Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun jotku antaa lastensa olla kylässä 17 asti ja pidempäänkin

Vierailija
31.03.2011 |

kun siis tulevat koulun jälkeen yhden maissa. Kyseiset vanhemmat tulevat itse kotiin vasta niihin aikoihin ja pyytävät lapsensa vasta sitten kotiin. Meillä jompikumpi vanhemmista tulee jo 15-16 ja todella toivoisin että viimeistään 16 aikaan kaverit lähtisivät.

En ala sillä asialla ketään suututtamaan mutta ihmettelen tosi paljon miten joku viitsii antaa lapsensa noin kauan olla toisten nurkissa ja vielä usein. Vähän kuin pitäisivät jonain hoitopaikkana.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo että pekan äiti käski minut kotiin. Ihan sitä en halua. Ihmettelen tässä vain että eikö nykyään ihmisillä ole minkäänlaista käsitystä käytöstavoista kun lähetetään lapset kaverille syömään ja leikkimään 5 tunniksi. ap

Kyllä aikuisen täytyy voida sanoa nätisti asia, ja toisen aikuisen vastaanottaa lapsensa käsittäen, että lasta ei ole heitetty vaan kylmästi kotiin vaan yksinkertaisesti oli aika nyt mennä omaan kotiin. Kyllä nämä asiat hyvänen aika täytyy voida puhua ja tajuta.Jos ei millään saninen arkku aukea eikä ymmärrys riitä niin turvaude pieneen valkeaan valheeseen; ihmisillä voi olla jotain menoa esim. Mutta edelleen suositan rohkeasti juttelua.

Vierailija
42/55 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin sanon, että nyt on aika mennä kotiin.

Lapset on lapsia ja jos niille menee sanomaan, että 10 minuutin päästä on aika lähteä kotiin, niin ne lähtee. Voihan ne kitistä, että miksi. Siihen sanot sitten on sen aika. Ja jos se ei riitä, niin sanot, että nico-petterin täytyy tehdä läksyt tai jotain muuta.

Älä tee asiasta niin vaikeeta, että sun täytyy harmitella toisten perheiden tapoja. Teidän perheen tapojen mukaan kai siellä teidän katon alla mennään. Jos sallit jonkun muun, niin sitten se on ihan oma vika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vierailut sujuvat hyvin, kun lapsien vanhemmat jakavat samankaltaisen ajatusmaailman ja arvot. Kivalta vaikuttava lapsi ja lapsen vanhemmat saattavat ottaa vieraanvaraisuuden itsestään selvyytenä ja yhtäkkiä luonasi onkin vakituisesti "hoitolapsi" yksipuolisella sopimuksella. Mitä teet silloin ?

Vierailija
44/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia ja jos niille menee sanomaan, että 10 minuutin päästä on aika lähteä kotiin, niin ne lähtee. Voihan ne kitistä, että miksi. Siihen sanot sitten on sen aika. Ja jos se ei riitä, niin sanot, että nico-petterin täytyy tehdä läksyt tai jotain muuta.

Älä tee asiasta niin vaikeeta, että sun täytyy harmitella toisten perheiden tapoja. Teidän perheen tapojen mukaan kai siellä teidän katon alla mennään. Jos sallit jonkun muun, niin sitten se on ihan oma vika!

JOKA PÄIVÄ että lähde jo kotiin. Lapsi vastaa joskus "mä saan olla 19.30 asti" ja kyllä, olen hyvin nätisti selittänyt että kun meillä nyt ei voi olla pidempään. Lapsi haluaa pätevät selitykset. Olen selittänyt että kun olet jo ollut 6 päivänä tällä viikolla niin nyt jo pitää välillä mennä kotiin. Jankuttaa vastaan. Sama toistuu seuraavana päivänä. Viikonloppuna kun lähetän kotiin, tulee n. tunnin päästä uudestaan.

Kivaahan se on että on kavereita.

MUTTA: Sen kyläilijät vanhempien täytyy kyllä mennä itseensä ja miettiä onko oikein. Kyllä lapselle pitää kotona jo opettaa että jos mennään kyläilemään pyytämättä, on kohteliasta kysyä, sopiiko nyt tulla leikkimään. JA rajoittaa sitä kyläilyä edes sen verran ettei tulla 7 pv/viikossa. Vaikka periaatteessa ei vaivaa olisikaan (olen aikoja sitten lopettanut ko. kyläilijän ruokkimisen) niin olisi välillä ihan kiva olla kotona myös oman perheen kesken.

Jotain käyttäytymissääntöjä sentään voisi sieltä kotoa päin opettaa eikä olettaa että naapurissa aletaan opettaa lapsellesi sopivia kyläilymääriä. Hävytöntä.

Vierailija
45/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiset perheet saavat elää miten mielivät = antaa lastensa olla teillä kylässä vaikka kuinka pitkään, mutta sinun perheesi ei saa elää omalla tavallaan?

Mikä sinun mielestäsi tekee niistä muista jotenkin "parempia", että et saa sanotuksi sitä, että teidän perheessänne ei ole iltaisin vieraita?

Ei siitä kenelläkään ole mitään syystä suuttua, jos sinä et sano sitä vihaisesti tai ilkeästi.

Muista se, että sinulla ja perheelläsi on aivan yhtä suuri oikeus elää omalla tavallaan kuin niiden vieraiden lasten perheillä. Sano se aivan rauhallisesti, ystävällisesti ja kohteliaasti, että teidän kotonanne EI OLE VIERAITA ENÄÄ KLO XX:N JÄLKEEN. Se on täysin teidän oma päätöksenne ja teillä on siihen oikeus.

JOs vanhemmat eivät itse ymmärrä pyytää lapsiaan ajoissa kotiin, niin sinä järkevänä ihmisenä ymmärrät kehottaa heitä lähtemään.

Vierailija
46/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurustossa vierailut kestävät koulun lopusta kello seitsemään lähes kaikilla. Mistä minä voisin tietää, että teillä vierailuajat ovat eri?!!! jos sinä et sano mitään.

Riemuidiootti!

Vierailija
47/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurustossa vierailut kestävät koulun lopusta kello seitsemään lähes kaikilla. Mistä minä voisin tietää, että teillä vierailuajat ovat eri?!!! jos sinä et sano mitään. Riemuidiootti!

Älä oleta mitään itse vaan opi kommunikoimaan. Mene itseesi ! Jaetaanko teillä ja naapreillanne vieraileville tähdille ruokalistat, joista saa tehdä ruokatilaukset ?

Vierailija
48/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia ja jos niille menee sanomaan, että 10 minuutin päästä on aika lähteä kotiin, niin ne lähtee. Voihan ne kitistä, että miksi. Siihen sanot sitten on sen aika. Ja jos se ei riitä, niin sanot, että nico-petterin täytyy tehdä läksyt tai jotain muuta. Älä tee asiasta niin vaikeeta, että sun täytyy harmitella toisten perheiden tapoja. Teidän perheen tapojen mukaan kai siellä teidän katon alla mennään. Jos sallit jonkun muun, niin sitten se on ihan oma vika!

JOKA PÄIVÄ että lähde jo kotiin. Lapsi vastaa joskus "mä saan olla 19.30 asti" ja kyllä, olen hyvin nätisti selittänyt että kun meillä nyt ei voi olla pidempään. Lapsi haluaa pätevät selitykset. Olen selittänyt että kun olet jo ollut 6 päivänä tällä viikolla niin nyt jo pitää välillä mennä kotiin. Jankuttaa vastaan. Sama toistuu seuraavana päivänä. Viikonloppuna kun lähetän kotiin, tulee n. tunnin päästä uudestaan. Kivaahan se on että on kavereita. MUTTA: Sen kyläilijät vanhempien täytyy kyllä mennä itseensä ja miettiä onko oikein. Kyllä lapselle pitää kotona jo opettaa että jos mennään kyläilemään pyytämättä, on kohteliasta kysyä, sopiiko nyt tulla leikkimään. JA rajoittaa sitä kyläilyä edes sen verran ettei tulla 7 pv/viikossa. Vaikka periaatteessa ei vaivaa olisikaan (olen aikoja sitten lopettanut ko. kyläilijän ruokkimisen) niin olisi välillä ihan kiva olla kotona myös oman perheen kesken. Jotain käyttäytymissääntöjä sentään voisi sieltä kotoa päin opettaa eikä olettaa että naapurissa aletaan opettaa lapsellesi sopivia kyläilymääriä. Hävytöntä.

ei se sun tapasi sen oikeampi välttämättä ole. Ja siksi kun jokainen tekee tavallaan täytyy ottaa vastuu omasta tavastaan. Minusta vieraille jankuttava lapsi on kyllä hiukan huonosti kasvatettu. Siitä huolimatta sanoisin että nyt meillä on perheen oma aika tai mikä sitten onkin, ei naapurinlapsille tarvitse mitään raporttia todellakaan antaa. Voithan kysyä onko lapsi yksinäinen siellä kotona vai onko jotain ongelmia siellä, vai miksi lapsi ei halua mennä. Silloin olisit ihan oikeesti vastuullinen lähimmäinen. Saisit tilaisuuden auttaa. Jos syytä ei ole, niin lapsi kotiin vaan. SEmmoista se elämä on kun on muiden kanssa, voihan toki muuttaa korpeen ni ei tarvii vaivautua kommunikoimaan.

Vierailija
49/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suututtaisit sillä ketään.

Vierailija
50/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoihin kun ollaan itsekin kotiuduttu ja vierailut kestävät klo 19.30 asti.

Vierailija
51/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärin ennemminkuin suututan ketään kun lapsella muutenkin kavereita vähän. Mutta ihmettelen tosi paljon miten ihmiset ei itse tajua tälläistä. ap

Meidän lapset voivat olla kavereiden luona niin kauan kuin kaveriperheelle sopii, samoin kaverinsa voivat olla meillä (jos ei ole mitään menoa) vaikka nukkumaanmenoaikaan asti.

Eikä kyse ole siitä, että pitäisimme lapsia hoidossa toisilla, olen itsekin kotona ja vastavierailuja on paljon.

Jospa se ap nyt vaan huutaisi sen "aprillia" tai jos ihan tosissaan tällaisia kirjoittelee, avaisi sen sanaisen arkkunsa ja lähettäisi lasten kaverit kotiin silloin, kun hyväksi näkee.

Viikonloppuja...;-)

Vierailija
52/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin ihan peruskäytöstapoihin kuuluu, että lapsi osaa kysyä, voiko tulla kylään (tai itseasiassa kohteliaampaa on vaikka tulla hakemaan ulos leikkimään jos sää suosii...) ja samoin minusta kuuluu asiaan, että lapsille opetetaan joku sääntö siitä, miten pitkään kylässä voi olla. Se voi toki olla erilainen eri perheissä, mutta JOTAIN rajoja kuitenkin...

Mutta ap voisi kyllä ihan vaan sanoa nätisti mutta suoraan vieraileville lapsille, kun alkaa olla aika lähteä kotiin.

Vierailija
53/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaetaanko teillä ja naapreillanne vieraileville tähdille ruokalistat, joista saa tehdä ruokatilaukset ?"

Ei. Meillä kysytään kaikilla läsnäolevilta onko nälkä?! Seuraavana päivänä ovat jonkun muun luona syömässä. Lapsia on kolmesta viiteen, jotka pyörivät naapurustossa toisen luota toisen luona noin kahtena päivänä viikolla. Muina on harrastus tai pitää olla kotona eli perjantaina. Jos parina päivänä on kaveripäivä ja lapset leikkii neljästä seitsemään joka päivä, mistä se on pois?! Neljältä saa lähteä ip:stä...

Vierailija
54/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis vanhempiensa tai lapsensa kavereiden vanhempien varassa kotimatkansa ? Lapselle ei siinä tapauksessa voi sanoa yllättäen, että nyt sinun täytyy jo lähteä kotiin... Lapsen vanhemmat eivät välttämättä ole ollenkaan kotona. Miten toimitte ? Ongelma voi olla myös että lapsi ei uskalla olla omassa kotonaa yksin ilman vanhempiaan...

Vierailija
55/55 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että klo 17 on teille liian myöhäinen vieraiden kotiinlähtöaika jos et sano sitä? Koska tuo 17 on aika yleinen aika jolloin lasten pitää mennä kotiin, useissa perheissä on iltaruoka noihin aikoihin.

Ajatustenlukijoitako ihmisten pitäisi olla?

Taitaa sulla olla aika heikot sosiaaliset taidot jos et osaa ilmaista toivettasi, että lasten kaverit lähtisivät klo 16, ilman että suututat ihmiset...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi