Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä YHDISTELMÄNIMISTÄ?

Vierailija
03.04.2011 |

Eli sukunimenä oma viimeksi naimattomana ollessaan ollut nimi tai ns. tyttönimi ja sen perään puolison nimi?

En ole vielä edes kihloissa, mutta ollaan vaan miehen ja kavereiden kanssa puhuttu.

Itse haluaisin ehkä yhdistelmänimen, koska vanhempani ovat aikanaan nähneet paljon vaivaa että etu- ja sukunimeni sointuisivat yhteen. Pidän nimestäni. Silti tahtoisin, että olisi miehen kanssa yhteinen nimi.

Parhaan ystävän ja miehen mielestä yhdistelmänimet ovat kuitenkin "noloja"!?! Olenko ainoa, jonka mielestä niissä ei ole mitään vikaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmänimi, joten en pidä niitä noloina.

Tykkäsin omasta sukunimestäni ja olin tehnyt jo työn puolesta "nimeä" sillä sukunimellä. Pitkään ajattelinkin pitää oman sukunimeni, mutta päädyin kuitenkin ottamaan yhdistelmänimen. Mieheni ilahtui asiasta valtavasti :).

Tilanteesta riippuen on joskus etu ja joskus haitta, että olen ilmeisesti ainut ihminen Suomessa, jolla on tällainen sukunimi.

Joskus nimen joutuu tavaamaan monta kertaa, kun tuntuu, ettei esim. asiakaspalveluissa aina jakseta kuunnella nimeä loppuun, vaan arvataan toinen osa. Tosin nimen jälkimmäinen osa on sen verran harvinainen, että sitä voisi joutua tavaamaan joka tapuksessa.

Vierailija
2/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmänimet onkin noloja, mutta koska ne eivät mun mielestäni ole, otin semmoisen!

Mä halusin pitää oman, kauniin sukunimeni, mutta toisaalta haluan, että minulla, miehelläni sekä syntyvällä lapsellamme on yhteinen nimi. Miehen olisi ollut hankalampi vaihtaa sukunimeä, koska hänellä on omaa nimeään kantava firma, enkä olisi halunnut muutenkaan omaa sukunimeäni hänelle, koska silloin hän olisi ollut serkkuni täyskaima.

Joten valitsin sitten yhdysnimen. Molemmat osat sointuvat minusta hyvin toisiinsa. Esittelen yleensä itseni tosin vain tyttönimelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin ajattelen. Kiva, kun on ainoa jolla on ko. nimi!

Ja pidän ajatuksesta, että sukunimesta käy ilmi sekä oma- että miehen suku, johon kuuluu.

Ei minunkaan mielestä niissä ole mitään noloa!

ap

Vierailija
4/4 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdistelmä nimi on tyyliin Miettinen-Karttunen eli kaksi -nen päätteistä nimeä, niin on vähän hassu.

Jos nimi on kuitenkin tyyliä Saari-Karttunen tai Dahlman-Räikkönen, niin ovat ihan kivoja ja voisin itsellekkin ottaa sellaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi