Mitä sukunimesi merkitsee sinulle?
Oletko vaihtanut nimesi avioitumisen tai muun syyn takia? Miksi vaihdoit? Oletko tyytyväinen ratkaisuusi? Onko sinulla ja lapsillasi sama sukunimi? Jos ei, vaivaako se sinua? Onko perheessänne yksi vai useampia sukunimiä? Millaisia tunteita sukunimiin liittyy? Harmittaako nimesi koskaan sinua?
Kommentit (24)
mutta ei tuo mies saa aikaiseksi kosia. No, ensi vuonna on karkauspäivä taas... jospa ottaisin ohjat omiin käsiini.
Siis ihanko totta naiset vielä nykyään kainoina odottaa että mies kosii? Eikös naimisiinmeno ole sellainen yhdessä sovittava asia, mä en käsitä tätä kosimishömpötystä ollenkaan... Kai niiden teidän "miesten" pitää sitten kysyä teidän isiltänne lupaa kosimiseen?
Identifioidun myös omaan sukuuni selkeästi vahvemmin kuin mieheni sukuun, miehen sukulaiset eivät ole minulle läheisiä eikä samalla lailla tärkeitä kuin omat sukulaiseni.
Sukunimi esiintyy jo kotipaikkani ensimmäisissä veroluetteloissa. Sitä paitsi se merkitsee jotakin, vaikka onkin hiukan huvittava. Siitä on väännetty vitsi jos toinenkin. Mutta minusta se tuntuu jopa "omimmalta" kuin etunimeni.
Joten en edes harkinnut sen vaihtamista. Mieheni taas on aina ollut läheinen äitinsä suvun kanssa, mutta ei halua hylätä isänsä sukunimeä. Äitinsä nimi on oikeasti kaunis. Jos siis joku yhteinen sukunimi olisi pakko valita, niin se.
Mutta olen täysin tyytyväinen omaani. Lapsella on miehen sukunimi, koska miehellä on aiemmasta avioliitosta lapsia, joten halusimme kaikille saman sukunimen.
mutta ei tuo mies saa aikaiseksi kosia. No, ensi vuonna on karkauspäivä taas... jospa ottaisin ohjat omiin käsiini.