Harmittaa kun jotku antaa lastensa olla kylässä 17 asti ja pidempäänkin
kun siis tulevat koulun jälkeen yhden maissa. Kyseiset vanhemmat tulevat itse kotiin vasta niihin aikoihin ja pyytävät lapsensa vasta sitten kotiin. Meillä jompikumpi vanhemmista tulee jo 15-16 ja todella toivoisin että viimeistään 16 aikaan kaverit lähtisivät.
En ala sillä asialla ketään suututtamaan mutta ihmettelen tosi paljon miten joku viitsii antaa lapsensa noin kauan olla toisten nurkissa ja vielä usein. Vähän kuin pitäisivät jonain hoitopaikkana.
Kommentit (55)
Lapsella kaveri, ja jos toinen vaikka joutuis yksin lähtee kotiin... Ehkä tietty voitte sopia että lapset menisivät välillä kaverinkin luokse, vaikka siellä ollaan kotona myöhemmin vasta. Ja pidä sinne klo 17 asti myös jos lapsesi tykkää olla.
Jos mun luokse tulisi lapsen kavereita kun hän aloittaa koulun nyt, niin en käske heitä pois ja syötänkin tarvittaessa tottakai, jos ovat nälkäisiä, ja saavat olla vaikka myöhempäänkin tai jopa yökylässä, jos vanhemmat antaa luvan. Hyvä vaan jos on kavereita lapsella!
Mutta kaverin luona sisällä kyllä max aika on 2 tuntia. ap
kärin ennemminkuin suututan ketään kun lapsella muutenkin kavereita vähän. Mutta ihmettelen tosi paljon miten ihmiset ei itse tajua tälläistä. ap
asiasta samoin kun itse ajattelee.
Meile on ok, että kaverit viipyy 20.00. Jos sen yli joku on ylässä niin sanon, että nyt on aika mennä kotiin.
Mutta ihmettelen tosi paljon miten ihmiset ei itse tajua tälläistä. ap
Sinä olet poikkeuksellisen tiukkapipoinen kahden tunnin rajoinesi. Yleensä ihmiset ajattelevat näistä asioista joustavammin. Eli kylässä ollaan sen mukaan, miten perheille sopii - joskus pitempään, joskus lyhyemmän ajan.
Mutta ei oikeesti kiva kun tulee väsyneenä töistä niin lasten kavereita on sitten 17 asti ja ylikin kotona. Ei se lapsellekaan kiva ole. Läksyn yms puuhat vielä tekemättä. Kivahan se on että kavereita on mutta täytyy sanoa että kivoimpia kavereita (vanhempia) on ne jotka tajuaa pyytää ne lapsensa kotiinkin järkeviin aikoihin.ap
Mutta ei oikeesti kiva kun tulee väsyneenä töistä niin lasten kavereita on sitten 17 asti ja ylikin kotona. Ei se lapsellekaan kiva ole. Läksyn yms puuhat vielä tekemättä. Kivahan se on että kavereita on mutta täytyy sanoa että kivoimpia kavereita (vanhempia) on ne jotka tajuaa pyytää ne lapsensa kotiinkin järkeviin aikoihin.ap
Kiltti ap, lapsesi kavereiden vanhemmat eivät osaa lukea ajatuksiasi. Toisen järkevä aika ei ole sama kuin sinun järkevä aikasi, koska perheiden rytmit ovat erilaisia. Avaa siis suusi.
Jos et osaa pyytää kavereita poistumaan, niin sitten lopetat valittamisen. As simple as that.
ajatellu että kyseisen lapsen vanhemmat eivät ehkä tiedä lapsensa olevan teillä? Olettaa ehkä, että lapset myyräävät pihalla ja näin eivät ole kenenkään "tiellä"
kärin ennemminkuin suututan ketään kun lapsella muutenkin kavereita vähän. Mutta ihmettelen tosi paljon miten ihmiset ei itse tajua tälläistä. ap
Eikä ole tullut mieleenkään että heidän pitäisi aikaisemmin pois lähteä. Et voi olettaa että muuta ajattelisivat samoin kuin sinä.
Huhhuh, kyllä kai pitää olla tyytyväinen kun meiltä lähtevävät sentään jo viimeistään 5 tunnin jälkeen.ap
niihin 17 tms aikoihin. Tottakai se on silloin luonnollinen aika lopettaa kyläily. Jos sä haluat et se loppuu aiemmin niin ei sun auta kun avata suusi, ja miettiä sitä ennen miten asiasi ilmaiset ystävällisesti ja rakentavasti, ketään suututtamatta. Se on nimittäin mahdollista.
Meidänkin lapset saavat kyläillä klo 17 saakka, koska klo 17 meillä syödään.
ilkeyttään, ap. Monille tuo klo 17.00 on vielä aika aikainen ajankohta päivästä, siinä syy.
Itsellänikin on hiukan erilainen näkemys vierailuista, mutta käsitän muiden edustavan toisenlaista näkemystä. Kauniistikin voi asian sanoa ja itse aina lasten vierailut sovitaan aikuisen kanssa, joten siinä kohtaa se tulee luontevasti esille. Esim. "Ja mihinkäs aikaan lähetän Villen kotiin...?Oisko siinä neljän aikoihin hyvä"? Ohjaile itse tilannetta.
voi ihan hyvin sanoa lapselle nätisit, Anni me tehdään nyt läksyt/syödään tai mitä sitten onkaan, joten sinun pitäisi mennä kotiin!!!
Tosin olen huomannut, että meidän pojan kohdalla toimii paljon paremmin se että pojat tekevät yhdessä läksyt.
Järkevä aikuinen ohjaa nätisti lasta, ei lapset siitä suutu, että heille kerrotaan asioita joita tulemaan pitää.
Joidenkin lasten vanhemmat pääsevät töistä vasta klo 17.00 tai jopa myöhemmin, joten he eivät osaa lukea ajatuksiasi. Keskustele vanhempien kanssa.
jälkeen klo 17 asti mikäli he ovat tuleet suoraan koulusta heille (tulee itse kotiin klo 15-16), mutta jos lapset käyvät ensin kotona ja tulevat sitten, hän jaksaa? Mitenkähän tuo nyt on loogisesti selitettävissä? Ap:n jaksamiseen ei millään tavalla voi vaikuttaa, ovatko lapset tulleet tyhjään kotiin leikkimään klo 13 tai 15. Aika paljon ontuu tuo selitys. Meillä lapset saavat kyläillä kunhan läksyt on tehty. Mukavampaa on itselläkin, kun lapsella on seuraa.
Miten olisi vaikka "Kuule Maija, kiva kun olit meillä kylässä, mutta meillä on nyt loppuillaksi muita suunnitelmia. Tehdäänkö niin että tulet toisena päivänä uudestaan jatkamaan leikkejä?"
Ei se tuon vaikeampaa ole
sanoo että pekan äiti käski minut kotiin. Ihan sitä en halua. Ihmettelen tässä vain että eikö nykyään ihmisillä ole minkäänlaista käsitystä käytöstavoista kun lähetetään lapset kaverille syömään ja leikkimään 5 tunniksi. ap
22: ja sitten maija menee itkien kotiinsa ja sanoo että pekan äiti käski minut kotiin. Ihan sitä en halua. Ihmettelen tässä vain että eikö nykyään ihmisillä ole minkäänlaista käsitystä käytöstavoista kun lähetetään lapset kaverille syömään ja leikkimään 5 tunniksi. ap
Eivät lapset ole tyhmiä, ap. Kyllä he ymmärtävät, kun aikuinen sanoo kohteliaasti ja perustellen.
Mutta nythän taitaa olla kyse siitä, että sinä vain jänkäät tahallasi vastaan, eikös niin.
ja sitten vasta kavereille. Mutta kaverin luona sisällä kyllä max aika on 2 tuntia. ap