräilemään liukkailla keleillä. En uskaltaisi talvella pyöräillä jos raskaus olisi jo pitkällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkipyöräilyä loppuun asti. Minustakin todella ihanaa liikkua pyörällä verrattuna kävelemiseen loppuaikoina.

Vierailija
24/27 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli aivan mahtavaa kun lumet suli ja pääsin pyöräilemään!!! LA on 20.8 ja teen nyt semmosia noin 20 kilsan lenkkejä. Hyvältä tuntuu kun mies käänsi vähän pyörän tankoa eri asentoon niin ei tarvii olla niin kippurassa. Mahaa ei siis paina pyöräily, kypärä on aina päässä ja vaikka aina ajankin niin kovaa kuin lähtee niin en osaa pelätä että jotain sattuu, koska ainahan voin vaikka auton ratissa joutua onnettomuuteen tms..

Juoksemassakin kävin vielä viikko sitten, että eiköhän nää liikunta-asiat oo ihan tapauskohtasia että miten on tottunu ennen raskautta liikkumaan =) Kaikki mikä hyvältä tuntuu on ok!

Vierailija
25/27 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin vielä samana päivänä fillarilla n. 4h ennen kuin syntyi. Ihmettelin vaan kun "kiristeli" vatsaa niin, eipä tajunnut ekaa odottaessa että oli supistuksia.

Vierailija
26/27 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sitten totesi, että ethän sinä tuossa tilanteessa voi pyöräillä.

Mä ratsastin ekat kolme kuukautta vaikka ihmiset kauhisteli. Lopetin, kun alkoi tuntua epämiellyttävältä. Tiedän kyllä, että "oikea" ratsastaminen ei ole raskaana ollessa hyväksi, mutta ne käyntilenkit, joita mä tein, eivät takuulla vaikuttaneet mihinkään.

Aion myös ajaa moottoripyörällä, jos mies saa pyöräni korjattua. Tietenkin vain, jos se tuntuu hyvältä. Sama polkupyöräilyn kanssa.

Vierailija
27/27 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörälähettejä ja varmaan kerran kuussa tapahtuu tosi läheltä piti tilanne ja mä en raskaana halunnut niitä yhtään.

Joten tiedät itse liikenteen, mutta mä suosiolla raskausajan matkustin julkisilla. Pieni kustannus ja miljoona kertaa turvallisempi.

Niin tällä periaatteella raskaana olevat saavat kävellä korkeintaan kotiovelta auton ovelle ja senkin vain silloin kun mies tai kaveri on nesiksi aidannut lippusiimalla reitin, ettei kukaan vahingossa tule lähellekkään.

OIKEESTI. Kannattaisko käyttää maalaisjärkeä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi