Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävät rastat lapsilla uusimmassa vauva lehdessä!

Vierailija
01.04.2011 |

Ja äitillä samanlaiset tautipesäkkeet roikkuu päänahasta.

Yllättäen äiti on jonkinsortin taiteilija.

Siis oikeesti, miksi ihmeessä niillä näteillä lapsilla on tollaset hemmetin röllitukat?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä voi muotoilla muita kampauksia.

Vierailija
22/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa näyttää metsäläiseltä?? Liittyykö tuohon tyyliin myös peseytymisen laiminlyönti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä voi muotoilla muita kampauksia.

Kyllä nämä omani vaan taipuu mille tahansa nutturalle, ponnarille, letille vaan haluan. Juhlakampauskaan ei ole ollut ongelma.

Pituus ja pötköjen paksuus voi tietysti asettaa rajoituksia, mutta niinhän se on suoran tukan kanssakin.

Vierailija
24/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa näyttää metsäläiseltä?? Liittyykö tuohon tyyliin myös peseytymisen laiminlyönti

Ja kun kerran edelleen jäi epäselväksi niin ei, rastat eivät tarkoita peseytymisen laiminlyöntiä.

Vierailija
25/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miespuolinen sellainen, sai elimistöönsä pysyvästi todella vaikean bakteerin, joka aiheuttaa aika ajoin hankalia iho-oireita.

Tuli nimenomaan rastojen takia. Ehkä sitten hoiti huonosti, ei kyllä mitenkään saastainen ihminen ole ikinä ollut. Mutta kun tyttöystävänsä leikkasi rastat pois, päänahan pinnassa oli sellainen puolen sentin töhnäkerros. Ja siellä töhnässä oli muhinut se bakteeri, joka yleensä ei siirry elimistöön, mutta tässä tapauksessa oli sitten saanut kasvatettua itsensä siihen mittakaavaan, että häätäminen vaatisi ainakin vuoden tiukan antibioottikuurin ( sanoi lääkäri, kun 3kk kuuri ei tehonnut).

Vierailija
26/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastoissa ei käytetä hoitoaineita ja kyllä naurattaa jos joku ilmoittaa että rastoissa hiukset välttyvät paljolta rasitukselta. Itse rastahan on maailman huonokuntoisin koska sileä hyväkuntoinen hius ei rastoitu. Ja vaikka siellä hiuksissa tai päänahassa ei mitään pesisikään, ovat rastat läheltä katsottuna kammottavan näköiset. (Siis päänahan alue.) Sitähän ei itse näe mutta kampaaja kyllä. Ja niiden pesu! Rastoista ei noin vaan huuhdellakaan shampoota pois. Vaatii todella pitkän huuhteluajan ja silti sitä tuntuu siellä vaan jossain kolossa olevan. Tätäkään ei huomaa kun omia hiuksia pesee. Monilla päänahka kuivuu noista edellisistä ja muistakin syistä johtuen. Ja tuossa eräässä viestissä myös vihjattiin että leikkaus rikkoisi latvan, häh!? Rasta on edelleenkin aivan rikki mennyttä hiusta ja sellaiseen ei mikään auta. Ainoastaan leikkaamalla kokonaan pois.

Vierailija
27/37 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastoissa ei käytetä hoitoaineita ja kyllä naurattaa jos joku ilmoittaa että rastoissa hiukset välttyvät paljolta rasitukselta. Itse rastahan on maailman huonokuntoisin koska sileä hyväkuntoinen hius ei rastoitu. Ja vaikka siellä hiuksissa tai päänahassa ei mitään pesisikään, ovat rastat läheltä katsottuna kammottavan näköiset. (Siis päänahan alue.) Sitähän ei itse näe mutta kampaaja kyllä. Ja niiden pesu! Rastoista ei noin vaan huuhdellakaan shampoota pois. Vaatii todella pitkän huuhteluajan ja silti sitä tuntuu siellä vaan jossain kolossa olevan. Tätäkään ei huomaa kun omia hiuksia pesee. Monilla päänahka kuivuu noista edellisistä ja muistakin syistä johtuen. Ja tuossa eräässä viestissä myös vihjattiin että leikkaus rikkoisi latvan, häh!? Rasta on edelleenkin aivan rikki mennyttä hiusta ja sellaiseen ei mikään auta. Ainoastaan leikkaamalla kokonaan pois.

Huonokuntoisuus voi edistää rastoittumista mutta ei ole sen edellytys. Jos tämä väite olisi totta, aika monen suomalaisen ei tarvitsisi harjata hiuksiaan. Kun takku on tiivistynyt, se ei aukea pelkällä hoitoaineella koska itse hiukset ovat kietoutuneet toisiinsa - ne eivät suinkaan pysy kasassa auki olevien hiussuomujen varassa. Kampaamorastat eroavat tässä suhteessa merkittävästi ns. luonnonrastoista, koska ne tehdään usein juuri käsittelemällä hius huonokuntoiseksi jotta valmis tulos näkyy heti. Tämä ei kuitenkaan ole mikään optimaalinen rastojentekotapa, ja itsekin nähnyt sivusta kuinka muutaman viikon päästä tulee lenkkejä, katkeilua jne. ongelmia.

Siinä olet kyllä oikeassa, että huolimaton pesu aiheuttaa ongelmia niin päänahassa kuin hiuksissakin. Ei se silti tarkoita sitä että rastat ovat suora syy ongelmiin, vaan niitä voi ehkäistä välttämällä kovin paksuja rastoja, oikealla pesutekniikalla - ja hoitamalla!

