Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jättää 4- ja 7-vuotiaan kotiin kahdestaan kun teen n. 30 minuutin mittaisen lenkin?

Vierailija
29.03.2011 |

Lenkkeilen ihan lähellä kotia pururadalla. Kännykkä on mukana. Lapset katsoisivat piirrettyä sen aikaa...

Olen yh ja tämä ratkaisu helpottaisi elämääni hirmuisesti kun pääsisin yksin edes joskus pienelle lenkille.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pienempi lapsi olisi 5v.

Meillä ainakin lapset 4v ja 6v katsovat joka päivä rauhassa Pikku-Kakkosen, ja tuolloin minulla ja miehellä on "yhteistä aikaa". Saadaan rauhassa juoda kahvia, lukea lehteä ja jutella. Voisin kuvitella että tuosta voisi helposti rakentaa rutiinin, eli jos lapset haluaisivat katsoa joka päivä Pikku-Kakkosen, voisi tuona aikana lähteä lenkille. Kokeilla ensin 10 min, sitten 15 min lenkkejä ja pikkuhiljaa pidentää siihen puoleen tuntiin.

Tärkeää olisi se että lapsilla olisi joku tietty juttu tuona aikana, juurikin vaikka joku tv-ohjelma, etteivät he keksisi helposti mitään älyttömyyksiä tuona aikana.

Vierailija
42/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vastauksistanne.

Se miksi kysyin tätä johtui ihan siitä että epäröin.

En ole mikään himoliikkuja, olen vaan nyt aloittanut laihduttamisen ja siksi mietin että kivaa olisi edes joskus päästä lenkille. MUTTA tiedän miten vähän lapset ovat pieniä ja tiedän että tulee vielä aika kun he ovat illat kavereillaan yms. ja saan lenkkeillä vaikka 3 tuntia putkeen :D

Eli maltan kyllä - tuli vaan mieleen kysyä mitä olette mieltä.

Ja nyt tulee kevät ja saan pojat tosiaan pyörällä mukaan eli pääsen kyllä lenkille.

Mutta kiitos kaikille jotka vastasit asiallisesti ja otitte oikeasti kantaa tähän asiaan.

Ja sanottakoon vielä että molemmat pojat ovat erittäin rauhallisia ja viihtyvät hyvin keskenään eli kyllä minä lapseni tunnen kun edes mietin asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 4 v sisartani. Järjestin leikin, jossa siskoni kaatui ja sai isohkon haavan ja alkoi vuotamaan paljon verta. En saanut vuotoa tyrehtymään, mutta sain paikalle pihalta leikkimästä yksin kotona olleen naapurin 9 v lapsen. Käskin häntä hoitamaan siskoani sen aikaa kun juoksin hakemaan vanhempiani noin 1 km päästä. Naapurin lapsi itki, mutta hän oli paikalla vielä, kun sain vanhempanikin kotiin. Haava tarvitsi tikkejä, mutta ei siitä muuta onneksi seurannut kuin arpi ja henkisiä traumoja lapsille:(

tapaturma sattui minulle ja veljelleni ollessamme alle kouluikäisiä. Itse olin silloin 4v ja veljeni 6v. Tämä 6-vuotias veljeni kaatui leikin tiimellyksessä päin teräväreunaista lipastoa ja sai syvän vertavuotavan haavan päähänsä.

Onneksi mummo oli silloin hoitamassa meitä ja osasti toimittaa lapsen tikattavaksi.

Itse en tapahtumaa kovin hyvin muista, mutta muista kokeneeni syyllisyyttä veljeni kaatumisesta ja siitä haavasta.

Vierailija
44/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapset on toki erilaisia. Itse tunnet omasi parhaiten.

Vierailija
45/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin lähiympäristöstä jonkun mukavan 15-16-vuotiaan olemaan lasten kanssa tuon aikaan pientä korvausta vastaan.

t. entinen yh :)

Vierailija
46/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 19-, 18-, 16-, 15-, 8- ja 7-vuotiaat lapset. näistä toiseksi vanhin ei uskaltanut olla vielä 8-vuotiaanakaan yksin koulun jälkeen kotona, kun vanhemmalla oli pitemmät koulupäivät ja harrastuksia sen jälkeen. hänelle täytyi hommata hoitaja kotiin.

seuraavat kaksi taas olisivat viihtyneet jo alle kouluikäisinä joko keskenään tai isompien sisarusten kanssa, mutta vasta kakkosluokkalaisena annoin heidän tulla koulun jälkeen yksin kotiin. he tosin saattoivat odottaa kotona kauppareissun ajan isompien sisarusten kanssa.

kaksi nuorinta ovat molemmat iltapäiväkerhossa ja pidän heitä niin pieninä, etten osaa jättää heitä edes kauppareissun ajaksi keskenään tai yksin kotiin, ainoastaan jonkun isomman sisaruksen tai hoitajan kanssa.

Vierailija
47/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin lenkillä. Soittelivat kännykällä 5 minuutin välein. Tosi rasittavaa. Jatkossa jumppaan kotona. Vuoden päästä sitten.

Vierailija
48/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asut kerrostalossa olisko joku naapurintäti, jolle ilmoitat että olet puolituntia poissa ja lapset voivat hädän tullen käydä pimpottamassa hänen ovikelloaan.

Vierailija
49/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidosta/iltapäiväkerhosta pari kertaa viikossa jos ovat sellaisessa. Vanhemman voisin jättää yksin, nuorempaa en. Tai sitten joku hoitamaan siksi aikaa - ratkaisuja varmasti löytyy.

Vierailija
50/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä päähän tuleekin, et todellakaan voi jättää 7-vuotiasta vastuuseen pikkusisaruksesta. Minulla lapset nyt 5- ja 6-vuotta ja nyt vasta uskallan jättää heidät odottamaan kun käyn pyykkituvassa viemässä pyykit johon menee arviolta pari minuuttia.

Vierailija
51/51 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hyvä kirjoitus aiheesta: http://www.mll.fi/ajankohtaista/yksin_kotona/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi