kuinka erota, jos puoliso ei suostu lähtemään
Minkälaisia neuvoja av-mammoilla olisi tämmöiseen tilanteeseen.
Ystäväni jo useamman vuoden ajan yrittänyt erota miehestään. Kumpikaan osapuoli ei ole suhteeseen tyytyväinen.
Tilanne on se, että ystäväni omistaa asunnon jossa he asuvat eikä mies suostu muuttamaan pois.
Nyt tämä ystäväni on itse ollut pois kotoansa. Käynyt lomamatkalla ja sen jälkeen yöpynyt kaikkien mahdollisten kavereiden ja tuttavien luona. Ja mies vaan istuu siellä asunnossa kuin tatti o_0
Miten tuommoisesta miehestä voi päästä eroon?
Kommentit (36)
Sairasta vallankäyttöä mieheltä. Ei voi olla psyykkisesti ihan terve.
Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla, miten ap:n tapauksessa kävi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia neuvoja av-mammoilla olisi tämmöiseen tilanteeseen.
Ystäväni jo useamman vuoden ajan yrittänyt erota miehestään. Kumpikaan osapuoli ei ole suhteeseen tyytyväinen.
Tilanne on se, että ystäväni omistaa asunnon jossa he asuvat eikä mies suostu muuttamaan pois.Nyt tämä ystäväni on itse ollut pois kotoansa. Käynyt lomamatkalla ja sen jälkeen yöpynyt kaikkien mahdollisten kavereiden ja tuttavien luona. Ja mies vaan istuu siellä asunnossa kuin tatti o_0
Miten tuommoisesta miehestä voi päästä eroon?
Miksi ”ystäväsi” haluaa tehdä miehestä asunnottoman? Suhteeseen pitää molempien panostaa.
Kauan meni aikaa tuossa nyt, ja miten asia lopulta ratkaistiin? Mitä sille häädettävälle kävi, miten saatiin pois hänet asunnosta, sekä hänen tavarat?
Mitä jos on paljon tavaroita ja huonekaluja häädettävällä, miten niiden kanssa on menetelty?
Been there seen that. Puoli vuotta meni
Minuakin kiinnostaa mihin pitää olla yhteydessä että tällaisen häädön saa vireille?
Me ollaan avioliitossa mutta mies käyttäytyy väkivaltaisesti ja haluan että hän lähtee koska minä pidän lapsen omassa kodissaan ja muutenkin maksan kaiken suurempituloisena. Mies ryyppää omat rahansa mutta ei suostu muuttamaan kun on liian hyvät oltavat ja olen jumissa...
Kas kummaa kun ensimmäisen sivun viesteissä kaikilla "eri" kirjoittajilla oli sama erikoinen rivitystapa. Mutta miksi kukaan keskustelisi itsensä kanssa?? :)
3-5 riskiä miestä, vaika ystävien kumppaneita, ja sitten "juttelemaan" eli ukko ja tavarat pihalle. Sitten lukot vaihtoon.
Tai että molempien suku sekaannutetaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
itse vaihtaisin lukot. Mutta jos mies on liia viisas ja tietää noista asioista pitäisi keksia jotain muuta.
Jos mahdollista laittaisin asunnon myyntiin ja ostaisin uuden asunnon tilalle. Vai onko tuossakin nyt sitten käynyt niin, että vaikka nainen omistaa sen kyseisen asunnon saisi mies siitä puolet jollei ole avioehtoa..?
Höpö höpö. Tuossa edellä on kerrottu miten voi häätää omasta asunnostaan toisen ihmisen, ei saman tien, mutta kuitenkin. Eikä saa mitään puolia kun eivät ole naimisissa, eikä miehellä ole esittää mitään todisteita siitä että olisi asuntoa maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa mihin pitää olla yhteydessä että tällaisen häädön saa vireille?
Me ollaan avioliitossa mutta mies käyttäytyy väkivaltaisesti ja haluan että hän lähtee koska minä pidän lapsen omassa kodissaan ja muutenkin maksan kaiken suurempituloisena. Mies ryyppää omat rahansa mutta ei suostu muuttamaan kun on liian hyvät oltavat ja olen jumissa...
Edellä oli neuvot jo sanottu.
Jos ei olla avioliitossa miten miehestä pääsee eroon, joka ei suostu muuttamaan? Ei kyllä selviä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin näin, muuttaisin pois muutamaksi kuukaudeksi. Jos hankit ruoan ja muutoinkin täysi ylöspito, mikä ihme että on kuin täi tervassa.
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa kun ensimmäisen sivun viesteissä kaikilla "eri" kirjoittajilla oli sama erikoinen rivitystapa. Mutta miksi kukaan keskustelisi itsensä kanssa?? :)
Johtuu siitä, että ovat vuonna 2011 kirjoitettuja viestejä ja sen jälkeen on alusta vaihtunut, urpå.
Houkuttelee miehen tekemään virallisen vuokrasopimuksen. Toteaa ettei sun tarvi mitään maksaa kun tilanne on mikä on mutta tällainen virallinen paperi pitää tässä tilanteessa olla. Sitten vaan irtisanoo vuokrasopimuksen maksamattomien vuokrien takia.
Minulla myös on vaimo kotieläimenä. Erosin 3 vuotta sitten, mutta vuosi sitten hän änkesi tähän asumaan.
kuule, eiköhän se ukko ole saatu häädettyä tässä kuluneiden 4 vuoden aikana.. :D kiva nostella ja vastailla näihin ikivanhoihin ketjuihin..
Jossain tuolla mainittiin, että ero oli tapahtunut jo vuosia sitten, joten en ihmettelisi yhtään, vaikka vieläkin mies asunnossa majailisi...