Takakireät öidit
Täälä Av-palstalla sen huomaa: monet äidit ovat takakireitä, katkeria, kateellisia panettelijoita, jotka joko halveksivat tai kadehtivat muita. Klikkiytyvät perhekerhoissa, hiekkalaatikoilla, ja arvostelevat/vertailevat jatkuvalla syötöllä muita naisia ja äitejä. Nainen on naiselle susi. Mihin on kadonnut hyväntahtoisuus ja suvaitsevaisuus??? Materilistisen hyvinvoinnin tavoittelu ja kilpailuyhteiskunta on tehnyt vain erittäin kateellisia ihmisiä, jotka osaavat vain vertaa omaa tilannettaan muihin, ja miettiä mitä muut ajattelevat itsestä ja omasta perheestä, mikä on piha-piirin/työpaikan "status". YÖKS!
Kommentit (3)
Ihmiset eivät ole niin solidaarisia, kuin ainakin omasta lapsuudestani muistan. Pihapiirin naiset tukivat toisiaan, eivät kilpailleet keskenään. Naapuriapu oli korvaamatonta, ja kyllä, asuin lapsuuteni pienessä idyllisessä lähiossä, jossa pihan naiset istuivat hiekkalaatikolla päivisin ja juttelivat keskenään samalla kun vahtivat lapsia. Nyt omassa pihapiirissä naiset puhuvat pahaa seläntakana, ja juoruvat, itse en ole myöskään mennyt näihin mukaan. Naapuriapu on tuntematon käsite.
itse olisin tarvinnut apua- en saanut ja ostin lastenhoitoapua...onneksi olin naimisissa eli mies maksoi lastenhoitoauvun
ps kummeja ja sukulaisia asui alle 200 m päässä- muutimme, koska en voinut tunnesyistä asua alueella enää
t. vakavasti sairaan vauvan äiti/ ei luontaista tukiverkostoa/ vauvalla terveydenhuollon hoitovirhe/ myös isompi sisarus/ mies jatkuvasti matkatöissä
Tämä palsta ei ole koko totuus kenestäkään. Äitiys voi toki joskus olla rankkaa ja esimerkiksi väsymys kiristää mieltä. Suurin osa tuntemistani äideistä ei ole takakireitä eivätkä naiset ole koskaan olleet minulle susia. Kärsimystä elämääni on tullut paljon enemmän miesten kautta, vaikka heistäkin suuri osa on kivoja. Jos sinusta tuntuu, että kaikki ovat vinksahtaneita, ehkä katseessasi on jotakin outoa, se on suunnattu väärään kohteeseen tms. Jopa täällä on mukavia kommentteja usein.