Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa vauvan...minä en uskalla yrittää raskautta

Vierailija
03.04.2011 |

pahan oksennusfobian vuoksi...taitaa tulla ero. Yhdessä 10vuotta ollaan oltu. Kovasti vauvaan haluaisin itsekkin mutta en pääse yli pelostani vaikka tiedän että ei se välttämättä tule. Mietin asiaa usein öisin. Täytyy varmaan jättää mies että saa vauvan jonkun toisen kanssa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pahoinvointia. Ei siis kaikilla ole lainkaan pahoinvointia.

Vierailija
22/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti pelkään oksentamisessa sitä että menetän itseni hallinnan ja että tulee niin pahaolo että en pärjää. Eli juuri tuo itsensä hallinnan menettäminen taitaa olla se pahin juttu. Onkohan asiasta olemassa jotain kirjaa ihan, tietäisikö kukaan?

Kiitos teille kaikille, ihanaa saa tukea tähän asiaan!

-AP-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oksentanut kertaakaan raskauden aikana. Enkä synnytyksessäkään, koska tehtiin sektio. :)

Fobia kannattaa hoidattaa ensi tilassa, ei niiden takia tarvi koko elinikää kärsiä!

tai sen jälkeen... itse asiassa jopa aika yleinen vaiva

Vierailija
24/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olikin huono olo alkuraskaudessa. Mäkään en tykkää oksentamisesta ja olen oppinut tavallaan pidättämään sitä. Ja se pahoinvointi olikin sitten sellaista jatkuvaa aamusta iltaan, sen verran että rasvaisia ruokia en pystynyt syömään ollenkaan ja tupakoivat saivat pysytellä musta kaukana. Paha olo lakkasi viimeistään raskausviikolla 14

Vierailija
25/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne tosiaan on se että mulla eikä miehelläni ole nyt rahaa edes sitä 60euroa kuukaudessa laittaa terapiaan, menisin heti jos oikeasti olisi. Ja tähän voin lisätä sen että rahaa ei myös mene kampaajalle koska siskoni on kampaaja ja leikkaa hiukseni ilmaiseksi, en juo alkoholia, baarissa käyn mutta monesti "kuski" maksetaan sisään, hiuksia en värjää, äitini on kosmetologi joten kasvohoidot tms saan ilmaiseksi. Vaatteita ostan hyvin harvoin. En siis keksi mistä nyt pystyisin tinkimään. Tämä tilanne on tietysti väliaikainen koska töitä etsin koko ajan, omanalani työtä ei vaan ole tarjolla kovin paljoa joten hetken voi joutua työttömänä vielä olemaan.

Symppaan ihan täysillä tilannettasi fobian suhteen ja uskon että siihen kyllä jonkinlainen hoito löytyy (koita nyt julkisen kautta, ohjeita on tullut siihen). Mutta mitä taloudelliseen tilanteeseesi tule: kulostaa kyllä siltä että nyt ei teillä taida vielä oikein olla varaa lapseenkaan.

Mitä tulee fobiaan, en ole ihan varma miten hyödyllistä tuo analysointi on (johtuuko kontrollin menettämisen pelosta tms). Fobia on sellainen väärinohjelmointi, irrationaalinen pelkoreaktio, joka on aika yleinen ihmisillä. Ei sillä välttämättä ole ollenkaan "syvempää merkitystä", se vain on. Netistä löytyy aika hillitön video, jossa kuvataan naista jolla on kauhea, hysteerinen suolakurkkufobia...

Epäilen ettet ehkä yksin kuitenkaan pääse siitä yli.

Kuinka paljon ajatus hoitoon menosta pelottaa sinua? On ihan tavallista että foobikko saattaa pelätä hoitoa hirveästi - se fobia voi olla niin voimakas, ettei sitä halua kohdata edes hoidossa.

Vierailija
26/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelemaan asiasta jonkun kanssa mutta en ole aiemmin tajunnut että se lähtee terveysaseman kautta. Yritän siis sitä nyt heti huomenna. Olen aina ollut sellainen että jos on jotain vaivaa niin pyrin heti ottamaan asiasta selvää ja hoitamaan sen ns. pois päiväjärjestyksestä. Yritän tehdä samoin myös tämän kanssa. Haluan lapsen ja haluan ettei mieheni joudu olemaan ilman lasta minun takiania.

