Miten lähestyn naapuria? (lapsensa itkee ja huutaa koko aika)
Heräsin viime yönä puoli kaksi ja valvoin kolmeen kuunnellen alakerran lapsen melkeimpä tauotonta huutoa. Huuto ei kuulostanut miltään "korvaa särkee"-huudolta eikä muultakaan sellaiselta vaan että lapsi olisi ollut yksin. Huusi niin kauan kun nukahti itkuunsa.
Tää ei ollut todellakaan ensimmäinen kerta. Ja aamulla alkaa huuto kello 5 - 6 ja se jatkuu ja jatkuu...
En enää ihan oikeasti jaksa. Kysynkin nyt ihan kauniisti teiltä neuvoa miten lähestyn tätä äitiä tämän loukkaantumatta heti? Miten otan asian esille ja hänen ymmärtävän sen että lapsen jatkuva huuto todella häiritsee meidän elämää.
Stressaan jo nyt huomista aamua kun tahtoisin edes JOSKUS nukkua!
Kommentit (62)
Jos olis aikanani, kun koliikkivauvaa yöt ja päivät läpeensä kannoin, joku naapuri tullut lätisee, niin siinä väsymyksessä olisin varmaan tintannut tätä hyvää tarkoittavaa naapurin akkaa.
Jos vauvalle tulee hampaita, saattaa itkeskellä kellonaikaan katsomatta. Eikä vauvalle voi antaa särkylääkettä koko ajan vaan siinäkin on rajansa, mitä antaa. Meillä vauva itkeskelee joskus öisinkin ja pahimpiin hammaskipuihin olen antanut särkylääkettä, mutta lääkäri sanoi, ettei sitä saa jatkuvasti antaa ja hampaiden tulo on luonnollinen osa lapsen kasvua ja kehitystä.
Meillä muuten vauva ilmaisee yöllä nälkänsä itkemällä. Menen keittämään vettä, koska vauva juo erikoiskorviketta, jota myydään vain jauheena, jota sekoitetaan keitettyyn veteen. Vauva joutuu odottamaan jonkin aikaa ja saattaa itkeä silloin, kun joutuu odottamaan maidon valmistumista. Koska vauva herää milloin sattuu syömään, ei maitoa voi tehdä valmiiksi, koska se säilyy huonosti eikä sitä saa lämmittää uudelleen.
on tällainen lapsi. saattaa herätä keskellä yötä ja huutaa hysteerisenä kaksi tuntia. koko sen ajan teen kaikkeni että tenava rauhoittuisi, mutta kun ei rauhoitu niin ei rauhoitu. huutaa kuin sikaa tapettaisiin.
jos nyt tulisi joku naapuri vielä inisemään, niin pitäisiköhän sitä itkeä vai nauraa?
Juuri kävelemään oppinut. Ollaan asuttu tuossa puoli vuotta ja koko tuo aika yhtä huutoa.
Olin saurauslomalla tammikuun.. voi kiesus oikeesti sitä menoa
Vauva, taapero, kouluikäinen vai teini?
Jos kouluikäinen tai teini, niin saattaisin tehdä ls-ilmoituksen, jos epäilisin pahoinpitelyä.
ihan tosissasi, että sinun mahdollinen asiasta mainitseminen muuttaisi jollain tavalla asiaa? Tuskin perhe/äiti itsekään nauttii siitä ja huudattaa ihan hyvikseen. Korkeintaan saisit vain vauvaperheessä lisää ahdistusta aikaan. Joo, vauvat itkee, yllätys. Se on elämää!
Mutta ap kertoi myös että itku kuulostaa siltä kuin kukaan ei olisi läsnä, eli nukahtaa omaan itkuunsa. Ei voi tietää jos vanhemmat oikeasti eivät vain huolehdi lapsestaan (näitäkin valitettavasti on) joten kannattaisi ehkä aluksi ''stalkata'' vähän minkälainen sakki on kyseessä.
Itse tiedän perheen jossa vanhemmat pitivät ryyppybileitä, jossa oli myös alaikäisiä teinejä ja nämä teinitytöt kävivät välillä vaihtamassa vauvalle vaipat kun olivat niin täynnä ettei enää imeneet. Bileiden aikana lapsi sai huutaa omassa sängyssään jos näitä teinityttöjä ei ollut paikalla... eikä sitä lasta edes otettu huostaan vaikka ko touhua jatkui vuosia :(
ihan tosissasi, että sinun mahdollinen asiasta mainitseminen muuttaisi jollain tavalla asiaa? Tuskin perhe/äiti itsekään nauttii siitä ja huudattaa ihan hyvikseen. Korkeintaan saisit vain vauvaperheessä lisää ahdistusta aikaan. Joo, vauvat itkee, yllätys. Se on elämää!
