Ärsyttää, kun ihmiset kuuluttavat laihdutuskuureistaan!
Tosi ärsyttävää olla vaikka työpaikkaruokalassa syömässä, kun joku mainostaa, että "kai mä voin tän jälkkärirahkan nyt ottaa, kun ruuaksi söin vaan keittoa, illalla en syö kyllä enää mitään" tai kutsua sellaisia vieraita kotiin, jotka kertoo, että "voi voi, en mä nyt taida ottaa palaakaan tota ihanan näköistä suklaakakkua, koska söin lounaaksi niin tuhdin pastan". Ei mua kiinnosta ihmisten laihdutukset! Itse en ole koskaan laihduttanut, joten en tiedä mistä tällainen käytös johtuu...
Kommentit (13)
kuin tutun kaiman kissojen edesottamukset. Siis pitäisivät nyt aikuiset ihmiset omana tietonaan jos eivät osaa painoaan hallita. Lisäksi dieetistään meuhkaava vieras on emännän pahin vihollinen. Sellainen tuhoaa muidenkin ruokahalun.
Minusta näkee jo päältä, että en ainakaan aikaisemmin ole osannut hallita painoa. Ihmettelen, kuinka aikuiset ihmiset itse viitsivät kysellä syömisistäni jne. kun ovat nyt huomanneet minun laihduttavan.
Mieluiten laihduttaisin salassa, varsinkin kun epäonnistumisiakin on ollut. Nytkään tahti ei huimaa päätä, enkä halua jonkun julkisesti tai mielessään irvivän ruokavaliotani, jos en laihdu tarpeeksi nopeasti.
En ole ikinä ottanut laihduttamistani yleisesti puheeksi tai sanonut, etten "saa" syödä sitä tai tätä. Jopa hoikat ihmiset tuputtavat ruokaa minulle, joka olen merkittävästi ylipainoinen. Tai sitten kyselevät juuri, että "saatko" syödä sitä tai tätä.
Samanlaista ääneenajattelua kuin jos joku pähkii, mitä pistäisi päälleen pikkujouluihin tai kertoo lapsensa tekemisistä. Ei ole tarkoitettukaan miksikään Isoksi Asiaksi, johon pitäisi ottaa kantaa. Kunhan vaan pidetään tilannetta ja kontaktia yllä jutustelemalla.
Jutustelun luonteeseen kuuluu, että ihminen puhuu itseään kiinnostavista asioista niitä näitä. Tuossa vieraan suklaakakkukursailussa voi olla kyse siitäkin, että ei haluta dietin repsahtavan, muttei haluta antaa emännälle vaikutelmaa, että kieltäydytään kakusta kakun huonouden vuoksi - kun kerran syynä on ihan muu seikka eli laihdutuskuuri.
Joten älä turhaan tuollaisesta hermostu. Tuskin sinäkään nyt koko ajan puhut pelkästään Asiaa, joka kiinnostaa kaikkia täpöillä...
(ihminen, joka ei myöskään ole koskaan ollut laihiksella, mutta jota sellainen ei ärsytä)
Töissä kahvilla joku katsoo inhoten wienereitä ja munkkeja, joita joku on loman jälkeen tuonut tarjolle. Sitten puhutaan, kuinka monta km pitää kävellä, jotta kuluttaa munkkikalorit. Lounaalla läskit hoilottaa isoon ääneen, ettei syö makkaraa ja onko kastikkeessa jauhoja.
Jos kutsun vieraita, leivon ainakin paria lajia herkkuja, makeaa ja suolaista. Jos joku nirsoaa tarjottavista, ettei voi syödä, kun tuossa on kermaa ja pitää laihtua, tuskin enää pyydän käymään.
Minun tarjoiluista ei kukaan pääse lihomaan, sen sijaan pilaa kaikkien ilon puheillaan.
Ellei ole muuta puhuttavaa kuin painon laskeminen, voisi olla hiljaa. Ketä kiinnostaa työpaikalla nuo puheet?
Toinen ärsy on se, että korostetaan töissä vaatteiden väljiksi jäämistä, kun on kilo, pari painoa pudonnut.
Eihän kyse ole muusta, kuin itsensä esille tuomisesta ja oman erinomaisuuden korostamisesta.
Ellei onnistumisia koe muussa kuin painonsa kanssa, on aika surullista.
Jokainen voi toki iloita omista saavutuksistaan, jos paino laskee, mutta ei siitä tarvitse työyhteisössä puhua. Vertaisryhmät ovat oikea osoite silloin.
että jos oot epätoivoisesti laihiksella ja yrität jossain vierailulla olla syömättä kauheesti kakkua, pullaa ym herkkua, niin sitten sitä ollaan kaksin käsin sun kurkusta alas tunkemassa.
"Mikset ota?" "Ota nyt edes vähän!" "Maistaisit edes!" "Etkö tosiaan enempää ota?" "Ootko nirso?"
Ja siinä vaiheessa onkin jo pakko paljastaa, että yrittää sitä epätoivoista laihdutusta.. (muutoin ei ainakaan itsellä ole tarvetta mitenkään mainostaa)
Se koskettaa suurta osaa aikuisväestöstä ja on mukavan helppo ja ihmisläheinen aihe vaikka työpaikan lounaspöytään. Moni voi myös käyttää toisille kertomista keinona pakottaa ja sitoa itsensä tiukemmin painonhallintaan, ja mielelläni sen heille suon.
Meillä ainakin töissä on porukka jossa ei laihduttamisesta ja painonhallinnasta tarvitse puhua yhtään. ja mielestäni se on yksityisyyden loukkaamista. Itse en ole laihduttanut elämässäni kuin kerran 10 kg, kokeilin että onko se vaikeaa kun kaikki siitä puhuivat. Ei ollut.
Mun mielestä nää ihmiset on vielä niitä, jotka on "ikuisella dieetillä".
ihan turhanpäiväiset aloitukset, ihan sapettaa!
kuin tutun kaiman kissojen edesottamukset. Siis pitäisivät nyt aikuiset ihmiset omana tietonaan jos eivät osaa painoaan hallita. Lisäksi dieetistään meuhkaava vieras on emännän pahin vihollinen. Sellainen tuhoaa muidenkin ruokahalun.
ap
Se koskettaa suurta osaa aikuisväestöstä ja on mukavan helppo ja ihmisläheinen aihe vaikka työpaikan lounaspöytään. Moni voi myös käyttää toisille kertomista keinona pakottaa ja sitoa itsensä tiukemmin painonhallintaan, ja mielelläni sen heille suon.