**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
Haa muistankin sut tuolta lokakuisista, siellähän minäkin pyörin. Olkoon tämä nyt se meidän kuukausi vihdoin viimein. Mullahan lähtee nyt vika IVF käyntiin joten oli pakko onnistua..
Ajattelin tehdä sitä listaa meidän kierron päivistä tuohon aloitustekstiin niin se näkyy aina joka sivun ensimmäisenä niin pysytään taas kartalla mikä päivä kenelläkin on menossa.
Mulla siis pitäis menkat alkaa ihan näinä päivinä niin pääsen sitten taas piikittelemään, oi ihanaa!
Heippa vaan!
Tänne sitä tiputtiin sitten. Kiitos Eve, kun olit tehnyt tämän pinon.
Pikaesittely:
Minä 25, Mies 27v. Esikoista kuumeillaan ja nyt lähtee yrityskerta 13.
Aluksi ei juurikaan stressailtu asiaa, mutta viimeiset 5-6 kiertoa on tullut jo seurailtua tarkkaan ja haamujakin saatu. Ne vaan ei kestä. Tässä kierrossa ei edes sitä haamua, vaikka oireet muuten olisi voinut olla raskausoireitakin.
Viime kierrossa aloin tiputtelemaan verta/ruskeaa vuotoa seksin jälkeen joskus Dpo 7 kohdilla. Sitä jatkui loppukierron aina seksin jälkeen ja hyvin pienissä määrin ehkä muulloinkin. Selitystä en keksinyt sille.
Tässä vaiheessa takki on aika tyhjä, kun ei oikein tiedä miten tähän asiaan nyt suhtautuisi.
Mietin varaanko lääkäriaikaa, että ultraisivat ja ottaisivat verikokeet. Yli vuosi on yritystä takana, joten kai sinne jo pääsisi. Jotenkin minua vaan ei huvittaisi ruveta lääkärissä juoksemaan. Ajattelin ensi viikkoon kypsytellä ajatusta ja keskutella vielä miehen kanssa asiasta.
Marjana kp 1/32-37 yk 13
P.S. Pitäisikö tuohon kiertopäivälistaan laittaa päiväys? Jos ei joka päivä päivitäkään...
Voi itkut että tänne tipahdit. Lueskelin joulukuisten pinoa aina välillä ja ajattelin että josko se sinun vuoto olisi ollut kiinnittymisvuotoa päivistä päätellen. Voi surku!
Varaa ihmeessä lääkäri. Voihan olla että sulla on joku aivan pieni juttu mikä on helposti hoidettavissa hormonilla tai lääkkeellä ja saatte sitten pienokaisen syliin. Vaikka ymmärrän kyllä että ei huvita juosta lääkärissä, arvaa huvittaako meikäläistä;-) Mutta pakko se vaan on jaksaa ravata siellä. Onko sulla muuten säännöllinen kierto ja luteaalivaihe normaali? Tuo verenvuoto on kyllä aika outoa ellei sitten yrittänyt kuitenkin kiinnittyä mutta ei vaan pysynyt kiinni. Voi jaksamista sulle ja toivotaan että tästä kuusta sullekin vihdoin tulisi se plussa kun olet sinäkin noin kauan yrittänyt. Tsemppiä.
Eve,
Kierron pituus minulla vaihtelee 30-37 päivän välillä, mutta yleisimmin ollut 32-34 päivää. Luteaalivaihe on aina prikulleen 14 päivää. Ovulaatiokipu on niin voimakas, että siitä saan laskettua lopullisen kierron pituuden samantien. Eli mielestäni kierto on säännöllinen ja ns. normaalikierto.
Voihan se vuoto olla sitäkin, että vaavi yritti tarrata kiinni, mutta ei pysynyt. Erikoista ehkä oli tuo, että seksi aina laukaisi sen vuodon.
Mutta siihen ei tosiaan liittynyt mitään kipua tai muuta oiretta, mikä on varmaan hyvä asia. Jos nyt menkkojen jälkeen jatkuu sitä veristä vuotoa ässäilyjen jälkeen, niin toki sitten marssin suoraan lääkärille.
Jos sen lääkäriasian saisi hoidettua simppelillä tavalla, että ottaisivat vaan ne verikokeet ja ultran, niin saattaisin kyetä ajan varaamaan muutenkin, mutta minua ei yhtään innosta ruveta asiaa vatvomaan sen enempää vieläkään. Ollaan oltu koko ajan sillä ajatuksella, että tästä vauvaprojektista ei tehdä stressin aihetta kummallekaan. Onhan se sitä sinänsä minulle varsinkin, mutta lähinnä ei puhuta aiheesta jatkuvasti. Vain sitten, kun on puhuttavaa (eli kun menkat alkaa ja kierto meni hukkaan).