Vierailija
28/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voisko joku vaikka skannata ja laittaa aijaahan?

Vierailija
29/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tyttöystävänsä leikkasi rastat pois, päänahan pinnassa oli sellainen puolen sentin töhnäkerros. Ja siellä töhnässä oli muhinut se bakteeri, joka yleensä ei siirry elimistöön, mutta tässä tapauksessa oli sitten saanut kasvatettua itsensä siihen mittakaavaan, että häätäminen vaatisi ainakin vuoden tiukan antibioottikuurin ( sanoi lääkäri, kun 3kk kuuri ei tehonnut).

Jos rastoja pesee pari kertaa viikossa, ei päänahkaan kerry yhtään mitään, vaikka tekisi pesun kuinka huonosti.

Vierailija
30/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tyttöystävänsä leikkasi rastat pois, päänahan pinnassa oli sellainen puolen sentin töhnäkerros. Ja siellä töhnässä oli muhinut se bakteeri, joka yleensä ei siirry elimistöön, mutta tässä tapauksessa oli sitten saanut kasvatettua itsensä siihen mittakaavaan, että häätäminen vaatisi ainakin vuoden tiukan antibioottikuurin ( sanoi lääkäri, kun 3kk kuuri ei tehonnut).

Jos rastoja pesee pari kertaa viikossa, ei päänahkaan kerry yhtään mitään, vaikka tekisi pesun kuinka huonosti.

pesin niitä huomattavasti harvemmin kuin pari kertaa viikossa, eikä mun päänähkaan silti kertynyt mitään kerrosta.

Vierailija
31/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva?

Vierailija
32/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulettavammat kuin lyhyt tukka. Mun lapsella on käkkäräkihara (vaikka ihan valkoihoinen onkin, luonnonoikusta) ja tukka on lyhyt. Pienempänä jos vaikka meni hiekkaa hiuksiin, niin sen saaminen pois oli tuskaa. Itseasiassa jos kihara oli mattana, rastana, niin se aukeasi ja hengittäisi paremmin.

Rastatukkaa vastaan meillä syynä on vain lapsen kypäränpitoa vaativat harrastukset. rastaletti on paksu.

Vierailija
33/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kauhujuttuja kuullut mitä noissa pötkylöissä elää, enkä ole koskaan niitä kauniiksi katsonut. Minua ällöttää, en voi sille mitään kai hiusteni alla virtaa sitten pissaa niin paljon, kun tämä asia puistattaa.

Ap

Nii-in, kun MULLA on kusta päässä ja MÄ en tykkää rastoista ja MÄ uskon kaiken mitä muut ääliöt mulle syöttää ja MÄ en hyväksy mitään erilaista elämäntapaa kuin omani niin kyllähän se niin vallan kauhiasti ahistaa kun joku muu elää vähän eri lailla.

Apua, onko tollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä OIKEASTI olemassa vai onko tää vaan provo??

Vierailija
34/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kauhujuttuja kuullut mitä noissa pötkylöissä elää, enkä ole koskaan niitä kauniiksi katsonut. Minua ällöttää, en voi sille mitään kai hiusteni alla virtaa sitten pissaa niin paljon, kun tämä asia puistattaa.

Ap

Nii-in, kun MULLA on kusta päässä ja MÄ en tykkää rastoista ja MÄ uskon kaiken mitä muut ääliöt mulle syöttää ja MÄ en hyväksy mitään erilaista elämäntapaa kuin omani niin kyllähän se niin vallan kauhiasti ahistaa kun joku muu elää vähän eri lailla.

Apua, onko tollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä OIKEASTI olemassa vai onko tää vaan provo??

Täällä taistellaan imetysasioista päivästä toiseen tai siitä onko ihminen nätti laihana vai lihavana, oletko sielläkin kommentoimassa, että "apua ootteko oikeita ihmisiä ollenkaan mielipiteinenne"?

Ap

Vierailija
35/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei rastoja voi pestä.

Kun itselläni oli rastat, minulta kysyttiin usein voiko niitä pestä. Ei siis miten pesen ne, miten usein pesen tai millä, vaan että pesenkö tukkaani ollenkaan!

Joskus teki mieli vaan sanoa että ei voi. Ei näitä voi pestä, minulla on ollut rastat jo 10 vuotta. Harmi, ettei ollut ikinä pokkaa...

Vierailija
36/37 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei rastoja voi pestä.

Kun itselläni oli rastat, minulta kysyttiin usein voiko niitä pestä. Ei siis miten pesen ne, miten usein pesen tai millä, vaan että pesenkö tukkaani ollenkaan!

Joskus teki mieli vaan sanoa että ei voi. Ei näitä voi pestä, minulla on ollut rastat jo 10 vuotta. Harmi, ettei ollut ikinä pokkaa...

Päätyisiköhän se AV:lle avaukseksi? "Siis ette usko mitä yks rastahamppi kertoi mulle tänään!"

Vierailija
37/37 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees leikkaussaleissa töissä rastoineen porukkaa vaikka kuinka, hygieniahoitajien konsultaatiovastaus oli et ei infektioriskiä rastoissa. 

Tämä ketju on turha. Surullista

1)ettei nettiliittymän saamiseen tarkisteta ihmisen äö:ta onko yli 70

2)että todennäköisesti ketjun aloittaja on tehnyt lapsia, kun tänne kirjoittelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi