Onko kukaan kokenut tällaista, huimaus?
Eilen mulla oli ihan normi olo, mutta illalla kun pyyhin pöytää tuli äkillinen huimauksen tunne. Se oli niin voimakas että meinasin kaatua, otin pöydänreunsta kiinni ja menin polville maahan. Tämä kesti max 5 sekuntia, mutta tuntui todella kauhealta. Tämä sitten laukas mulle jonkin ahdistuskohtauksen, en nukkunut koko yönä =( Heti kun laitoin silmät kiinni alkoi päässä huonoo olo. Lisäksi maha meni veteläksi.
Aamulla mun kädet tärisi todella kovaa. Päivän mittaan olo vähän parani, mutta nyt taas kumma olo päässä.
Soitin lääkärille aamulla, mutta oli lomalla. HOitsu sano et pitää mennä päivystävälle,mikäli tällaiset kaatavat huimakset jatkuu.
Mua oikeesti pelottaa, mikä mua vaivaa =(
hyvänlaatuinen asentohuimaus. Joka siis ei vaarallista, hoidetaan asentohoidolla, eli päätä käänellään niihin asentoihin, missä huimaa. Tämä huimaus johtuu siitä, että korvan tasapainoelimessä olevat kiteet menevät väärään paikkaan. Hoidolla saadaan kiteet takaisin omille paikoilleen ja huimauskohtaukset loppuu. Ymmärtääkseni tämä yleisin huimauksen syy tuollaisissa tapauksissa, kun huimaukseen ei liity ylösnousu esim. sängystä. Voi toki johtua jostain muustakin, joten kannattaa tutkituttaa.