Tule kuuntelemaan tuota oikeesti epänormaalia huutoa ja sano sitten tuo uudelleen. Mietin ihan oikeasti lastensuojeluun yhteydenottamista mutta olisihan se nyt kohtuullista sanoa tälle vanhemmalle ensin jotakin.. Jos lapsella on vaikak jokin vamma, sekin on käynyt mielessä.. Mun sydäntä repii kun toinen huutaa siellä koko aika
Mitä naapuri voisi tehdä mielestäsi? Heittää taaperon pihalle?
No ei tietenkään. Ei tässä itse tarvitsi pähkäillä onko sillä lapsella jokin oikeasti hätänä
luulet, että se vaikuttaa huutamiseen vaikka mitä äidille juttelisit? Silläkö se lapsi sitten lopettaa huutamisen?
Mulla on esikoinen ollut ensin koliikkilapsi, sitten noin yksi vuotiaana nukkui tosi huonosti, huuti pitkin öitä, oli kauhukohtauksia. Jos silloin olisit tullut jotain siitä huutamisesta mainitsemaan niin olisin toivottanut sut tervetulleeksi hiljentamaan lapsen öisin.
Käytä itse korvatulppia. Mulla on nyt lapset isompia ja nukkuu hyvin. Yläkerrassa on koliikkivauva joka huutaa yöt läpeensä, ja ei todellakaan suututa minua, olen vain kiitollinen, että mun ei tarvitse siellä olla rauhottelemassa vauvaa.
ja kun ilta ja yö ja seuraava aamu saapuu taas ei rauhasta tietoakaan.
Ihan normaaleja ääniä meiltäkin lähtee, ei siis kytätä ja kuunnella korva seinässä taikka lattiassa kiinni.
Jos sinulla on edes hieman samanikäisiä lapsia, niin pyydä lähihiekkikselle samaan aikaan. Sitten kysele, että mitenkä lapsi syö ja nukkuu. vastauksesta voi varmaan päätellä, että tekevätkö vanhemmat kaikkensa vai pitäisikö ottaa yhteyttä lastensuojeluun.
Voit myös ottaa sinne lastensuojeluun yhteyttä ilman. Jos todellakin kuulostaa siltä, että lapsesta ei huolehdita, niin tee se. Sitten tarkistavat, että onko aihetta toimiin vai ei.
"Juuri kävelemään oppinut. Ollaan asuttu tuossa puoli vuotta ja koko tuo aika yhtä huutoa."
Allergia? Ruoka-aineallergiset ja/tai atooppiset lapset saattavat itkeä kovastikin öisin (ja myös päivisin) ennen kuin löytyy sopiva allergiadietti ja hoito iholle.
Hampaiden tulo menee toisilla helposti, toiset taas itkevät kovasti.
Tuohon ikään ajoittuu monesti vauvantahtisesta elämästä luopuminen ja siirtyminen normaaliin päivärytmiin. Ruokapalvelu keskellä yötä loppuu. Ja yöt nukutaan. Tämä ottaa toisilla lapsilla koville. Mutta imetys/syöminen yöllä pitää lopettaa niin terveydellisistä syistä (hampaat) kuin vanhempien jaksamisen vuoksi.
Terve hyvinvoiva vauva itkee noin 2 tuntia vuorokaudessa. Sairas/allerginen lapsi voi itkeä huomattavasti enemmän vaikka kaikki muut asiat ovat kunnossa, ja lapsen hoito ja huolenpito asian mukaista.
ekasta viestistä saa käsityksen, että sua vaan ottaa aivoon kun et itse saa nukuttua. Mutta jos sä oikeasti olet huolissasi siitä LAPSESTA, niin juttele sitten äidin kanssa.
Mun siskolla on kehitysvammainen lapsi, sitä ei lapsen ulkonäöstä näe. Valvoo yöt pitkät ja huutaa. Kyllä sielläkin varmasti naapurit ihmettelee, mutta siskolla ei todellakaan ole ollut voimia selitellä naapureille.
Olet varsinainen päättelijä, kun tiedät että lapsi nukahtaa itkuunsa. Kuule parkuu ne lapset sylissäkin.
oletettavasti? Jos äitikin on väsynyt ja ei jaksa enää itsekään? Mene käymään ja kerro huolesi/tarjoa apua. Älä nyt ainakaan mitään lastensuojeluilmoitusta tee pelkän itkun perusteella. Kannattaa tosiaan jutella ensin ja selvittää tilanne. Jos lapsi onkin sairas tms.
varmasti stressaavaa.
mutta niin luulen että näistä alakerrankin naapureista.vähän vaikea heidän on laittaa teippiäkään suun eteen jos lapsi itkee koliikin yms takia.