miksi ihmiset kiusaa töissä?
Miten tähän pitäisi suhtautua? Eikö voisi vaan keskittyä töihin. Itse en kiusaa ketään ja yritän olla kaikkien ystävä ja tuntuu että minä vain ärsytän ja että minua kiusataan. Miten tästä eroon?
Kommentit (5)
ja kiusaaminen tuli niin ilmi, että minulle annettiin kummallisia ohjeita. Joiden takia minun työni hankaloitui ja joutui enempi miettimään asioista, että ei astuisi lääkäreiden varpaille. Minua ei pyydetty mukaan koulutuksiin mihin muut menivät, samaan aikaan nakitettiin tekemään jotain muuta. Myöskin tuntui että kirjaamiani tietoja muutettiin jälkikäteen ym. Siis pientä kiusaa ja seläntakana paskan puhumista. Kukaan ei suoraan päin naamaa sanonut mitään. Sen takia sairaslomalla ja kohta taas töihin ja pelottaa että sama meno jatkuu. Olin tunnollinen työntekijä joka ei juorunnut kahvihuoneissa.
unohtaa hyvät tavat ja sanoa asiat jämäkästi selväksi.
Kaikkia et voi koskaan miellyttää, ei vaikka kuinka olisit jeesjees -henkilö. Mielenterveytesi vuoksi, sinun myös pitää osata sanoa ei.
kun töissä ollessa oli tunne että kaikki kiusaa tai puhuu minusta pahaa seläntakana. Ettei minua arvostettu. Nyt sairaslomalla osittain sen takia mitä työpaikalla tapahtui. Nyt pitäisi kohta palata töihin ja jännittää että jos taas kiusataan. Miten päästä kiusaamisen kierteestä? Ja miten oppia sanomaan EI ja missä tilanteissa. Enkai kuitenkaan töistä voi kieltäytyä?
Onko nyt yksi vai kaksi kysyjää??
Hyvä kysyjä. Miksi sinusta tuntuu, ettei osaamistasi tai taitojasi arvostettu? Missä tilanteissa tunsit niin?
Mikäli asia on todellakin vain sinusta kiinni, suosittelisin ammattialasi taitojen kartuttamista. Jos asia on tullut esimieheltä suoraan, edelleen suosittelen ammatialasi tietojen ja taitojen kartuttamista.
Jos asia tulee kollegoilta suoraan, arvioisin, onko puheissa perää, onko puheet huonon johtamisen tulosta vai mistä on kysymys.
Jos kiusataan edelleen, voi aina palata työterveyshuollon pariin.
Ei sanaa käytetään silloin, kun itsestä tuntuu siltä. Jos ei työpaikka miellytä, silloin voi irtisanoutua. Jos taas haluaa palkkaa, joutuu asiaa harkitsemaan tarkemmin.
Ei ole oikeata ja väärää paikkaa sanoa ei. Kysymys on enemmän, tilannetajusta ja mitä itse haluaa. Huumorintaju elämää kohtaan on kuitenkin aina tarpeen säilyttää!