Taloudellinen tilanne varmasti korjaantuu muutamassa kuukaudessa joten hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää ja eihän sitä tiedä kaunko menee raskaaksi tulemiseen siitä kun uskallan siihen ryhtyä. Nyt olen siis ollut pari viikkoa työttömänä joten oletan että ahkerasti hakemalla töitä tilanne korjaantuu mutta just tällähetkellä ylimäärästä rahaa ei ole yhtään kun on vielä asuntoon liittyen tullut yllättäviä menoja johon säästötkin upposi.

Tiedän etten tästä yksin pääse yli, olen kärsinyt tästä fobiasta monta vuotta ja nyt ikää siis 30v. Tajusin ehkä vasta muutama vuosi sitten että tämä ei nyt ole ihan normaalia pelätä oksentamist näin kamalasti että menee paniikkiin jos jollain on vatsatauti ja olen vaikka nähnyt häntä juuri ennen tautia. Menen siitä ihan hysteeriseksi.

-AP-

Vierailija
27/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tunnistan oksentamiskammon ja minulla taustalla on varmaan se turvattomuuden tunne, jota koin kun isäni oksensi = oli krapulassa ja/tai äitini oli migreenin kourissa ja oksensi. Pahimmillaan samaan aikaan.

Omalta osaltasi raskaudet ovat sujuneet parilla oksennuksella ja lastenkin oksutaudeista on selvitty, vaikka vieläkin inhoan oksentamista yli kaiken.

Tsemppiä avun saamiseen!

Vierailija
28/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tosiaan oksennat ja olosi on kamala, on abortti mahdollinen. Onhan noita monia naisia, joilla on ollut järkyttävän paha raskauspahoinvointi ja ovat keskeyttäneet sen takia raskauden. Oksentamiseen on myös lääkitystä saatavilla ja luultavasti sinua hoidettaisiin tilasi takia huolella.

Minä en ole IKINÄ oksentanut raskaana. Kuvottavaa oloa on ollut, mutta en todellakaan oksenna helposti. Esikoisen synnytyksessä oksensin salissa, koska otin liikaa ilokaasua, eli sitä kannattaa varoa. Kakkosta odottaessa ja synnyttäessä en oksentanut kertaakaan.

Mitä jos varaisit ajan jonnekin pelkopolille, neuvolalääkäriin tai säästäisit että pääsisit yksityiselle lekurille juttelemaan?

Vierailija
29/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Joudunkohan eroamaan miehestäni asian takia (ei tuu mieleen hankkia apua fobiaan?) 2) En tajunnut että apua saa terveyskeskuksesta (Miten voi olla tajuamatta? Et ole toisin sanoen edes yrittänyt ottaa selvää itse, missä sinua voitaisiin hoitaa)

Voiko aikuinen ihminen olla oikeesti noin avuton!??!

PS. En todellakaan väheksy sun ongelmaa, vaan sun täydellistä kyvyttömyyttä edes yrittää ratkaista sitä

Vierailija
30/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aamupahoinvointia ollut alkuraskaudessakaan. Ainoastaan loppuvaiheessa hiukan närästystä. Älä siis pelkää turhaan ennakkoon, koska huolesi voi olla ihan turha.

Vierailija
31/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parissa kuukaudessa meni 1500 euroa pikkuvauvan lääkäri-, lääke- ja korvikekuluihin. Lapsi voi tarkoittaa isojakin menoja, joten kannattaa ajoissa miettiä talousasiat kuntoon.

Vierailija
32/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne ei tässä ole se ongelma. Todennäköisesti olen parissa kuussa töissä ja palkka minulla on keskivertoa parempi. Ja vauvan tarvikkeet saadaan minun siskolta, vaunut tms. Eli siis taloudellinen puoli ei ole se ongelma vaan oksennusfobia!

Vierailija
33/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo lukenu kunnolla kirjotuksiani. Lue ensin ja kommentoi sitten! Asiallisia vastauksia kiitos! En siis ole tajunnu tosiaan että terveysasemalta asia lähtis eteenpäin, en ole terveysasemaa käyttänyt kuin pari kertaa koko ikäni aikana...joten en siis heti tajunnut sori vaan!!

-AP-

Vierailija
34/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta en ole koskaan kokenut raskauspahoinvointia, ja olen sentään kahden lapsen äiti. Minulla raskaus ei vaikuttanut sitä tai tätä mielitekoihin tai muuhunkaan.

