Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskausaikana paino pysyä samana

Vierailija
02.04.2011 |

oikean ruokavalion avulla?Onko esim.5 lisäkiloa ok jos on jo normaalipainoinen?Joku onnistunut?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tulee vain 5 kiloa raskauden aikana silloin laihdut tarkoittaen että vaaralliset myrkyt kehossasi pääsee myös vauvalle. Minimipainonnousu on noin 10 kiloa kun laskee verivolyymin lisääminen, vauva, istukka, turvotukset, lapsivedet ym. Toisaalta jos on ylipainoinen voi tulla vain 5 kiloa koska yleensä syö terveellisemmin voinnin takia = että itse laihtuu mutta vauva saa kaikki mitä tarvitsee. Ei kannata miettiä liikaakiloja raskauden / synnytyksen ja lapsivuoden aikana koska silloin tulee vain stressiä liikaa. Antakaa aikaa äitiydelle. t kätilö

Vierailija
2/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä paino nousi 4,5 kg, toisessa hieman yli 5 kg ja viimeisessä 8 kg.

Olen normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi raskautta takana. Olen normaalipainoinen, BMI 21. Ihan normaalisti söin ja liikuin, paitsi iltaisin en pystynyt syömään mitään, kun närästi. Ehkä se sitten oli syynä pieneen painonnousuun.

Vierailija
4/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylipainoinen. Söin raskauden aikana tosi terveellisesti, ja synnytyksen jälkeen olin normaalipainossa.

Vierailija
5/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai myrkylliset aineet? ja mitähän se mahtaa tarkoittaa? täytyykö sitten näiden NORMAALIPAINOISTEN (???) raskaana olevien, jotka kärsivät mm raskauspahoinvoinnista, pelätä että jos ei paino nouse sitä 10kg niin vauva saa jotain kaameita myrkktjä? ja millähän perusteella niitä ei ylipainoisella vauvalle tule?? huooh,anna mun kaikki kestää.

itse en aio raskauden aikana lihoa sitä 5-7kg enempää,mitä pakostakin vauvan,istukan ja verimäärän lisääntyisen takia tulee. siitä pidän huolta syömällä terveellisesti ja liikkumalla paljon. t. nainen bmi18

Vierailija
6/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, rentoudu hyvä ihminen.

Vierailija
7/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ärsyttää nuo vauhkoojat tuosta painon noususta aarrghh! Turhaan pelotellaan.

t.6

Vierailija
8/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakaa ei kannata tuijottaa.

Vierailija
9/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta kun aloin odottaa, painoin ekassa neuvolassa 65,2. Viimeisessä neuvolassa painoa oli 65,4... Synnytyksen jälkeen painoin aika tasan 60. (Pituutta mulla on 170 eli ihan normaalipainoinen olin ja olen). Mulla oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes.

Vierailija
10/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonnoususta, ei varmaan ole hyväksi vauvalle kovasti raskausaikana laihduttaa. Koska laihduttamistahan se on, jos ei paino saisi juuri yhtään raskausaikana nousta. Sitäpaitsi raskauden aikana kerätään vähän rasvaa sitä varten, että imetys lähtee hyvin käyntiin. En nyt tarkoita, että pitäisi ahtaa itseensä ruokaa ja lihoa 30 kiloa, mutta ihan turha päättää, ettei paino saa nousta kuin 6 kiloa.

Vierailija
11/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousee vain 5 kiloa, niin silloin äiti on raskausaikana itse laihtunut.

Normaali painonnousu ilman rasvaa on n.8-9kg? Riippuu tietysti niin monesta asiasta, kun kaikki raskaudet ovat niin erilaisia...

Vierailija
12/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en aio raskauden aikana lihoa sitä 5-7kg enempää,mitä pakostakin vauvan,istukan ja verimäärän lisääntyisen takia tulee. siitä pidän huolta syömällä terveellisesti ja liikkumalla paljon. t. nainen bmi18

Alipainoisen paino nousee raskausaikana suhteessa enemmän kuin normaali/ylipainoisella.

Vierailija
13/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kuuntelemalla kehoasi toimit parhaiten Vaakaa ei kannata tuijottaa.

En siis ole ylipainoinen tai edes erityisen huolissani painonnoususta, mutta kun alkuraskaudesta tuli oikeasti mätettyä sokeria kun ruoka maistui niin huonosti.

No, onneksi sitä painoa ei sitten tullut, oikeastaan laihduin, mistä nyt en siitäkään huolestunut. Pari kiloa sinne tai tänne.

Vierailija
14/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin odottamaan ensimmäistä, lihoin 16 kg, kun aloin odottamaan toista painoin 57 kg ja lihoin lähes 18 kg kun aloin odottamaan kolmatta painoin 58 kg ja lihoin n. 15 kg. Nyt on varmaan ikä tehnyt tehtävänsä ja painan n. 59 kg joten älkää hyvät ihmiset ottako stressiä painonnoususta, en ole koskaan laihduttanut ja niin kuin huomaatte sillä ei ole väliä vaikka raskaudessa lihoo :) Niin, en harrastanut liikuntaa raskauksien aikana, enkä syönyt tolkuttomia roskaruokamääriä, lihoin normaalin hyvän ruokahalun takia, neuvolassa ei ikinä kommentoitu asiaa eli en lihonut liikaa.