Rasvaprosenttini on 22. Onko hyvä vai huono?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2011 klo 09:23"]
Itse harrastan kestävyysurheilua ja salitreeniä, ja olen aika hyvässä kunnossa (melkoisen timmi kroppa 40-vuotiaalle naiselle), mutta silti olen saanut rasvaprosenttimittauksissa aika hurjia tuloksissa.
Kyseessä siis sellainen mittauslaite, jonka päällä seisotaan ja pidetään käsissä kapulaa, laitteen merkki esim. Omron.
Luu-lihasprosenttini on tällaisella laitteella mitattuna yli 30, mikä on ikäiselleni naiselle tosi hyvä tulos, mutta myös rasvaprosentti huitelee samoissa lukemissa. Se on ollut mittaajienkin mielestä hiukan outoa....
En tiedä, miten luotettavia nuo laitteet ovat, mutta jos rasva% olisi mulla vain 22, olisin kyllä tosi onnellinen.
Olen 158 cm pitkä, painan 55 kg ja käytän vaatekokoa 34/36. Mulla on näkyvät, pyöreänmalliset lihakset.
[/quote] Halloota, mitä enemmän on lihasta suhteessa rasvaan ts. pienempi rasvaprosentti, sitä enemmän päinmäntyä tuollainen käsikapula-mittari näyttää.
Tästä voi arvioida prosenttista määrää. Google kuvahaku "rasvaprosentti naisella", on muitakin samantapaisia kuvia.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2011 klo 09:31"]
Tämä on mitattu InBody-kehonkoostumuslaitteessa. Olen 34-vuotias, pituus 168, paino n. 65 kg. Kiinnostaa siksi kun kiinnosta..
Ap
[/quote]käy pihtimittauksessa (mulla tuo inbody ja pihdit suunnilleen samassa). Minusta hyvä prosentti, jos hormonitoiminta kunnossa.
Olisin iloinen jos joku vastaisi. Eli olen 14v. tyttö 49kg/157cm ja rasvaprosentti 22. Onko ihan ok? Kun itselläni ei ole aavistustakaan :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 01:38"]
Olisin iloinen jos joku vastaisi. Eli olen 14v. tyttö 49kg/157cm ja rasvaprosentti 22. Onko ihan ok? Kun itselläni ei ole aavistustakaan :D
[/quote]
14-vuotiaan ei todellakaan tarvitse miettiä rasvaprosentteja, älä ota mallia tämän ketjun naisista, he eivät ole terveitä kun pohtivat hulluna rasvojaan. Sä kasvanet vielä mutta tällä hetkellä olet täysin normaalipainoinen, hoikanpuoleinen joten rasvaprosentilla ei ole mitään hemmetin väliä.
20% = lihava tai löysä mies
25% = lihava tai löysä nainen
-Mies 28v-
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 02:29"]
20% = lihava tai löysä mies
25% = lihava tai löysä nainen
-Mies 28v-
[/quote]
Miksi, oi miksi, sulla on yhdysmerkki molemmin puolin tuota nimimerkkiäsi?
Olin just toissapäivänä rasvaprosentti mittauksessa.. Ja olen laihalihava!! Rasvaprosenttk 27.. Pituutta 175, ja painoa 63.. Tosissaan olen hoikka, 4. Kuulla raskaana mutta läskiä näköjään vaan.. Nyt alko lihaskuuri!
LIV kanavan "laihduttajien apulainen" Jutta Gustafsberg on minusta naisen mitoissa. Ei laiha ei lihava, mikähän hänen rasvaprosentti on? Tietty se vaihtelee ja kun kilpailee on tiukka ja "siviilissä" löysempi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 06:18"]
LIV kanavan "laihduttajien apulainen" Jutta Gustafsberg on minusta naisen mitoissa. Ei laiha ei lihava, mikähän hänen rasvaprosentti on? Tietty se vaihtelee ja kun kilpailee on tiukka ja "siviilissä" löysempi.
[/quote]
Olisi muuten mielenkiintoista tietää Jutan lantion-, vyötärön- ja rinnanympärysmitat.
Naiselle sopiva. Mutta se riippuu monesta asiasta. Esimerkiksi isorintaisella hoikalla on korkeampi kuin muuten samankokoisella pienirintaisella. Alle 20 ei naisella saisi olla, joten tuo on ihan hyvä.
Jaa oli taas jo leikki-ikään ehtinyt avaus..ärsyttää kun ei tule katsottua.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2011 klo 10:03"]olen 44-vuotias nainen ja tavoitteeni on saada rasvaprosentti 32-33%. Tällä hetkellä se 39. BMI 28,5.
Rasvaprosentti naisilla tuolla 20 tienoilla on jo tosi alhainen, kun se on 18 niin menkat loppuu ja aletaan puhua anoreksiasta.
[/quote]
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Mulla on rasvaprosentti 18. En sairasta anoreksiaa tai ole edes alipainoinen, BMI on 21. Menkatkin on ihan säännölliset.
Noissa sähköisissä mittauksissa on todella iso virhemarginaali, useita prosentteja riippuen siitä miten nesteytettynä/syöneenä/päivän- tai kuukaudenaikaan mittaus tehdään. Omalla kohdalla tuli ekalla laitteella 29% ja toisella 22% ja tässä oli tosiaan viikko väliä...Eli ei kannata ottaa niitä minään absoluuttisena totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Olin just toissapäivänä rasvaprosentti mittauksessa.. Ja olen laihalihava!! Rasvaprosenttk 27.. Pituutta 175, ja painoa 63.. Tosissaan olen hoikka, 4. Kuulla raskaana mutta läskiä näköjään vaan.. Nyt alko lihaskuuri!
Ei noi mittaukset sovellu jos olet raskaana.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2011 klo 10:03"]
olen 44-vuotias nainen ja tavoitteeni on saada rasvaprosentti 32-33%. Tällä hetkellä se 39. BMI 28,5.
Rasvaprosentti naisilla tuolla 20 tienoilla on jo tosi alhainen, kun se on 18 niin menkat loppuu ja aletaan puhua anoreksiasta.
[/quote]
Rasvaprosentista en tiedä, mutta mulla loppui mmenkat, kun BMI alitti 23.