Julkisella puolelle ajattelin muutenkin soitella, kun en halua maksaa yksityiselle niin hurjia summia.
Eve, voin kuvitella ettei sinuakaan innosta se lääkärissä juokseminen. Se vaan on niin kurjaa. Vaikka jos on hyvä lääkäri ja hoitohenkilökunta, niin kyllä sinne silloin mieluummin meneekin.
Menkat on ainakin ihan runsaat, että luulisi limakalvon olleen kunnossa.
Marjana kp 2/32-37 yk 13
Elikkästä toista toivotaan. Minä 33 mies paljon vanhempi.
Nyt on ihan semmonen olo, että takki on tällä hetkellä aika tyhjä.
Viime aikoina on ollut niin paljon vastoinkäymisiä ja huonoja uutisia, ettei oikein jaksa keskittyä edes mihinkään kunnolla.
Mutta jospa se tästä alakais helepottamaan.
-Muttis 3/38-43 yk 9
Kaipa se nyt meni sitte oikein =)
Taidanpa minäkin siirtyä tänne kurkistelemaan, jospa tässä kuussa olisi aktiivisempaa kirjoittelua.. :)
Eli tammikuisiin ilmoittautuu tää
Risu kp1/27-30
Marjana, hyvältä kuulostaa tuo sinun kierto. Ja varsinkin luteaalivaihe. Ja jos menkat on kohtuullisen runsaat niin hyvät limakalvotkin sulla. Eli siinä ei ainakaan mitään ongelmaa. Ehkä pikkuinen tosiaan yritti tarrata kiinni ja oli ehkä huonossa kohtaa esim kohdun suulla kun ässäily ärsytti ja teki pientä vuotoa.
Muttis ja Risu teretulemast tänne ja pahoittelut siitä että jouduitte tänne. Täällä näköjään samat nimet vaan jatkaa plussan odottamista. Eiköhän nyt olisi jo meidän vuoro poistua näiltä listoilta odottajien puolelle.
Risu, muistanko oikein että sulla oli aiemmin niin kilppariongelmia? Onko arvot nyt kohillaan about?
Mulla selkä kiukuttelee oikein urakalla. niin kuin joku vetelis puukolla läpi koko vyötärön. Sais nyt parantua ennen kun pitää ravata klinikalla hoidossa. Huoh.
Kivaa päivää kaikille!
Eli olen 34-vuotias ja kolmannesta eli iltatähdestä haaveillaan. Meillä on poika (s.2003 ja tyttö (s.2005) ja he kovasti pikkuvaavin haluaisivat. Hormoonikierukan poistin marraskuussa ja nyt alkoi kolmas kunnon kierto. Tai ainakin suht säännöllinen. Nyt siis yritetään tammikuun vauvaa :-)
Tsemmpiä kaikille!
Katjuli kp 5/32-34, yk 3
Kivaa saada uusiakin mukaan! Tsemppiä!
Siirrynpä minäkin sitten tänne tammikuisiin tuolta joulukuisista tämän päivän lääkärintarkastuksen myötä. Kolmeen kuukauteen ei ole ovulaatiota tapahtunut vaikka välillä tikut niin näyttävätkin. Tänään ultrattu ja aloitettu loppukierrolle sitten terolut ja seuraavasta kierrosta sitten clomifen. Niin aikanaan päätin et kun kaikki muutkin ovat tulleet ensimmäisestä jos tämä ei siintä ala niin en kyllä sitten enempää tee.. niin se itku tuli kun tuomio tuli ettei foliikkelit kasva ja kohdun limakalvo on niin onnettoman ohut ettei siihen voi mitään tarttua. Onkos kenelläkään tietoa noista clomifenin annostuksista.. Mulle lääkäri tänään ilmoitti että kolmekuukautta tolla annostuksella ja jos sitten ei vieläkään mitn ole tapahtunut niin sitten nostetaan annostusta. ja parinkuukauden päästä olis sitten tarkastus ultra et kasvaako ne edes tuolla lääkkeellä vai ei. Kyllä se vaan on niiiin pitkä aika odottaa mutta kuuden vuoden jälkeen toisaalta lyhyt aika. nyt pari viikkoa terolutteja ja sitten vuoto.
Terv:Cami
voi kökkö Cami/nalle pöh mitä uutisia sait. Onneksi on mahdollista hoitaa noilla lääkkeillä. Mulla ei ole kokemusta noista lääkkeistä, mutta eikös niitä lugeja voisi käyttää luomukierrossakin jos limakalvo on liian ohut? Niitä nimittäin käytetään IVF:n yhteydessä kun hormonit saattaa ohentaa tuota limakalvoa. Toivottavasti noista lääkkeistä on sulle apua ja mahdollisimman nopeasti ettei tarttis montaa kuukautta odotella. Laitan sut mukaan tuohon listaan mutta millä kierron päivällä menet nyt? Haluaisitko käyttää nimeä Cami vai nalle pöh tuossa listassa? Voinhan laittaa molemmatkin;-)
Mulla tuli paniikki kun soitin tänään klinikalle että milloin viimeistään pitäisi menkat alkaa että ehtii tekemään punktion ja siirron ennen pääsiäistä. Kuulemma olis hyvä jos alkais viimeistään maanantaina. Kääk! Pitäis kyllä alkaa silloin viimeistään mutta tietty nyt hermoilen ja menkat vaan siirtyy ja siirtyy. Niin että kerrankin niiden soisi alkavan etuajassa, niih!
Heissan !!
Mulla on nyt menossa kp 20 ja tänään meni ensimmäiset terot ja niitä nyt syön sen 14 vrk sitten odotellaan vuoto ja kp 3 aloitan clomit ja taas sitten kp 17 jatketaan teroilla. Kolmisen kuukautta mennään näillä sitten nostellaan annoksia ja mietitään et mitä jatkossa jos ei teroilla limakalvo paksuunnu. Odottavan aika vaan on pitkä ja alkaa sitä ikääkin jo jonkunverran olemaan niin ei haluais kovin pitkään enää yrittää. Sitä vaan meinaa taas usko loppua koko hommaan. Meilläkin on nyt jo tämä yritys tullut maksamaan sen noin 7500€ ja nyt ollaan vasta menossa clomeilla. Syöpäpolilta kyl soittelivat viime viikolla et sinne kelaan vaan valitusta niin kyllä niiden on pakko jotakin korvata toimenpiteestä... Aika sen sitten näyttää mut olishan se kiva et jos nyt pelkät lääkkeet auttaisi kun se menee sitten niin kalliiksi jos pitää siirtyä toisenlaisiin hoitoihin. mut niitä mietitään sitten syksyllä jos ei tulosta ole vielä näkyvissä. Päivittele vaan nimellä Cami. Nyt vaan odottelen et se kaksi pitkää viikkoa menisi nopeasti ja alkaisi täti tulla kylään niin pääsisi ensi kierrosta sitten yrittämään clomien avulla joskos jo sitten olisi meidänkin vuoro
Terv:Cami kp20/??
Eve: Juu kyllä mulla on kilpparissa häikkää ja lääkitystä vielä säädetään, mutta kyllä ne kait alkaa olla jo kohdillaan (saan verikokeiden tulokset ensi viikolla).
Camille tsemppiä ja toivotaan että ne kevyemmät keinot tepsii, kallistahan se on sitten jos ivf:äänkin lähtee.
Ite oon miettiny, että pitäs kait varailla itsekkin aikaa taas gynelle, että saisi tietää missä mennään. Mietin, että uskaltaisinkohan ottaa ovistikut käyttöön tässä kierrossa, tuntuu vaan, että stressaakohan sitä sitten enemmän =)
Mukavaa päivän jatkoa ja viikonloppua!
Risu kp2/27-30
Tänne onkin tuttuja nimiä tuolta joulukuisista ilmestynyt. :)
Eve, olen itsekin sitä mieltä, että minulla on kierto on hyvänoloinen. Kun vielä keksisi syyn siihen, miksi se kaveri ei pysy kiinni. Kolme kerta olen sen haamuplussan saanut. Viime kierrossa sitä ei tullut, mutta sitten oli tuota omituista vuotoa ja niin paljon oireita, että aloin itsekin olla varma raskaudesta.
Risu, olen samaa miettinyt noita ovistikuista. En ole kertaakaan tikuttanut, mutta toisaalta erotan oviksen silloin, kun se on. Harmi vaan ettei se etukäteen anna ihan niin selviä oireita, että osaisi alkaa ässäilemään varastoon. =P
Mukavaa huhtikuun alkua koko sakille!
Marjana kp 3/32-37 yk 13
Risu: Niin se olis sitten seuraa etappi jos nämä ei auta. Eiköhän sinne sitten lähdetä. On tullut tämä viimeinen jo maksamaan sen reilut 8000 kun tehtiin yksityisellä ne syövän korjausleikkaukset ja kaikki tarkastukset niin en usko et kesken lopetetaan.
ON: Tänään on ollut jo henkisesti parempi päivä. On vaan valtavan suuria päänsärkyjä ollut eilisestä saakka. Tänään aamulla kaupassa käydessä tuli aivan kamalat kivut vasemman munasarjan kohdalle joskos siellä ihan oikeasti jotakin tapahtuisi. Oli eilen se gyne sitä mieltä et ehkä ens viikolla ovuloit ehkä et sen pitäis olla jo 20 mut on vasta sen 12... noh nyt sitten ei olis enää kun 12 päivää teroja tupla annoksella jäljellä ja sitten saa se täti tulla heti meille et pääsen aloittamaan clomit.
Viikonloppuja kaikille
Cami
Käsken tämän huhtikuun nyt olevan meille se tärppikuukausi, niih. Tädille on varattu matka maailman toiselle puolelle noin 1,5 vuodeksi. Paitsi tähän korjaus, täti saa tulla mulle nyt heti ja sitten sinne reissuun eikös vaan?! Mulla on tädin passi täällä joten tulepa täti nyt hakemaan se ja lähde sitten sinne matkalle kun se on sinulle jo etukäteen maksettukin niin saat vähän lomaa kun olet ollut niin ahkerana viime aikoina.
Kuulkaas siskot, milloin teidän mielestä mun kantsis alkaa mittaamaan noita lämpöjä sitä seuraavaa raskaustestiä odotellessa? Pitäisköhän mitata nyt heti jo niin näkisin mitkä mun lämmöt on näin ennen menkkoja? Vai alanko mittaamaan vasta sen siirron jälkeen. Voi tule nyt täti jo...
Tipahdin tuolta lokakuisista aivan yllättäen ja taustailemaan saavun tänne tammikuisiin vaikka pidämmekin vauvantekopaussia ainakin alkusyksyyn saakka. Minähän plussasin silloin lokakuisiin ja kaikki tuntuikin menevän hyvin ja ultrassa rv.9+3 oli kaikki normaalisti. Np-ultrassa todettiin tiistaina kun oli rv.12+1 että sikiön kehitys pysähtynyt rv.9+3 eli juuri samana päivänä kun olin varhaisultrassa. Tässä on nyt tyhjennytty lääkkeiden avulla (neljäs keskenmeno 3,5vuoden aikana) ja päätimme kokonaan taukoa pitää vauvayrityksistä. Tuntuu että reilu vuosi mennyt "hukkaan" kun ensin 11kiertoa yritystä ja sitten 12 viikkoa raskautta joka ei tule olemaan elävä vauva. Aiomme nauttia nyt tulevasta kesästä perheen kesken ja syksyllä yritämme uudelleen. Tällä hetkellä en psyykkisesti valmis olisikaan uuteen raskauteen. Mutta taustailla aion kyllä että pysyn kärryillä mitä täällä tapahtuu. EVELINA hurjasti onnea tulevaan siirtoon!!
Puolityhjä taustaileva Helene
Helene, onpa kurjasti käynyt teille. :( Otan osaa ja voimia koko perheelle.
Eve, minä olen mittaillut oviksen aikoihin ja sen jälkeen, jos olen jaksanut. Lämpöjä on tietty hankala mitata, jos ei tiedä omaa normaalilämpöään.
ON: Täällä alkaa täti kerätä kimpsujaan ja kampsujaan vähitellen. Varmaan vielä pari päivää tulee vuotoa, mutta vähenemään päin. Alkukierto on tylsää aikaa. Töissäkin ollut ankeaa, joten pitää olemattomasta vapaa-ajasta ottaa kaikki ilo irti kuitenkin.
Marjana kp 3/32-37
Mulle tuli ihan itku kun luin viestisi. Miten voikaan olla elämä julmaa. Sinulle jos kelle olisin suonut vauvan syliin asti terveenä, niin kauan olet yrittänyt. voi itkujen itku! Toivon sinulle voimia jaksaa eteenpäin ja että toivut tyhjennyksestä hyvin. Megahalaukset täältä suunnalta.
Kiitos toivotuksista. Alkaa olla hieman epätoivoinen olo kun viimeksi oli se kohdun ulkoinen ja nyt sitten viimeinen yritys. Pelkään että romahdan täysin jos hoito ei onnistukaan. niin moni asia voi mennä pieleen jos ylipäätään raskautuu. Mun pikkumyy2 laskettu aika olisi ollut meidän molempien synttäripäivänä eli 8.8 onpa kiva viettää synttäreitä nykyään. Mutta ei kai auta murehtia etukäteen, pitää koittaa uskoa että kaikki muuttuu vielä hyväksi. Voimahalaukset sulle vielä kerran ja tulehan kertomaan kuulumisiasi jos vaan suinkin jaksat.
Täältä tullaan innolla mukaan. :) Lokakuisissa olinkin vähän "testi"-kuumeilemassa, nyt alkaa yritys ihan todenteolla! Minä 24v, mies 30v (tänä vuonna 25 ja 31) ja esikoista yritetään. Pillerit jäi pois tammikuun alussa. Helmi-maaliskuu käytettiin kortsua eli tämä olisi sitten niinkuin yk2.
Menkat alkoi tänään, olikin vaan 25 päivää tämä kierto. Ei muuta kun hommiin siis! ;)
Kevätterkuin Elmu kp 1/25-29 yk2.