Vierailija
35/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat oksentavat eli kauniisti sanottuna puklaavat lukuisia kertoja vuorokaudessa muutaman kuukauden ikään saakka. Oksennusfobiasta kärsivälle se on varmasti kauheaa!

Vierailija
36/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan aloittajan! Tää sama tyyppi tehtailee näitä vastaavia tarinoita ilmeisesti päivittäin! Käyn itse ehkä kerran viikossa täällä ja aina tämä sama tyyli ja tarinointi! Taitaa olla jollakin kovasti joutoaikaa elämässä!

Vierailija
37/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap on yksi niistä.

Anteeksi nyt vaan, mutta siis oksennusfobia? Helpolla olet elämässäsi selvinnyt kolmekymppiseksi, jos oksennusfobia on pahimmasta päästä elämääsi liittyviä kammoja.

Kuule, tulet oksentamaan elämässäsi vielä lukuisia kertoja. Ja kuule, jos saat lapsen, niin lapsi se vasta oksentaa. Vauva puklaa hyvällä säkällä jatkuvalla syötöllä, ympäriinsä, sinun päällesi ja kaikkialle. Sitten kun puklailu loppuu alkaa mahataudit. Ja silloin sitä oksua kuule riittää. Arvaa vaan montako kertaa ja kuinka usein lapsi voi sairastaa oksutaudin...

Taitaa ap projisoida nyt jonkun muun syyn olla hankkimatta lapsia tähän "oksennuskammoon". Tai sitten tämä on provo.

Lopeta avuttomuus.

Vierailija
38/48 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten et kirjottelis noin tyhmiä. Täytyy sanoa että mulla ei todellakaan ole yhtään mitään muuta syytä yrittää raskautta.Oksennusfobia on yleinen ja todellakin häiritsee monia asioita ja yks niistä todella on vatsatauti pelko. Otappa asiasta selvää ennen ku tuut tänne kirjottelemaan noin idioottimaisia kommentteja. Ja tiedoks että lapsen pukluilla tai sen oksentaminen ei mua haittaa vaan nimenomaan se että jos mä oksennan..no turha kai selittää kun tuskin tajuut tosta kommentistas päätellen.

-AP-

Vierailija
39/48 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu viestin aloittajalle?

Tämä viesti on jo niin vanha etten viitsi nyt kommentoida pitkään kun en tiedä lukeeko alkuperäinen kirjoittaja enää.

Täällä kans oksukammosta kärsivä.. mietin myös uskallanko tehdä lapsia, nyt niitä on 2 ja vanhempi eskarissa, jossa NYT jyllää se saakelin tauti!!

Oon ihan hermona täällä..

Itse en oksentanut raskaus aikana. Pahaa oloa oli ja VIELÄKIN vaikka en ole raskaana kärsin pahoista oloista.

Kyllä.. nämä ihanat oksutaudit tuli elämääni kun lapsia tuli ja 2 kertaa olen sen itsekkin nyt kokenut. SELVISIN HENGISSÄ.. mutta silti se aina pelottaa milloin tulee uudestaan., se kun ei varoita etukäteen. Tänään mietin johtuuko kammoni kenties siitä oksentamisen häpeästä, kun olen lapsena ja nuorena oksentanut toisen ihmisen nähden... mitta enivei olisi kiva kuulla mitä viestin aloittajalle kuuluu...

Ja nuo suustaan typeriä päästävät joutaa saunan taakse... mennä nyt haukkumaan ja tyhmiä suustaan päästämään, kun ei oikeasti tiedä miltä tuntuu elää pelossa.

ainii.. ja terapiasta, minulle yks terapeutti sanoi että suomessa ei ole tarvetta ollut joten muka ei pahemmin hoidetakkaan terapialla?? Onko joku käynyt terapiassa fopian takia?? Kirjassa "Fobiat" luki kyllä että tosiaan muutama käyntikin voi auttaa.

Vierailija
40/48 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kuitenkin niin kovasti lapsia että uskalsin. Kummassakaan raskaudessa en oksentanut. Niin kuin en muutenkaan oksenna edes oksennustaudissa. Raskauspahoinvointi oli aika siedettävää, meni jollain appelsiinin mussuttaisella ohi. Vatsatauti on paljon pahempaa vaikken tosiaan silloinkaan oksenna.