Hohhoijaa. Mies haluaa pojistamme "moottoriurheilun harrastajia"
Olen vähän huolissani seurannut mieheni puheita pojillemme.. "sitten kun teillä on mopot", "sitten kun isi ostaa mönkijän", "sitten mennään jäälle ajamaan radalle"... jatkuvaa puhumista siis noista ajoneuvoista.
Mieheni on kotoisin maalta, jossa on täysin normaalia että ala-asteikäiset ajelee autoilla pelloilla, jääradoilla ym..
Itse pidän kaikkea tuota vaarallisena, ei-kehittävänä, ja VARSINKIN kun poikamme ovat kiinnostuneita paljon muustakin (urheilusta, avaruudesta, eläimistä..), en ymmärrä tuota jatkuvaa "tuputtamista".
Eilen avasin keskustelun ja sanoin nätisti, että en oikein pidä siitä että mies niin ohjaa poikia tuollaiseen, niin siitäpä mies kilahti. Olen ilonpilaaja, ärsyttävä ämmä, omat kiinnostuksen kohteeni ovat kuulemma "naurettavia" ja hän voi nähdä tulevaisuuteen kuinka olen "perinteinen valittava akka".
Mitäs tähän sanotte?
No, moottoriurheilu on mielestäni ihan hyvä harrastus. Varsikin jos ei ole vaan, että lapset ajelee mopolla siellä sun täällä. Eikö se ole hyvä asia, jos isällä ja pojilla on yhteinen harrastus, jonka voivat jakaa? Tietenkin poikien pitää olla itse innostuneita asiasta.
Meillä isä innosti pojan karting-harrastukseen 3-vuotiaana, ja innostus on jatkunut kiivaana jo 10 vuotta :) Eikä ole minun mielestäni lainkaan paha harrastus, hieman kallis kylläkin. Kesällä 13-vuotias poika viettää mielellään viikonloput karting-kisoissa isänsä kanssa. Ja monesti olen minäkin matkassa.
Eikä se moottoreista innostuminen sulje muita kiinnostuksen kohteita pois poikien elämästä...