Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä toimitaan, jos koululainen on lievästi sairaana / toipilaana kotona.

Vierailija
31.03.2011 |

Annatteko koululaisen vain olla möllöttää ja tehdä mitä huvittaa (= olla tietsikalla, katsoa telkkaria jne.) koko päivän, vai pitääkö toipilaan huolehtia kouluasiansa ensin kuntoon?

Omasta kokemuksesta olen havainnut, että iltaa kohti on vaan hankalampaa saada koululaiset innostumaan koulutöistään. Pakkohan ne läksyt ja kokeisiin valmistautumiset on hoitaa, vaikka kotona toipilaana onkin. Usein vielä käy niin, että sairastamisen loppua kohti läksyjä on kertynyt aika paljon, koska kovasti sairas lapsi tietenkin lepää eikä hänen tarvitsekaan paneutua koulutöihin. Niinpä tämä julma äiti vaatii, että läksyt (siis ne, jotka on tiedossa) on tehty ensin, sitten vasta katsellaan telkkaria ym.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä läksyjä ei edes tiedä - ensin pitää odottaa, että kaverit pääsevät pois koulusta. Sitten vasta pääsee kysymään läksyt.

Eli huoletta saa lepäillä ainakin kolmeen.

Vierailija
2/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sääntönä on se, että ne läksyt ja kouluasiat pitää tehdä viimeisten päivien aikana, mutta en minä määrää, missä vaiheessa päivää. Lapsihan on vasta toipilas, siis toisin sanoen sairas ja kykenemätön täysiaikaiseen opiskeluun. On ihan oletettavissa että ihan minä tahansa päivän hetkenä ei jaksa opiskella. Sen sijaan saattaa jaksaa maata sohvalla ja torkkua televisio-ohjelman läpi tai pelata helppoa tietokonepeliä. Jos lapsi olisi työkykyinen päivän jokaisena hetkenä niin hänhän menisi silloin kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää, että todella sairas lapsi saa rauhassa sairastaa. Sitten niitä läksyjä kertyy useammalta päivältä. Niitä on hyvä tehdä pois niin, että kaikki ei jää tehtäväksi toipilaspäivän iltaan, jolloin on kuitenkin vielä tehtävä ne siltä päivältä tulleet läksyt.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme