Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee raja paljonko äidinmaitoa on tarpeellinen määrä? Pumppaamalla

Vierailija
31.03.2011 |

Siis lapsi syö jo niin paljon, että maitomäärä ei pysy perässä. Toistaiseksi on rittänyt melko hyvin kuitenkin, mutta entä jos maitomäärät vielä vähentyvät?

Paljonko on järkeä pumpata se työläisyyteen nähden? Kyllähän se stressaa ja työllistää pumppaamisen ja sterilointien tähden.

Jos esim. alkaa päiväsaldo olemaan 100 ml, niin onko siinä enää mitään järkeä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen/kokoinen lapsi on? Mä pumppasin keskosvauvalleni kaiken maidon, ja siinä tilanteessa tuo 100 ml päivässä oli todellakin tosi järkevää pumpata vaikka työlästä oli mullekin, koska se oli jo niin iso osa pienen keskosvauvan päivän maidoista.

Jos taas vauva on vaikka puolivuotias ja juo jonkun 700 ml päivässä, voisi 100 ml:n pumppaamiseen kuluvan ajan käyttää paremminkin, jos maito heruu pumpulle huonosti/hitaasti, ja jos vauva ei tosiaan ole ihan pieni.

Vierailija
2/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laskenut niinkään maitomääriä. Kannattaa ensisijaisesti miettiä omaa jaksamista. Itse lopetin siinä vaiheessa, kun homma alkoi tympimään. Ilmeisesti se tympii sinuakin jo vähän kun kyselet. Miksipä et vain lopettaisi ja jätät millilitrojen ajattelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo nyt jo 850 ml, toistaiseksi olen saanut n. kolmasosan kokoon ja hetki sitten sain vielä kaikki mitä vauva söi. Pian jos määrä vielä vähenee tai vauva alkaa syödä vieläkin enemmän, ei maito kyllä kauaa riitä.. silloin ei ole varmaan järkevää jatkaa muutaman sadan millin tähden sillä sen ajan voisi tosiaan käyttää paljon paremminkin kuin pumpun edessä istumalla.

PAljonko maitomäärät vähenee kun alkaa saamaan kiinteää vai väheneekö edes?

ap