Olen kokeillut pilveä parikymppisenä. Pitääkö kertoa neuvolassa?
Kun siellä kuitenkin kysytään raskauden aikana tätä juttua... En haluais valehdellakaan, mutta kyseessä siis on kolme pössyttelykokemusta parikymppisenä. Nyt olen 34-vuotias ja odotan esikoistani.
Kommentit (45)
Ei tarvi.
Itse ensimmäisessä raskaudessa kerroin kokeilleeni kannabista joskus villeinä teini vuosina, siitä hän kirjoitti kissan kokoisilla kirjaimilla äitiyskorttiin "KOKEILLUT KANNABISTA". Laittoi ikäänkuin narkkarin leiman otsaan.
Ultraan mentäessä kätilöt keskusteli tästä minun "huume taustastani" ihan tosissaan :D Ja tosissaankin, kyse oli vain kokeilusta. Raskaus meni kesken, ja toisella kerralla kun raskauduin, en neuvolassa tästä huumekokeilusta maininnut ollenkaan. Olisi varmaan muuten saanut taas narkkari kohtelua.
seuraa vain tylsästi papereissa sitten, eikä sillä ole mitään merkitystä kuitenkaan
Eikä kannata. Jos alat avautumaan taustoistasi niin pääset korkeintaan jossain vaiheessa silmätikuksi. Jotkut nuoruusaikaiset pössyttelysi 10 vuotta aikaisemmin tuskin vaikuttavat vanhemmuuteesi yhtään mitenkään jos et ajatellut ryhtyä ensiviikolla kokopäiväiseksi narkkariksi. Kuitenkin tälläinen tieto pillastuttaisi neuvolan tädin kokonaan.
... Ja tilastollisesti moni on kokeillut ja tuo nyt on päihdeaineista vielä melkeinpä harmittominta, joten kannattaako....
Sehän on aivan eri asia kuin KOKEILLUT. Mä olen myös pössytellyt pilveä joskus teininä, mutta en ikinä olisi tästä maininnut neuvolassa koska se oli vain harmitonta kokeilua.
Ja rehellisenä myönsin kertakokeilun.
Kätilö sanoi, että ei sillä yhdellä kerralla toistakymmentä vuotta sitten ole mitään merkitystä, joten ei edeskirjoiteta sitä tänne.
Ja rehellisenä myönsin kertakokeilun.
Kätilö sanoi, että ei sillä yhdellä kerralla toistakymmentä vuotta sitten ole mitään merkitystä, joten ei edeskirjoiteta sitä tänne.
tervejärkinen kätilö. Kaverini kertoi neuvolassa kokeilleensa vuosia sitten ja tuo piti myös paikkansa. Asia kirjattiin kaverin tietoihin ja nostettiin esiin raskauden edetessä. Kysyivät mm., että onko kaverini pysynyt kuivilla! Vaikka kyse oli siis todella teinivuosina tapahtuneesta parista kerrasta.
Itse en ole kertonut. Sillä eihän vuosia, vuosia sitten tapahtuneella teinisekoilulla ole mitään vaikutusta raskauteeni tai vanhemmuuteeni. Eri asia sitten jos tosissaan on päihdeäiti ja tarvitsee apua.
siinä parikymppisenä. No sitten tulin myös yksi kesä raskaaksi, ja olin 2 viikkoa sitä ennen suorittanut tuon joka kesäisen pössyttelyn, enkö kyllä ajatellutkaan että olisin maininnut siitä terkalle!
Kysytkö tosissasi? Mitä sillä on merkitystä raskaudellesi? Ei mitään. Olen minäkin kokeillut kaksi kertaa, juuri parikymppisenä, eikä käynyt mielessäkään kun ekan kanssa neuvolaan menin 24-vuotiaana.
Samalla muista mainita, että olet aikanaan harrastanut suojaamatonta seksiä lukuisissa yhden illan jutuissa ja haluaisit että sinulta otettaisiin kaikki sp-tautitestit. Etkä itse asiassa ole ihan varma kuka nyt on lapsen isä. Ja kannattaa vielä lisätä, että jokailtainen viinin tissuttelu on sinulle lievä ongelma.
Voi tsiisus, kaikkea täällä kysellään...
Eipä kannata mainita.. Kaverini kertoi kerran kokeilleensa parikymppisenä, kolmekymppisenä sai esikoisensa ja joutuivat sekä hän että vauva verikokeeseen vauvan synnyttyä!
kun 24-vuotiaana tulin raskaaksi. Neuvolakorttiin kirjoitettiin huumeidenkäytön kohdalle kyllä ja minä ja vauva synnytyksen jälkeen huumetesteihin...
En siis sinuna mainitsisi asiaa.
Olen teini-ikäisestä polttanut pilveä aina satunnaisesti, mutten todellakaan kertonut siitä neuvolassa. Asun nykyään pienellä paikkakunnalla, kätilö olis varmaan saanut jonkun slaagin, jos olisin kertonut.
kertomista. Joudut vain ylitiukkaan syyniin, joka ei ole mitenkään samassa mittakaavassa huumeKOKEILUSI kanssa. Älä turhaan hanki huumeäidin leimaa.
En minäkään kertonut kahdesta kokeilukerrastani.
Jotkut on sitten vaan kasvatettu liian kilteiksi. Tosiaankin ne seksifantasiatkin kannattaa iskeä pöytään, auktoriteeteiltähän ei pidetä MITÄÄN salassa...
Kohtelusi on sen jälkeen kuin narkkarilla, olen saman kokenut (töissä). Ei ne ihan heti usko että on vaan jäänyt "hamaaan nuoruuteen" nämä kokeilut.
Pahimmillaan jäävät vielä papereihin kummittelemaan nämä kommentit ja jos joskus tulee jotain epäsopua siellä, niillä on ässiä hihassa sinua vastaan.
sama koski alkoholinkäyttöä ja tupakointia. Sanoin, että ne ovat minun, aikuisen ihmisen henk.koht. asioita eivätkä kuulu neuvolalle.
Ihmettelen, miksi vastailette ylipäänsä noihin kysymyksiin?
Ihmettelen, miksi vastailette ylipäänsä noihin kysymyksiin?
tullut semmoista oloa, etten voisi vastata. Ihan vapaaehtoisesti mä sinne neuvolaan menin. Pilvenpoltosta en tietenkään kertonut, mutta ei mulle ainakaan tule mitään reaktiota vaieta, jos multa kysytään.
En mä ainakaan kokenut edes valehtelevani, kun kysyttiin ootko käyttänyt huumeita, vastasin en ja jätin mainitsematta, että kerran 15 vuotta aikaisemmin olen kokeillut pilveä... Varmaan meni muutamia aivosoluja siinäkin, mutten usko sen vaikuttaneen merkittävästi kykyyni olla äiti (tai mihinkään muuhunkaan)